ASSA ABLOY | Volledige ontzorging op Logistica

  • ASSA ABLOY | Volledige ontzorging op Logistica
  • ASSA ABLOY | Volledige ontzorging op Logistica
  • ASSA ABLOY | Volledige ontzorging op Logistica
  • ASSA ABLOY | Volledige ontzorging op Logistica
  • ASSA ABLOY | Volledige ontzorging op Logistica
Opdrachtgever:ASSA ABLOY Entrance Systems
Type campagne:beurs (vier dagen)
Doelgroep:logistiek manager distributiecentra, facilitair en technisch manager logistiek, hoofd technische diensten en productiemanagers, eindgebruikers in het segment distributie & logistiek en productindustrie (manufacturing), directie en bedrijfsleiding, archite
Doelstelling:bezoekers van de stand informeren dat ASSA ABLOY een one-stop-shop is.

ASSA ABLOY Entrance Systems is dé expert op het gebied van vergrendeling en ontgrendeling. Op het jaarlijkse Logistica, de vakbeurs voor logistiek en goederenstroombeheersing in de Benelux, mocht het bedrijf dan ook niet ontbreken. Tijdens de beurs – van 10 tot en met 13 november 2015 – realiseerde Eventive daarom een concept voor ASSA ABLOY. Het doel? Laten zien dat ASSA ABLOY alles in huis heeft om klanten een optimale, merkonafhankelijke service te bieden, en hen kan ontzorgen met een volledig portfolio van personenverkeerdeuren, snelroldeuren, industriële deuren en laad- en lossystemen. 

Een mooi verhaal, maar hoe maak je dat zichtbaar? Wij kozen voor een visualisatie waarin de zeshoek een belangrijke rol speelde. Deze zeshoeken, die staan voor de zes punten xx, sluiten altijd op elkaar aan en tonen in één oogopslag wat ASSA ABLOY Entrance Systems allemaal biedt. In de stand op de beurs creëerden we voor bezoekers een persoonlijke door entrance-map: een interactieve kaart die bestond uit een groot magneetbord met 24 verschillende producten en diensten in een grote zeshoekmagneet. Bezoekers begonnen bij startpunt ‘U’ en plakten hier door middel van magneten diensten en producten aan vast. Zo werd inzichtelijk op welke wijze zij ontzorgd wilden worden. 

Ondertussen was het aan de hostesses de taak bezoekers staande te houden om hen aan te spreken en uit te dagen om een door entrance-map te maken en deel te nemen aan een winactie. Hiervoor dienden ze het aantal deuren te tellen in een maquette – een miniatuur distributiecentrum met demo-modellen van ASSA ABLOY Entrance Systems-deuren. De winnaar werd beloond met een Apple Watch. Ook werd men door de hostesses uitgenodigd een persoonlijke door entrance-map te maken. Andere aanwezigen op de stand – waar ook een aantal van de door entrance-oplossingen van ASSA ABLOY te zien en ervaren waren – was Mister Shoeshine. Hij zorgde voor letterlijke ontzorging in de vorm van een schoenpoetsbeurt voor de bezoekers. 

Niet alleen realiseerde Eventive het beursconcept, we schreven ook het communicatieplan voor tijdens de beurs. Dit bestond uit alle communicatie voorafgaand aan, tijdens en na de beurs, waarbij kritisch werd gekeken naar de doelgroep, doelstellingen en targets. We planden uitvoerig de communicatie-uitingen in en om de stand, de persberichten, advertenties in diverse media, de ontwerpen van het beeldmateriaal in de stand en voor de flyers, en een stappenplan voor het team op de stand. Allemaal met één duidelijk gekozen boodschap: ASSA ABLOY Entrance Systems ontzorgt de klant. 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair