NL | EN

Weer of geen weer, altijd relatiemarketingweer

21 juli 2015
  • Phototastic-3-7-2015_6ad28e2a-f0e7-4758-afbf-9abaaa98e90c.jpg
  • 10872817_790254614343586_5548457168780072297_o.jpg

‘Hoe krijg ik meer leads?’ Dat is een van de vragen waarmee onze klanten bij ons aankloppen. Wij zien een evenement als een live ontmoeting met de doelgroep. Leads kunnen we niet op een presenteerblaadje aanreiken, maar we kunnen wel de middelen bieden om leadgeneratie te realiseren. Eventive biedt toegevoegde waarde door je event/live-ontmoeting te upgraden. Op een human manier, live contact met je doelgroep. Daar geloven wij in!

En daarom zijn we altijd op zoek naar effectieve manieren om de doelgroep te bereiken. Denk hierbij aan het inspringen op opvallende gebeurtenissen of juist de tijd van het jaar die we aangrijpen om de live ontmoeting te creëren! En dan kan een mobiel en dynamisch concept, zoals een roadshow of de flitsbezoeken zoals hieronder beschreven, een mooi middel zijn.  

Het kan vriezen - het kan dooien
Waar heb je behoefte aan als het 35 graden is en je moet toch naar kantoor om te werken? Even naar buiten en een ijsje eten met collega’s misschien, om het leed iets te verzachten? Leek ons een goed plan, en zo dacht onze klant Avnet er ook over. Op de tropische dagen van begin juli trokken we erop uit met onze ijscobus en deden we niet alleen de klanten van Avnet zelf aan, maar ook de kantoren van klanten van zijn partners. De frisse versnaperingen werden op waarde geschat en we zijn benieuwd wat dit concreet opbrengt aan nieuwe leads en deals.

Waar we dit al wel van hebben kunnen meten, is van een uitdeelfeestje onder de tegenovergestelde omstandigheden. Het was vorig jaar december: het einde van het jaar biedt een goede gelegenheid om partners of klanten te bedanken voor de samenwerking. Toen bedacht Eventive de ‘oliebollenbus’ – een oude Volkswagenbus die is omgebouwd tot ware oliebollenkraam. Compleet met verse oliebollen, glühwein en een gezellige (ietswat kitsche) aankleding. Eventive werkte dit concept voor Commvault verder uit – in één dag werden vijf prospects van de wishlist bezocht. De prospects werden op het eigen parkeerterrein verrast met een verse oliebol, aangeboden door de accountmanager van Commvault die mee was op pad.

Het resultaat? Een dag waarbij de vijf prospects verrast werden en er een live ontmoeting was tussen Commvault en haar wishlist. Eén van de bezochte bedrijven is inmiddels klant geworden bij Commvault. Daar doen we het voor!Dus: weer of geen weer, Eventive vindt: het is  altijd relatiemarketingweer. 

Frederike

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.