NL | EN

Een experienceconcept om over naar huis te schrijven – onze visie voor 2020 en een terugblik op 2019

20 december 2019
  • pexels-photo-205516.jpeg

De behoefte aan en vraag naar betekenisvolle momenten en belevenissen groeit enorm. En die behoefte vergt steeds meer van een belevenisexpert. Of het nu gaat om merkbeleving, internal branding, of het creëren van brand awareness, één ding staat vast: de experience moet optimaal zijn. Niet op een specifiek moment, maar op alle contactmomenten met je doelgroep. Momenten moeten inspelen op een behoefte en engaging, verhalend en kloppend zijn. Momenten moeten ertoe doen. Dat maakt ontwikkelen van belevenisconcepten topsport. Je start het spel conceptueel op campagneniveau en speelt het vervolgens helemaal uit tot en met de programmering en productie op hoog niveau. Want je strategische belevenisconcept komt alleen tot zijn recht als de productie dit perfect weet te vertalen. Je balanceert op het snijvlak van meerdere disciplines – van communicatie, on- en offline, marketing, merk en betrokkenheid van alle stakeholders.

Bij Eventive houden we van dit spel en spelen we dit het liefst op het hoogste niveau. Geheel volgens traditie blikken we aan het einde van het jaar graag nog even terug op hoe we dit spel gespeeld hebben in 2019. Een strategie en koers die tevens onze inspiratie vormt voor 2020!

Merkintroductie Xiaomi in de Benelux

Maart 2019 - Xiaomi zette voet aan de grond aan de grond in de Benelux en introduceerde daarbij drie nieuwe producten. Samen met zusterbureau Progress Communications zette Eventive een creatieve, interactieve en effectieve campagne op om ervoor te zorgen dat doelgroep daar niet omheen kon. Tientallen nieuwsmedia en influencers uit Nederland en België kwamen op ons PR-event af, wat voor flink wat media-aandacht zorgde.

Verbinding door inspiratie – De Ferney Insperience Dag

September 2019 - Hoe inspireer je leden en bind je ze aan je merk. Een terechte vraag van Ferney – dé inkooporganisatie op het gebied van ijzerwaren voor ondernemingen actief in de renovatie. Ferney biedt zijn leden voordeel aan door middel van inkoopcondities, marketing, IT- en logistieke diensten. Om deze leden betrokken en actief te houden, organiseert het bedrijf elk jaar de Ferney Insperience Dag: een dag voor leden en leveranciers om inspiratie op te doen. Eventive gaf invulling aan deze dag.

JBL & Toyota | Total brand experience incentive

Zomer 2019 - Elk jaar organiseren JBL en Toyota Rusland een sales incentive voor het salesteam van Toyota Motor Rusland. Om de verkoop van de geluidssystemen voor Toyota's in Rusland te stimuleren, bood JBL de beste verkopers een Tomorrowland-experience aan in Brussel. Eventive creëerde een ervaring op maat, die aansloot bij beide merken en hun missie. Oftewel: een duo-brand experience.JBL Case

 

Wisseling van de wacht: Een interactief afscheids- én welkomstevent voor CEO's resulteerde in GIELISSEN DRAAIT DOOR

Mei 2019 – Hoe neem je op een interactieve manier afscheid van de ene CEO en verwelkom je de andere? Waarbij je de balans bewaart in de aandacht voor beide CEOS's? En hoe doe je dat op een manier die zowel klanten en relaties als (oud-)medewerkers aanspreekt? Juist, met een interactief evenement in studio-setting.

Relatie- en partnermarketing in kannen en kruiken bij Nuvias

Januari 2019 – Nuvias, distributeur op het gebied van IT-oplossingen, schakelde Eventive in voor het oppakken van de partnermarketing. Samen met Eventive en in co-creatie met de vendoren wilde Nuvias een vendormarketingplan maken om de doelgroep resellers te bereiken. Datzelfde plan moest een basis vormen om marketingactiviteiten te ontwikkelen.

Een productie op het hoogste niveau voor The North Face samen met het LVTPR-team

September 2019 - Wat is de beste manier om een gloednieuwe, revolutionaire, waterdichte en ademende stof van outdoormerk The North Face te testen? Juist, afreizen naar een plek waar het vaker wel regent dan niet. Een plek die zich perfect leent om outdoormaterialen te testen – in dit geval het Harzgebergte in Duitsland. Dus sloeg Eventive de handen ineen met het The North Face-team van LVTPR om een unieke, creatieve en disruptieve brand experience op hoog niveau neer te zetten. Het doel? Om zowel medewerkers van A.S. Adventure en Bever als de pers volledig op de hoogte te stellen van het nieuwe product.

Waar ga jij je op richten als het gaat om beleving in 2020? Wat is jouw visie als het gaat om het ontwikkelen van merkversterkende en engaging events? Laat het ons weten, we zijn ontzettend benieuwd!

Op naar een creatief en betekenisvol 2020.

Het Eventive-team

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.