NL | EN

Unify | Welkom in de wereld van toegepaste creativiteit

  • Unify | Welkom in de wereld van toegepaste creativiteit
Opdrachtgever:Unify
Type campagne:Brainstorm
Doelgroep:Resellers
Doelstelling:Resellers activeren voor de verkoop van Unify-oplossingen
Team:Kim Camman en Charlotte Bakkers

Unify-partners inspireren om nieuwe manieren van verkoop te vinden en resellers uitdagen om met de oplossingen van Unify nieuwe proposities te bedenken: dat is wat Unify – onderdeel van ATOS – graag wilde bereiken. En hoewel het internationaal een groot en bekend bedrijf is, was er daarnaast behoefte aan een terugkerend event om meer herkenbaarheid te genereren. Aan Eventive de vraag om daarbij te helpen.
Als antwoord op de vragen van Unify organiseerden wij op 12 juni 2017 voor dertig top-partners van Unify een speciale creativiteitssessie in BTIC, het innovatieve centrum van ATOS. De belangrijkste aspecten van deze sessie? Het inspireren van de resellers, gezamenlijk nadenken over de mogelijke nieuwe proposities voor de bestaande Unify-oplossingen, en brainstormen over het terugkerende event dat Unify graag wilde opzetten.

Verschillende brainstormtechnieken
Na het definiëren van het vraagstuk namen we de voornamelijk technische groep van resellers in minder dan twee uur tijd mee in de wereld van toegepaste creativiteit. Hierbij werden zij uiteraard ook zelf aan het werk gezet. Om de creativiteit te vergroten deelden we de resellers op in kleinere groepen, om zo voort te borduren op elkaars ideeën. We begonnen met een ideeëndump. De bedoeling: schrijf zoveel mogelijk ideeën op die in je opkomen bij het vraagstuk. Dit bracht meteen een goede discussie over het vraagstuk op gang. Vervolgens ging men aan de slag met de bloemtechniek om verder te associëren. Na afloop van de brainstormsessie hingen we alle ideeën aan de brainstormwand en schreef iedereen twee dingen op: het meest indrukwekkende idee en het idee waar ze direct mee aan de slag konden. Zo werden de partners geactiveerd om echt aan de slag te gaan met hun zelfbedachte ideeën.
Zowel Unify als zijn partners zijn op creatieve wijze gedwongen om met een andere blik naar hun business te kijken. Het resultaat? Meer dan honderd ideeën over hoe de resellers op een nieuwe manier met de oplossingen aan de slag kunnen. En een naam voor het terugkerende event: Innovating Monday, gebaseerd op de technische community.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.