NL | EN

Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event

  • Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event
  • Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event
  • Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event
  • Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event
  • Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event
  • Salesforce en Heineken | Dutch Disruptors Event
Opdrachtgever:Salesforce en Heineken
Type campagne:Event
Doelgroep:Medewerkers van Salesforce, Heineken, Jacobs Douwe Egberts, FrieslandCampina, Picnic en Scoupy
Doelstelling:Inspireren en een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van een disruptieve mindset, zowel intern als extern
Team:Chantal

Eventive organiseert interactief Dutch Disruptors Event
Salesforce en Heineken, twee bedrijven die op het eerste gezicht niet veel met elkaar gemeen hebben. Maar één overeenkomst is er zeker: beide bedrijven voorzien een door data en technologie gedreven disruptie van de markt voor consumer goods. De bedrijven schakelden daarom Eventive Eventmarketing in om een creatief, effectief en interactief eventconcept op te zetten rondom het thema disruptie. Het creëren van een disruptieve mindset is het doel. Hoe? Door een format toe te passen of te ontwikkelen waarin de doelgroep ervaringen, inzichten uitwisselen en elkaar op die manier te inspireren. Zo wordt disruptie zichtbaar!

Een koelkast die weet wanneer een bepaald product opraakt en proactief een bestelling plaatst. Of een koffieapparaat dat weet hoe iemand zijn koffie graag drinkt, en op welke tijdstippen hij of zij dat doet. Oplossingen die dankzij datamanagement en het internet of things niet langer science fiction zijn. Hoe kunnen bedrijven in de markt voor consumer goods het beste reageren op dit soort ontwikkelingen, die elkaar ook nog eens snel opvolgen? Dat was de vraag die centraal stond tijdens het Dutch Disruptors Event dat we voor Salesforce en Heineken organiseerden.


Van concept tot eventmanagement
Voor de conceptontwikkeling werkten we nauw samen met Salesforce en Heineken. Hierdoor konden we doelstellingen, behoeftes, conceptontwikkeling en planning van concept tot en met de executie vanaf het begin goed managen en zoals gebruikelijk onze expertise direct delen en elkaar op de inhoud challengen. Zo ontstond er een programmering in samenwerking met meerdere partijen, die door hun cases en ervaring invulling gaven aan het bewerkstelligen van het doel: het zichtbaar maken van en omarmen van disruptie.

Samen met keynote spreker Lotte de Bruijn van Nederland ICT konden we de sprekers en het publiek enthousiasmeren, informeren en adviseren. Als expert op het gebied van CRM-oplossingen en data deelde Salesforce zijn visie op de veranderingen in de markt. Heineken, Jacobs Douwe Egberts, FrieslandCampina, Picnic en Scoupy kwamen bij elkaar om van elkaar te leren en elkaar te inspireren over hoe we intern en extern omgaan met veranderingen in de markt.

Door de juiste technologie in te zetten werd het een interactief gedreven event waardoor bezoekers echt deelnamen aan het geheel. Feit is dat als men echt iets ondergaat, het brein meer geprikkeld wordt, in plaats van reactief informatie ontvangen. Zo kon het publiek open en multiple choice vragen beantwoorden, konden we stellingen voorleggen, wordclouds samenstellen en een quiz organiseren. Hierdoor haalden we een participation rate van ruim 70 procent.

Waardevol event
De conclusie van het event is onder meer dat bedrijven het zich niet kunnen veroorloven om stil te zitten qua ontwikkeling. De IT-afdelingen gaan als vanzelfsprekend mee met veranderingen, maar ook andere afdelingen moeten zich blijven aanpassen. Van contact via de mail naar contact via de app, en van een traditionele manier van werken naar een agile-methode. De deelnemers hebben de dag als heel waardevol ervaren, bleek uit de reacties. Er werd zelfs al gesproken over een herhaling in 2019.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.