Nuvema | Langste Rouwautostoet

  • Nuvema | Langste Rouwautostoet
  • Nuvema | Langste Rouwautostoet
  • Nuvema | Langste Rouwautostoet
  • Nuvema | Langste Rouwautostoet
  • Nuvema | Langste Rouwautostoet
  • Nuvema | Langste Rouwautostoet
Opdrachtgever:Nuvema
Type campagne:Wereldrecord en branche-evenement
Doelgroep:Uitvaartverzorgers en media
Doelstelling:Media-aandacht creëren
Team:Esther, Frederike, Roselle

Eventive realiseerde De Langste Rouwautostoet voor Nuvema. Branche-evenement en wereldrecord.

Toen Eventive een belletje kreeg of we wilden vertellen hoe we het Guinness World Record ‘Smeer ‘m met een last minute van Neckermann’ hadden aangepakt in verband met het concept van Nuvema om een record te verbeteren, werden we meteen enthousiast. Een evenement waar geen draaiboek voor bestaat. Met de voeten in de klei. We presenteerden een plan van aanpak voor de gehele realisatie van deze ludiek actie en voor we het wisten gingen we van start. Nuvema nodigde de uitvaartbranche uit om deel te nemen aan het wereldrecord. Zo werkten we een logistiek plan uit voor de ontvangst en opstelling voor 114 rouwauto’s.

De auto’s werden opgesteld in 114 parkeervakken met hun neus naar de weg. De uitdaging was namelijk om deze 114 auto’s gezamenlijk de uitgestippelde route te laten rijden zonder dat er gestopt zou worden of meer dan drie meter tussen een auto zou zitten. We hebben daarom de route meerdere malen gereden en de snelheid te meten. Uiteindelijk maakte de lengte van de stoet dat we de route tijdelijk moesten afsluiten voor verkeer en een omleiding moesten instellen. We verzorgden de gemeente aanvraag, want veiligheid staat voorop.

Tom Coronel gaf het startschot en daar gingen we, 114 rouwauto’s tussen de tien en twintig km per uur, een lange stoet. En hier kwam onze jarenlange ervaring en probleemoplossend vermogen direct van pas. Deze eerste poging met de stoet mislukte. Door het grote enthousiasme, ging de stoet te hard van start.

Op naar plan B: alle auto’s terug naar de parkeervakken, overleg, snelheid bijstellen, communiceren naar alle deelnemers en weer opstellen. Een knap staaltje samenwerken met alle partijen. En plan B bleek succesvol, meer enthousiasme, meer concentratie. Een nieuw wereldrecord werd neergezet!

Progress Communications droeg zorg voor het opwarmen van de media vooraf aan het event, en de berichtgeving tijdens het evenement. Een perfecte samenwerking voor een optimaal resultaat. Dit zijn de projecten waar we van houden: CREATIEF – EFFECTIEF – INTERACTIEF.

 

Wereldrecord | Guiness World Record | PR | Media-aandacht | Recordpoging | Branche-evenement

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair