NL | EN

Microsoft | Windows 10-tram in 010

  • Microsoft | Windows 10-tram in 010
  • Microsoft | Windows 10-tram in 010
  • Microsoft | Windows 10-tram in 010
  • Microsoft | Windows 10-tram in 010
  • Microsoft | Windows 10-tram in 010
  • Microsoft | Windows 10-tram in 010
Opdrachtgever:Microsoft
Type campagne:Activatie
Doelgroep:gebruikers Windows 7 en 8
Doelstelling:een eigen Microsoft check-in/upgrade point van Windows 10
Team:Frederike & Mariëlle

Microsoft Nederland vroeg Eventive om ondersteuning bij het visualiseren van een Windows 10 check-in/upgrade point. Microsoft kwam zelf met de associatie 010, Rotterdam. En het idee om een tram in deze stad voor dit doel in te zetten. Eventive werkte het idee uit, coördineerde en realiseerde het evenement.

Uitwerking

Eventive ontwikkelde de branding en inrichting van de Windows 10-tram. Marketing Techniek maakte een ‘wrap’ van de tram, bouwde de stoelen om en plaatste demotafels. Daarnaast werd een blauwe Microsoft-loper gelegd, de stoelen kregen kussens en beach flags en bewegwijzering werden gemaakt.

Coördinatie

In samenwerking met de Stichting RoMeo, RET en de gemeente Rotterdam huurden we een tram en regelden we de benodigde vergunningen voor het rijden door de stad en het parkeren bij tramhalte Coolsingel. Exterion Media was verantwoordelijk voor de branding van de tramhalte. Daarnaast verzamelde Eventive een promotieteam dat flyers uitdeelde en mensen doorverwees naar de tram. In de tram stond een team van experts klaar om bezoekers informatie te geven voor de update naar Windows 10 en vragen te beantwoorden van mensen die de update al hadden uitgevoerd.

Resultaten

De Windows 10-tram werd op 29 juli 2015 onthuld. Op de dag voor de lancering besteedde het NOS Journaal van 18.00 uur uitgebreid aandacht aan de Windows 10-tram. Ook RTV Rijnmond en vele andere kanalen (radio en tv) ruimden tijd in voor dit evenement Journalisten hadden de mogelijkheid om met Microsoft-vertegenwoordigers te spreken. Ook lieten de experts in de tram hen kennis maken met Windows 10 door de live demo’s. Resultaat van deze geslaagde feestelijke ochtend was onder andere een uitgebreid item op het NOS journaal op het 18.00 uur journaal. Ook RTV Rijnmond en vele andere kanalen (radio en tv) besteedden aandacht aan de Microsoft Windows 10 tram. En  uiteraard stond koffie met Windows 10-macaron klaar.

Na de openingsdag reed de tram gedurende vijf weken, vier dagen per week, vanaf de remise naar de halte Coolsingel. Door de feestelijke aankleding, was de tram een ware blikvanger in de binnenstad van Rotterdam. Eenmaal op de Coolsingel, konden mensen binnenlopen voor vragen rondom de Windows 10-upgrade. Gedurende de 21 dagen dat de Windows 10-tram op de Coolsingel stond, kwamen er gemiddeld vijftig tot zestig Windows-gebruikers per dag langs. De locatie, naast een stoplicht aan het Hofplein, was strategisch gekozen. Hier rijden dagelijks tussen de 4.320 en 5.720 auto’s die de tram niet konden missen.

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.