Zorg van de Zaak | Welke diagnose stel jij?

  • Zorg van de Zaak | Welke diagnose stel jij?
Opdrachtgever:Zorg van de Zaak (en expertisebedrijven: Ready For Change, Co-eur, Rodersana, RA-Medical)
Type campagne:Beursconcept
Doelgroep:Huisartsen en ondersteunend personeel
Doelstelling:Naamsbekendheid vergroten en ondersteuning bieden aan huisartsen om de juiste zorgvraag te achterhalen
Team:Kim en Chantal

Het is voor huisartsen niet altijd makkelijk om tijdens een consult de juiste zorgvraag naar boven te krijgen. Soms schuilt er namelijk een andere zorgvraag achter de vraag die de cliënt in eerste instantie stelt. Daarom stapte Zorg van de Zaak naar Eventive om samen tot een oplossing te komen en tegelijkertijd haar naamsbekendheid te vergroten. Eventive stelde een interactief beursconcept samen en zo stond Zorg van de Zaak op 7 april 2018 op de Huisartsbeurs in Utrecht met de vraag: "Welke diagnose stel jij?"

Een goede doorverwijzing maken is soms lastig. Uit onderzoek van de Universiteit Maastricht blijkt bijvoorbeeld dat het als huisarts moeilijk is om de diagnose alcoholverslaving te stellen. Bezoekers van de Huisartsbeurs werden uitgenodigd om in gesprek te gaan met de professionals van Zorg van de Zaak over het stellen van de juiste diagnose en om meer te weten te komen over de gespecialiseerde zorg die Zorg van de Zaak te bieden heeft.
Eventive bedacht een communicatieconcept voor de Huisartsbeurs waarbij zorgvragen zoals "Ik slaap slecht en heb concentratieproblemen" de hoofdrol speelden. Op de beurs ging Zorg van de Zaak het gesprek aan met de doelgroep aan de hand van dergelijke zorgvragen. Ook deelden we bureauklappers met daarop hulpvragen en reviews uit aan huisartsen, bedoeld als handige tool bij een consult. Zo gaven we huisartsen handvatten om de juiste diagnose te stellen.
Het doel? Zoveel mogelijk beursbezoekers bewust maken van de échte zorgvraag en hen laten ervaren hoe de expertisebedrijven uit het Zorg van de Zaak netwerk dat invullen met kwalitatieve en duurzame zorg op maat. Zo kunnen zij samen met de huisartsen hun weg vervolgen naar een gezondere en betere lifestyle. En reken maar dat de succesvolle beursdag daaraan bij heeft gedragen.

Quote Sandra Vollema, Marketingadviseur B2C Zorg van de Zaak: "Wat fijn, een partij die meedenkt van conceptontwikkeling tot uitvoering. Wat echt geholpen heeft is de brainstormsessie aan de start van dit project om zo de creatieve vertaalslag van ons gezamenlijke verhaal te maken. In de korte tijd die we hadden heeft deze prettige samenwerking geleid tot een tot in de puntjes uitgewerkt beursconcept voor onze deelname aan de Huisartsbeurs."

Zorg van de Zaak is een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijl en medische zorg met ruim 4000 medewerkers in dienst. Vanuit meer dan 65 vestigingen verspreid over het hele land bedienen zij 71.000 werkgevers en 1,5 miljoen werknemers. Zorg van de Zaak gelooft dat mensen gelukkiger zijn als ze kunnen deelnemen in werk en maatschappij. Met dat gedachtegoed streven ze ernaar mensen gezond en inzetbaar te houden en zo optimaal mogelijk te laten functioneren.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring