ASSA ABLOY | Roadshow Entrance Systems

  • ASSA ABLOY | Roadshow Entrance Systems
  • ASSA ABLOY | Roadshow Entrance Systems
  • ASSA ABLOY | Roadshow Entrance Systems
Opdrachtgever:ASSA ABLOY Entrance Systems
Type campagne:Roadshow
Doelgroep:Architecten & aannemers
Doelstelling:Brandawareness creëren
Team:Britt, Mariëlle

Samen bouwen aan de toekomst. Dat was het hoofdthema van de roashow van ASSA ABlOY Entrance Systems. Gedurende tien dagen bezochten wij samen met de truck en het salesteam van ASSA ABLOY Entrance Systems veertien zeer unieke locaties met als doel: bestaande klanten en relaties laten zien welke vier productmerken er onder de noemer ASSA ABLOY Entrance Systems vallen.

Van 5 tot en met 16 mei reisde ik mee met de roadshow-truck van ASSA ABLOY, specialist in deuroplossingen voor de utiliteitsbouw. Voorafgaand aan de roadshow bepaalden we samen met de klant de koers en ontwikkelden we een concept dat de basis vormde voor het thema. Vragen die hierbij een belangrijke rol speelden, waren onder andere: welke boodschap willen jullie de klant meegeven, wat willen jullie uitstralen en wat speelt er momenteel binnen jullie branche?
Hieruit kwam al snel het volgende thema naar voren: 'Samen bouwen aan de toekomst'. Hierbij bezochten wij onder andere het RDM-terrein in Rotterdam, PON in Leusden, Fifpro in Hoofddorp, VDL Netcar in Born, de ECI Cultuurfabriek in Roermond en het trainingscomplex van Vitesse.

Wat zijn de ingrediënten voor een succesvolle roadshow?

Maak een goede doelgroepselectie op o.a. branche, regio, functieniveau en zorg voor de juiste contactpersoon met de juiste contactgegevens.

Zorg ervoor dat je tijdig begint met het uitnodigen van je gasten (ons advies 6 - 8 van te voren) met daarin een leuke teaser. Dit zorgt voor een hoge(re) opkomst van bezoekers.

Stuur je genodigden op gerichte momenten reminders, met zo nodig meer inhoudelijke informatie en het programma.

Bied een inhoudelijk programma aan, samengesteld voor de genodigde doelgroep. De ervaring leert in het geval van een B2B evenementen, dat een relevant vakinhoudelijk programma vaak de belangrijkste factor is voor het bezoeken van een event.

Zorg ervoor dat elke locatie een toegevoegde waarde biedt voor de bezoeker om aanwezig te zijn. Bied bijvoorbeeld een rondleiding aan, en een goede lunch / borrel / diner.

Zorg voor zowel een goed- als slecht-weerscenario; in Nederland weet je het maar nooit met de weersvoorspellingen ;-)

Win, win win. Voeg een luchtig, maar interactief element toe. Op deze manier kun je op een speelse manier een boodschap meegeven aan je bezoekers, waar ook nog een voordeeltje aan kan kleven!

Een leuk presentje of een goodie-bag bij vertrek naar huis.

Volg je relaties en nieuw verworven leads waar je tijdens de roadshow mee in contact gekomen bent binnen twee weken op. Ga met ze in gesprek. Zo maak je goed gebruik van het marketingmiddel 'roadshow', de reden waarom je alles hebt georganiseerd.

Een roadshow kan vele voordelen voor een klant en zijn of haar relaties opleveren. Met een roadshow ga je namelijk naar de klanten toe, in plaats van dat zij naar jou of één van je leveranciers moeten komen om je product te bekijken. Daarbij kan je je (nieuwe) collectie persoonlijk onder de aandacht brengen, jezelf onderscheiden, en aan je klantrelatie werken door een leuk (informeel) programma aan te bieden. Ook kun je in een korte periode veel klanten en relaties bereiken in een groot gebied. Dat zijn belangrijke voordelen!

Ben jij de volgende die samen met ons on tour gaat?

Britt

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair