NL | EN

Drie elementen waar je jouw beursstand op kunt toetsen

20 februari 2015
  • WP_20150120_082.jpg
  • WP_20150120_004.jpg
  • WP_20150120_035.jpg
  • WP_20150120_007.jpg

Het hele jaar door zijn er flink wat bedrijven die deelnemen aan een beurs. Dat vergt behoorlijk wat organisatie, maar wat mij betreft ben je er niet alleen met een checklist en een draaiboek. Elke beurs, klant, behoefte, doelgroep en doelstelling is anders. Eén ding is zeker: je wilt wat bereiken met je standpresentatie. Te beginnen bij het toetsen van je beursstand op drie elementen: creativiteit, effectiviteit en interactiviteit – en dat in lijn met je doelstelling voor die beurs.

Creativiteit.

Onderscheidend zijn ten opzichte van je concurrent is een must. Je moet iets doen om op te vallen, iets wat zorgt voor stoppingpower. Een fun-element of thema koppelen aan je boodschap maakt het al wat spannender. Zo speelden we laatst een spel op de stand van onze klant met afbeeldingen van mindtricks. Daarmee wilden we een verband leggen met internetbedreigingen: je hebt het niet door, maar het gebeurt recht voor je neus. Of speel met de aankleding en decoratie van de stand. Voor Microsoft Devices creëerden we bijvoorbeeld een racesetting in de stand: opvallend en aantrekkelijk.

Effectiviteit.

Denk hierbij aan effectieve inkoop. Bijvoorbeeld een standconstructie waarbij je diverse onderdelen kunt hergebruiken en voor meerdere doeleinden inzetten. Een investering in mooie, solide standpanelen en bijvoorbeeld een op maat gemaakte bar – en dat ook nog in modulaire vorm – zorgt voor een consistente uitstraling op alle beurzen in het jaar. Ook de indeling van de stand moet passen bij je beursstrategie. Denk na over de loop en wat je op je stand wilt doen en pas daar de indeling effectief op aan.

Interactiviteit.

Zorg voor interactie. Dat kan al door de manier waarop de standbemanning bezoekers benadert, maar ook door het bedenken van een interactief element op de stand. Van spel tot fotoactie en van proeverij tot videoboodschap. Interactie heeft tot doel in contact te komen met je doelgroep en interactie draagt bij aan het beklijven van een beleving. Wanneer er iets gebeurt, wordt men nieuwsgierig. Wanneer er niets gebeurt…

Bekijk zo per beursdeelname hoe je je stand op de meest creatieve, effectieve en interactieve manier ontwikkelt. En toets in het hele traject van idee naar realisatie of je aan deze elementen voldoet. Of het nou gaat om leadgeneratie, relatiebeheer, naamsbekendheid of een hospitalityconcept.

Waarom? Deze aanpak helpt je bij het behalen van je beursdoel. Wat elke keer weer een puzzel is met andere voorwaarden en facetten. Maar met deze handleiding weet je meer uit je deelname te halen.

KPN Microsoft Devices

Mijn laatste beursproject was de deelname van Microsoft Devices aan de KPN kick-off 2015. Doelstelling die wij meekregen? Het creëren van stoppingpower. Eventive koos voor een gecombineerde aanpak door de racegame Forza op de Xbox van Microsoft in te zetten en de stand om te toveren in het racethema. Op deze manier wilden we bezoekers  trekken en ze vervolgens de mobiele telefoons die Microsoft Devices aanbiedt, demonstreren. Zo kwam er met eigen Microsoft-middelen een effectief idee tot stand.

 

Frederike

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.