DMP | The Knowledge Store

  • DMP | The Knowledge Store
Opdrachtgever:Data Management Professionals (DMP)
Type campagne:Beursstand
Doelgroep:IT-gerelateerde beursbezoekers
Doelstelling:nieuwe leads binnenhalen

Data Management Professionals (DMP) schakelde LVT Group in om de marketing en communicatie voor DMP verder uit te rollen en één boodschap neer te zetten. Doelstellingen hierbij: kwalitatieve leadgeneratie, DMP profileren als kennishuis en de kernwaarden van DMP – ‘Store, Manage, Protect’ – onder de aandacht brengen. Samen met partners van de LVT Group realiseerde Eventive dit door het concept voor ‘The Knowledge Store’.

De uitwerking? Een DMP-winkel waar je altijd terechtkunt. En dus ook op Storage Expo, dé Nederlandse vakbeurs op het gebied van dataopslag en -beheer voor IT-managers en IT-professionals. In de zogenaamde winkel kan iedereen terecht voor advies en kennis van de DMP-consultants.

Het idee voor The Knowledge Store is gebaseerd op de service van DMP en zijn positionering als kennishuis. Eventive realiseerde het concept, dat door LVTPR werd doorgevoerd in de communicatie rondom de Storage Expo-beurs. Voorafgaand aan de beurs organiseerde Eventive een kick-off voor het hele beursteam. Voor een toelichting op het concept, maar ook voor wat er precies op de stand moest gebeuren. Zo kenden ook de accountmanagers het verhaal van DMP, en stond de klant als een echt team op de beurs.

Ook in de beursstand werd het concept geïmplementeerd, bijvoorbeeld in het gebruik van een luifel met daarop de drie kernwoorden van DMP. De aankleding bestond onder andere uit een grote schappenkast: de etalage waarin we DMP-partners een podium gaven en waar zij brochures, goodies en andere items etaleerden. Verder werd de stand aangekleed met M&M’s en plantjes, en stond er een echte barista klaar om de heerlijkste koffie te maken.

Blikvanger van de stand was de grijpautomaat in DMP-stijl – oranje met grijs en een hoop knipperende lampjes. Een promotiedame sprak voorbijgangers in het gangpad aan om bij hen een balletje op te gooien. In de grijpautomaat zaten namelijk stressballen, in de trant van de slogan ‘Knowledge is time, is money, is no stress’. Het idee erachter? Met zijn kennis ontstresst DMP zijn klanten. Nadat voorbijgangers hun eigen stressbal uit de grijpautomaat hadden gevist, werden zij – op basis van een selectie door de promotiedame – aangesproken door een van de DMP-accountmanagers. 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair