Slimme Reus | De langste lopende waslijn.

  • Slimme Reus | De langste lopende waslijn.
  • Slimme Reus | De langste lopende waslijn.
  • Slimme Reus | De langste lopende waslijn.
  • Slimme Reus | De langste lopende waslijn.
Opdrachtgever:Henkel – Witte Reus, product Slimme Reus in samenwerking met LVTPR
Type campagne:Activatie- en guerrilla-actie
Doelgroep:Nederland
Doelstelling:Het creëren van bereik en meer merkbekendheid voor Slimme Reus in Nederland.
Team:Britt & Mariëlle

Witte Reus introduceerde het product Slimme Reus: een wasmiddel voor gekleurde was dat voorkomt dat kleuren doorlopen. Met dit product gooi je alle gekleurde was in één keer in de machine. De boodschap: ‘Stop kleursorteren met Slimme Reus en bespaar tijd’. Eventive en LVTPR bundelden hun krachten en organiseerden een passende activatie- en guerrilla-actie om nooit meer te vergeten. Het resultaat: een enorm aantal mensen bereikt, veel positieve reacties en een verbluffend originele introductie van Slimme Reus.

Koningsdag 2015, een van de drukste dagen van het jaar. Eventive ging de straat op met de langste lopende waslijn van Amsterdam. Vijf slimme reuzen spanden de lijn, waaraan rode, witte, blauwe en oranje shirtjes hingen. Ernaast liepen vier steltlopers, twee demonstranten die de kreet ‘Stop kleursorteren met Slimme Reus’ verspreidden, en het promotieteam dat T-shirts met het Witte Reus-logo uitdeelden aan omstanders vanuit oud-Hollandse bolderkarren. Na het kick-offmoment werd de lijn van honderd meter in vieren gedeeld en werd de actie vervolgd naar De Pijp, het Centraal Station en De Dam, Westermarkt en Westerpark: de drukste plekken van Amsterdam.

Eventive was verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling. In het voortraject ontwikkelden we diverse actiescenario’s uit met effectberekeningen ten opzichte van budgetinvesteringen. Daarnaast deed Eventive de gehele uitvoering en bracht de event ROI in kaart. LVTPR maakte ter ondersteuning een video-opname van de dag en organiseerde een fotoactie.

In totaal werden offline in de ochtend meer dan drieduizend mensen bereikt en in de middag ongeveer 96.000. De video van LVTPR werd goed bekeken: meer dan 2.250 branded impressions. Daarnaast werden 347 foto’s gemaakt door het fotomarketingteam, 8.800 bierviltjes en 4.500 T-shirts verspreid. Nooit eerder werden mensen zo blij van was.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair