NL | EN

Merkintroductie in de Benelux

  • Merkintroductie in de Benelux
  • Merkintroductie in de Benelux
  • Merkintroductie in de Benelux
  • Merkintroductie in de Benelux
  • Merkintroductie in de Benelux
  • Merkintroductie in de Benelux
Opdrachtgever:Xiaomi-distributeur Tekpoint
Type campagne:Merklancering
Doelgroep:Pers, influencers, partners en fans
Doelstelling:Merkbekendheid door media-aandacht
Team:Anouk (EV), Mireen en Stella (Progress)

Het merk Xiaomi zette voet aan de grond aan de grond in de Benelux en introduceerde daarbij drie nieuwe producten. Samen met zusterbureau Progress Communications zette Eventive een creatieve, interactieve en effectieve campagne op om ervoor te zorgen dat doelgroep daar niet omheen kon. Tientallen nieuwsmedia en influencers uit Nederland en België kwamen op ons PR-event af, wat voor flink wat media-aandacht zorgde.

Tekpoint is de Europese distributeur van Xiaomi-producten en levert aan resellers in de verschillende markten. Om de Chinese producenten van onder andere smartphones, tablets en smarthome-apparaten ook in de Benelux te introduceren, klopte Tekpoint bij Eventive aan voor hulp. Klik hier voor de aftermovie.

Een kleine groep consumenten en potentiële resalepartners was al bekend met het merk en moest worden geïnspireerd om daadwerkelijk over te gaan tot aankoop van de producten. Bij deze doelgroep was het onder andere het doel om ze te enthousiasmeren voor de nieuwe smartband Mi Band 3 en de Mi 9- en Redmi Note 7-smartphones. Daarnaast was er een grote groep die nog op het merk moest worden geattendeerd via media-aandacht.

Zelf een smarthome ervaren

Om de verschillende doelstellingen te realiseren, organiseerden we een PR-event waar we zowel media en influencers als consumenten en partners uitnodigden. Om hen een goed beeld te geven van de mogelijkheden van diverse Xiaomi-producten, richtten we verschillende ruimten in waar ze die zelf op een interactieve manier konden ervaren.

Zo was er een woonkamer waar bezoekers verschillende smart-apparaten op elkaar konden aansluiten. Daarnaast konden ze via de Mi 9 en Redmi Note 7 meekijken via verschillende veiligheidscamera's op het event, net zoals ze op die manier ook de veiligheid van hun eigen huis kunnen monitoren. Deze ervaringen werd enthousiast ontvangen door bezoekers die daardoor geïnspireerd werden om met Xiaomi-producten zelf een smarthome in te richten.

Media-aandacht

Voor media en influencers was er bovendien een branded persruimte waar ze interviews konden afnemen. Daar gingen ze onder andere in gesprek met de CEO van Tekpoint en de marketingmanager van Xiaomi. Om de influencers te helpen bij het creëren van aansprekende content, nodigden we ze uit mee te doen aan een race op een elektrische Xiaomi-step waarvan ze verslag deden op hun kanalen.

In totaal kwamen er 77 verschillende influencers en journalisten naar het event, waarvan vijftig uit Nederland en 27 uit België. Daarmee hadden we onze target voor zestig aanwezige Benelux-media ruimschoots behaald én brachten we Xiaomi bij een groot en relevant publiek onder de aandacht. Samen genereerden de aanwezige media namelijk 74 media-items, wat zeker gezien het medialandschap in de Benelux een fantastisch resultaat is.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.