NL | EN

Tauw | Celebrating (y)our stories

  • Tauw | Celebrating (y)our stories
  • Tauw | Celebrating (y)our stories
  • Tauw | Celebrating (y)our stories
  • Tauw | Celebrating (y)our stories
Opdrachtgever:Tauw Group
Type campagne:Jubileumconcept
Doelgroep:Eigen medewerkers uit zes West-Europese landen
Doelstelling:Aanmeldingen genereren en werknemersbetrokkenheid vergroten
Team:Charlotte Bakkers, Chantal David Richard

Tauw Group vierde in 2018 zijn 90-jarige bestaan. Reden voor het duurzame advies- en ingenieursbureau om Eventive Eventmarketing om hulp te vragen bij het ontwikkelen van een sterk concept voor het jubileum met als een van de onderdelen het interne jubileumevent. Omdat de medewerkers van de organisatie het hart vormen van de organisatie, bedachten we een concept dat er niet alleen op gericht was om zoveel mogelijk aanmeldingen te genereren, maar dat ook werknemersbetrokkenheid bij zowel het event als Tauw zou verhogen.

Naast het hoofdkantoor in Nederland, heeft Tauw verschillende vestigingen verspreid over zes West-Europese landen. Wat die medewerkers bindt is het feit dat ze trots zijn op hun bedrijf, maar ook dat ze het duurzaamheids-DNA en de kernwaarden van het bedrijf delen. We besloten die verbondenheid en trots te koppelen aan het vieren van het succes van de onderneming in het overkoepelend concept We are Tauw! Celebrating (y)our stories. De verhalen zitten immers in de mensen, dus hoe kan je deze beter tot uiting laten komen dan door henzelf? Dat concept trokken we op een interactieve manier door in de verschillende contactmomenten voor, tijdens en na het jubileumevent.

Gevoel van trots versterken
We ontwikkelden een herkenbare huisstijl voor het event, dat terugkwam in de posters en online communicatiekanalen waarin het event werd gepromoot, de fysieke uitnodiging, in het aanmeldplatform en in de uitingen op het event zelf. Om het gevoel van trots te versterken – en om medewerkers net zoals zij betrokken zijn bij het succes van Tauw ook te betrekken bij de invulling van het event zelf – vroegen we medewerkers in de aanloop naar het event hun persoonlijke Tauw-verhaal te delen. Waar zijn ze trots op? Wat zorgt ervoor dat ze betrokken zijn bij het bedrijf?

Op het evenement zelf werd het concept op subtiele wijze doorgetrokken. Zowel in elke visuele uiting als in de speech en de photo booth waar iedereen zijn of haar feestelijke moment kon vastleggen. Om extra interactie en betrokkenheid te creëren, stelden we voorafgaand aan het event een quiz op om meer te weten te komen over de medewerkers. De resultaten van deze quiz, waaruit duidelijk naar voren kwam dat de medewerkers het duurzame DNA van de organisatie delen, kwamen terug in de openingsspeech van de directeur en de 'borrelpraat'-bierviltjes die tijdens het feest werden uitgedeeld.

Optimale wij-gevoel
Door de campagne-matige aanpak met verschillende middelen hebben wij ruim 1.275 aanmeldingen vanuit de verschillende Europese kantoren voor het event weten te genereren. Uiteindelijk waren 1.200 van hen aanwezig op de dag zelf. Maar nog belangrijker: het hele bedrijf heeft genoten van een dag vol motivatie en energie waar werknemers het optimale wij-gevoel hebben ervaren.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.