Sealed Air Diversey Care | ‘Out of the box’ denken over natuurlijke reinigingsmiddelen

  • Sealed Air Diversey Care | ‘Out of the box’ denken over natuurlijke reinigingsmiddelen
  • Sealed Air Diversey Care | ‘Out of the box’ denken over natuurlijke reinigingsmiddelen
  • Sealed Air Diversey Care | ‘Out of the box’ denken over natuurlijke reinigingsmiddelen
  • Sealed Air Diversey Care | ‘Out of the box’ denken over natuurlijke reinigingsmiddelen
  • Sealed Air Diversey Care | ‘Out of the box’ denken over natuurlijke reinigingsmiddelen
Opdrachtgever:Sealed Air Diversey Care
Type campagne:Persevent, opening en klantevent
Doelgroep:pers, klanten en hoogwaardigheidsbekleders
Doelstelling:introductie van SURE
Team:Mariëlle, Kim en Roselle en LVTPR

Drie evenementen op één dag, inclusief een mega brainstorm: een hele klus. Voor Sealed Air Diversey Care gingen we aan de slag ter ere van verschillende feestelijke gelegenheden, namelijk de introductie van hun nieuwe productlijn SURE en de volledige vernieuwing van hun pand. Terwijl LVTPR de uitnodigingen van de pers voor het persevent verzorgde, regelden wij de uitnodigingen in het registratietraject voor zowel de opening als het pers- en klantevent naar aanleiding van SURE, en zorgden we dat alle evenementen in goede banen liepen. 

Omdat de nieuwe SURE-productlijn vraagt om een andere manier van verkopen, verzorgde Eventive ook een brainstormworkshop voor de hele salesafdeling, voorafgaand aan de introductie van de lijn. Op 5 november 2015 leerden we ongeveer zeventig mensen meer ‘out of the box’ te denken bij een megabrainstorm. We coachten de groep aan de hand van verschillende creativiteitsmethodieken, en motiveerden werknemers om ludieke ideeën te verzinnen over: hoe maken we elke klant laaiend enthousiast over SURE? En hoe kunnen we eventuele valkuilen ombuigen naar mogelijkheden? Stapels ideeën waren het resultaat en deze werden uiteindelijk aan het management gepresenteerd om mee aan de slag te gaan en in projectgroepen te realiseren. Een mooi resultaat: elke verkoper kan straks aan de slag met door hem zelf bedachte verkooptools. 

Op 18 november 2015 was het tijd voor de lancering van de SURE-lijn en de opening van het nieuwe pand voor pers en klanten. Het thema dat een belangrijke rol speelde gedurende de dag, was de circulaire economie. SURE, de nieuwe serie van reinigingsmiddelen, is gemaakt van natuurlijke bestanddelen – zoals mais, suikerbiet, kokosnoot en stro – en draagt daarom bij aan de circulaire economie. Niet alleen kwam het thema circulaire economie terug in het programma, door de sprekers en dagvoorzitter, ook gebruikten we de ingrediënten van SURE – gepresenteerd in grote vazen – voor de aankleding van het event. En we gingen nóg een stapje verder: ook in de catering kwamen de thema’s terug, door onder andere lolly’s van mais, oftewel popcornlolly’s, en een aquaponics-salade in een kokosnoot. Aquaponics is een methode van voedsel verbouwen.  Dit circulaire ecosysteem – waarbij het afval van vissen wordt gebruikt als voedingsbodem voor slasoorten, die op hun beurt het water van de vis weer reinigen – past perfect bij de circulaire economie. Zowel de vis als de sla werden verwerkt tot een heerlijke salade in een kokosnoot, waarna de cirkel weer rond was: voor de salade én onze klant Diversey Care.

 

 

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair