Savedo | Eventive zorgt voor herkenbaarheid Savedo op 50PlusBeurs

  • Savedo | Eventive zorgt voor herkenbaarheid Savedo op 50PlusBeurs
Opdrachtgever:Savedo
Type campagne:Beursbegeleiding
Doelgroep:Bezoekers van de 50PlusBeurs
Doelstelling:Vergroten van de brand awareness in Nederland en bezoekers informeren over de producten van Savedo
Team:Nikki en Frederike

Het vergroten van de naamsbekendheid onder een relevante doelgroep en bezoekers duidelijk maken dat Savedo een veilig alternatief biedt voor de lage spaarrentes in Nederland. Dat waren de belangrijkste redenen voor de bemiddelaar in EU deposito's om met een stand aanwezig te zijn op de 50PlusBeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Savedo was al eerder aanwezig op de 50PlusBeurs, dit was de echter de eerste keer op een dergelijk professionele wijze. Een van de redenen om Eventive in te schakelen voor hulp.

Eventive nam voor Savedo de logistiek uit handen, zodat het bedrijf zich volledig kon richten op het overbrengen van hun merk en boodschap. We verzorgden de begeleiding van A tot Z, en boden de dienstverlener goede handvatten en voorbeelden van creatieve en effectieve beursconcepten ter inspiratie. Het idee was om de stand in te richten volgens de huisstijl van de website. Eventive zorgde er vervolgens voor dat dit op de juiste manier werd overgebracht; alles was in lijn met de look en feel van het bedrijf.

Vertrouwen versterken
Dat de uniforme uitstraling hielp bij de herkenbaarheid van Savedo, werd snel duidelijk. Als gadget kregen de bezoekers een branded tasje aangeboden, met hierin informatie over de spaarproducten van Savedo. De tasjes waren zo populair dat steeds meer bezoekers de stand herkenden omdat ze de tasjes ergens anders op de beurs gezien hadden. Een mooie manier om je merk op een beursvloer zichtbaar te maken. Bezoekers kwamen echter niet voor de gadgets; onder het genot van een drankje bij de koffiebar informeerden de Savedo-medewerkers veel geïnteresseerden over hun producten.

Contact met een relevante doelgroep
De deelname van Savedo aan de 50PlusBeurs mag met recht een succes genoemd worden. Alle 1.800 branded tasjes werden uitgedeeld, en het bedrijf schat dat zo'n 3.000 mensen de Savedo-stand bezochten.

De reacties op de stand en de aanwezigheid van Savedo waren veelal positief. Bestaande klanten zagen de fysieke aanwezigheid van de online bemiddelaar als een bevestiging dat er een echte organisatie achter het merk zit, wat hun vertrouwen in het merk versterkte. Voor mensen die voor het eerst in contact kwamen met Savedo waren de live-gesprekken juist een uitgelezen kans om antwoord te krijgen op hun vraag of sparen in het buitenland wel veilig is. En om te leren dat de spaarproducten die Savedo beschikbaar stelt onder het EU-depositogarantiestelsel vallen.

"Het is gelukt om veel mensen te enthousiasmeren voor onze spaarproducten", zegt Isabèlle van Nunen, B2C Projectmanager bij Savedo. "Dat is mede te danken aan de inzet en de ideeën van Eventive. Het functionele, professionele en uniforme design heeft ons geholpen om onze herkenbaarheid te vergroten. En doordat Eventive zich bezighield met de operationele onderdelen van de beurs, hadden wij onze handen vrij om in gesprek te komen met een relevante doelgroep die op zoek is naar alternatieven voor de lage spaarrente in Nederland."

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair