Portland en Altaro | ‘We’ve got a story for you’-campagne: een succesverhaal

  • Portland en Altaro | ‘We’ve got a story for you’-campagne: een succesverhaal
  • Portland en Altaro | ‘We’ve got a story for you’-campagne: een succesverhaal
  • Portland en Altaro | ‘We’ve got a story for you’-campagne: een succesverhaal
Opdrachtgever:Portland/Altaro
Type campagne:Campagne, training en beurs
Doelgroep:mkb-resellers
Doelstelling:Leadgeneration - vijftien tot twintig nieuwe resellers per maand
Team:Mariëlle, Kim, Nienke (LVTPR), Ruud (LVTPR)

Meer nieuwe resellers die de Hyper-V-oplossing van Altaro gaan verkopen in Nederland, België en Luxemburg. Dat is de doelstelling waarmee Portland eind 2014 bij Eventive aanklopte. Hyper-V van Altaro is een marktleidende back-up-oplossing voor Microsoft Hyper-V, en Portland is een distributeur. Begin dit jaar koos het bedrijf, dat een brug slaat tussen ontwikkelaars en resellers, voor Eventive en LVTPR voor pr- en marketingondersteuning. Eventive bedenkt op maat gemaakte marketingcampagnes voor alle vendoren van Portland, en ging voor Altaro aan de slag om een resellercampagne te ontwikkelen. We bedachten een strategie en creatief concept, en voerden de volledige campagne uit. 

De Hyper-V-oplossing van Altaro is eenvoudig te implementeren én te verkopen. Die boodschap wilde Altaro graag overbrengen. Eventive bedacht de campagne ‘We’ve got a story for you’, want Altaro heeft een heel eenvoudig verhaal voor jou met zijn Hyper-V-oplossing. De campagne gaat over een bioscoopverhaal, waarin de oplossing van Altaro de hoofdrol speelt, met distributeur Portland als regisseur. Centraal in het verhaal staan de voordelen voor resellers die Altaro opnemen in hun portfolio. Zij krijgen antwoord op de vraag: ‘What’s in it for me?’

In de eerste helft van 2015 werd de campagne uitgerold. Het hoogtepunt? Een technische training in bioscoop Figi, gelegen in Zeist, en deelname aan de Microsoft Tech Days op 27 en 28 mei 2015. Tijdens dit laatste evenement konden bezoekers op de foto met filmster Altaro op een heuse filmset. Om in het filmthema te blijven, kregen nieuwe resellers van Hyper-V twee bioscoopbonnen, om zelf te genieten van hun favoriete film. Om zo veel mogelijk publiciteit voor de campagne te generen, gingen onze collega’s van LVTPR aan de slag met pr. Door de verspreiding van blogs en persberichten via e-mail en telemarketing, werd Altaro’s story aan iedereen verteld.

Tijdens de campagne, die liep tijdens Q2, genoten zowel Portland als Altaro van volledige ontzorging. Eventive nam de complete strategie en uitvoering op zich, en met succes. Met negentien training-inschrijvingen, 162 leads en 55 nieuwe resellers is de ‘We’ve got a story for you’-campagne van Portland en Altaro met recht een succesverhaal te noemen. 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair