Xximo | Tour de Vervoer in snelle Tesla’s

  • Xximo | Tour de Vervoer in snelle Tesla’s
Opdrachtgever:Xximo
Type campagne:Medewerkerevent
Doelgroep:medewerkers van XXImo
Doelstelling:benadrukken van kernwoorden acceleratie, mobiliteit, ondernemerschap en uitdaging na de overname van XXImo
Team:Mariëlle en Kim

XXImo – ontwikkelaar van een nieuwe en unieke mobiliteits- en administratieve oplossing voor de zakelijke reiziger – is overgenomen door een Franse multinational, waardoor dingen gaan veranderen voor de werknemers. Dit wil XXImo graag duidelijk maken, op een positieve en motiverende wijze. Eventive ging daarom aan de slag om een creatief concept te bedenken om bij medewerkers op interactieve wijze de volgende kernwoorden te laden: acceleratie, mobiliteit, ondernemerschap en uitdaging. En dat allemaal tijdens een Tour de Vervoer naar Parijs, van 6 tot en met 8 november 2015, een event dat Eventive naast bedenken ook helemaal mocht organiseren voor XXImo. 

Eventive zorgde dat de woorden waar XXImo voor staat op verschillende manieren terugkwamen tijdens het event. Zo begaven alle werknemers zich in een afwisselende mix van vervoersmiddelen – zoals de Thalys, Tesla, fiets, boot, metro en vliegtuig – naar, in en om Parijs: het toppunt van mobiliteit. Om het kernwoord acceleratie kracht bij te zetten, accelereerden de werknemers in snelle Tesla’s richting de bekende wijnstreek Champagne. Daar proefden zij champagne bij de succesvolle ondernemer Lemaire. Hij lichte een tipje van de sluier op over succesvol ondernemerschap en vertelde hoe zijn kleine champagnehuis de afgelopen jaren uitgroeide tot een succesvolle internationale speler. 

In het voortraject van de reis richting het zuiden, kregen de werknemers tot slot genoeg uitdagingen voor hun kiezen. Om te raden waar ze naar toe gingen, kregen zij in de periode voorafgaand aan Tour de Vervoer wekelijks tips in de vorm van puzzels, e-mails en sms’jes. Dat leverde naast de introductie van de kernwoorden ook een heleboel voorpret op. In Parijs zelf werden zij uitgedaagd door puzzels die ze samen op moesten lossen om zo hun Tesla-team bij elkaar te vinden. Ook werden de hersencellen flink gekraakt met een pubquiz tijdens een diner en boottocht over de Seine, en door het oplossen van raadsels tijdens een fietstocht. Zo leerden zij Parijs én elkaar beter kennen en bewogen zij zich samen door de metropool. 

De Tour de Vervoer werd, naast een unieke belevenis voor de medewerkers van XXIMO, een mooie manier om hen te informeren over de veranderingen binnen XXImo, op een inspirerende en informele wijze. 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair