Microsoft Advertising | EXPERIENCE OUTSIDE-IN event

  • Microsoft Advertising | EXPERIENCE OUTSIDE-IN event
  • Microsoft Advertising | EXPERIENCE OUTSIDE-IN event
Opdrachtgever:Microsoft Advertising (MSN)
Type campagne:Klantevent
Doelgroep:adverteerders en media-regiebureaus
Doelstelling:de perceptie van MSN beïnvloeden en aanwezigen MSN laten ervaren
Team:Eventive, Microsoft Advertising, Progress Communications

‘Hoe kan ik mijn doelgroep gerichter benaderen?’ Die les wilde Microsoft Advertising adverteerders en mediabureaus graag bijbrengen. Dat kan namelijk met veel Microsoft-kanalen, waaronder MSN, Bing, Outlook.com, Skype en Xbox. Wist je bijvoorbeeld dat je via MSN in een specifieke vertical, zoals Entertainment, Nieuws of Sport, kunt adverteren? Zo haal je meer uit je campagne en kun je je doelgroep optimaal bereiken. 

Om deze boodschap te verspreiden, schakelde Microsoft Advertising Eventive in, mede dankzij een eerdere samenwerking rondom de lancering van MSN in Nederland, in oktober 2014. Daarnaast wilde het bedrijf de mogelijkheden van One Microsoft laten zien, waarmee gebruikers overal toegang hebben tot documenten en data via elk type device. Kortom, wat zijn de mogelijkheden van MSN en Microsoft One?

Omdat Microsoft de mogelijkheden voor advertising wilde uitleggen aan de hand van de vertical Eten en Drinken, ontstond al snel het idee voor een interactieve kookworkshop. Op woensdag 27 mei werden de gasten ontvangen in De Kookfabriek in Amsterdam. Chef-kok en ondernemer Peter Lute deelde zijn eigen ervaringen met het bereiken van doelgroepen. De moraal van het verhaal? Blijf focussen en neem niet te veel klussen aan, waardoor je je doelgroep niet meer aanspreekt of zelfs kwijtraakt. Blijf ontwikkelen en innoveren en verassen in wat je doet. Blijf kijken en luisteren naar je gasten, dus doelgroep.

Na Peters wijze woorden ging de groep uiteen in tien kookgroepen – elk met een eigen recept plus stappenplan – om te koken aan een van de kookeilanden. Een interactieve gebeurtenis, waarbij gebruik werd gemaakt van diverse devices, zoals Microsoft Surface. Ook gingen groepen de competitie aan door een passende wijn uit te zoeken op MSN.nl, en foto’s te nemen van de gemaakte recepten. Tot slot gaf chef-kok Peter Lute zijn deskundige oordeel over de gerechten, en werd de middag afgesloten met een borrel en de zelfgemaakte hapjes in Aziatische-streetfoodstijl.

Overigens hadden de deelnemers van de workshop niet alleen oog voor het eten, maar ook voor elkaar. Uit de positieve reacties van het Microsoft-team bleek dat er tijdens de workshop waardevolle contacten zijn gelegd die anders niet, of met veel moeite zouden zijn opgedaan. Koken en netwerken gaan dus prima samen! Wij zijn hartstikke trots op dit culinaire en interactieve hoogstandje. Eventive toverde het basisidee van een kookworkshop om tot een compleet uitgewerkt concept dat perfect aansloot bij de doelgroep, en waarbij de ideeën van Microsoft over devices en One Microsoft op een creatieve manier werden geïntegreerd, kortom EXPERIENCE OUTSIDE-IN. Met veel plezier verzorgden we de uitwerking van dit concept én het gehele pakket – inclusief locatie, catering en aankleding. 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair