NL | EN

Wisseling van de wacht: Een interactief afscheids- én welkomstevent voor de CEO’s

  • Wisseling van de wacht: Een interactief afscheids- én welkomstevent voor de CEO’s
  • Wisseling van de wacht: Een interactief afscheids- én welkomstevent voor de CEO’s
  • Wisseling van de wacht: Een interactief afscheids- én welkomstevent voor de CEO’s
Opdrachtgever:Gielissen
Type campagne:Interactief afscheids- en welkomstevent van de CEO
Doelgroep:Klanten, relaties en (oud-)medewerkers
Doelstelling:Op een passende en interactieve manier afscheid nemen van de oude CEO en welkom heten aan nieuwe CEO
Team:Frederike Rollerman (Eventive)

Na 35 jaar nam Bart Wigman als CEO van Gielissen afscheid van zijn bedrijf en maakt hij plaats voor Andre Hoeben. Reden voor een passend afscheids- en welkomstevent tegelijkertijd. Gielissen weet – als expert in het creëren van ontmoetingsplaatsen die inspireren en mensen in staat stellen hun doelen te bereiken – als geen ander hoe belangrijk het is een totaalbeleving te realiseren om doelgroepen te raken. Want hoe zorg je voor een interactief én aansprekend afscheid voor twee verschillende doelgroepen – klanten en relaties, en (oud-)medewerkers? Met als extra gegeven dat je een mooie balans wilt houden in de aandacht voor beide CEO's. Aan Eventive de taak om dit om te vormen naar een passend feestelijk, maar ook inhoudelijk en informeel concept – en dat te regisseren.

Dat vertaalde zich door naar het Gielissen Draait Door-concept, waar dagvoorzitter Joost Hoebink de twee CEO's aan tafel ontving en daar via interviews een aantal onderwerpen aan bod liet komen. In drie rondes – de visuele wereld, zakelijke toekomst en persoonlijke toekomst – kwamen zo alle hoogtepunten en de ervaring die beide CEO's wilden bespreken op een informele manier aan bod. Om meer verdieping te geven en het publiek extra te betrekken, huurden we een externe keynotespeaker en trendwatcher Aljan de Boer in. Hij deed over diezelfde drie onderwerpen een kort woord, lichtte dat toe met levendige voorbeelden en herkenbare vragen om de interactie met de medewerkers, klanten en relaties te verhogen.

Voor de twee verschillende doelgroepen splitsten we het Gielissen Draait Door-event op in twee dagen, met voor allebei de dagen nét even andere onderwerpen en sprekers. Zo zaten er twee klanten aan tafel voor het klanten- en relatie-event, terwijl er twee medewerkers aan tafel zaten tijdens het (oud-)medewerkersevent. Kortom, een uitgebalanceerd concept waarbij de onderwerpen, voorbeelden en tone-of-voice werden op beide doelgroepen afgestemd.

Groot denken houden we van bij Eventive, waar anders dan bij een interieurbouwer in huis stel je dan ook voor om een echte studio te bouwen waar we de gasten plaatsnamen in de Gielissen Draait Door-setting. Stel je voor: een complete blackbox met branding op alle wanden, een logo met ledverlichting en een licht- en geluidsplan om het geheel af te maken.
Voor de informele afsluiter plaatsten we op de parkeerplaats een food coard in festivalsfeer, compleet met food trucks, drankjes en veel lichtjes, zodat de doelgroepen samen na afloop in gesprek konden onder het genot van een hapje en drankje. Een schoolvoorbeeld waar de samenwerking tussen twee eventexperts, Gielissen Interiors |Exhibitions | Events en Eventive, elkaar helemaal aanvullen.

Gielissen

 

"Met onze klanten, relaties en (oud-)medewerkers kijken wij terug op een passend afscheid van Bart Wigman en warm welkom van Andre Hoeben als nieuwe CEO. Eventive heeft in samenwerking met Gielissen een succesvol, interactief én aansprekend afscheids- en welkomstevent bedacht en gerealiseerd".

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.