JBL | at Matrixx at the Park

  • JBL | at Matrixx at the Park
  • JBL | at Matrixx at the Park
  • JBL | at Matrixx at the Park
  • JBL | at Matrixx at the Park
  • JBL | at Matrixx at the Park
Opdrachtgever:JBL
Type campagne:Activitatieactie
Doelgroep:jongeren van 15 tot 25 jaar
Doelstelling:bij een zo groot mogelijk publiek de JBL splashproof portable speaker en headphone onder de aandacht brengen
Team:Frederike

JBL schakelde Eventive in voor een activatieactie voor twee JBL-producten: de Xtreme  splashproof speaker en de headphone E50. The place to be: de Nijmeegse Vierdaagse-feesten, en om precies te zijn het gratis festival Matrixx at the Park. JBL is sponsor van dit festival, zo is er een JBL stage met complete professionele installaties van JBL.

De toplocatie was er dus! En hoe breng je daar spatwaterdichte speakers en headphones onder de aandacht op ludieke wijze? Splashproof is uiteraard de USP waarmee we de doelgroep aan kunnen spreken. Wie dit over ging brengen: twee promotiedames in JBL-outfit. De tool die zij hadden om dit te doen: fotomarketing.  Bezoekers konden tijdens  het festival op de foto met een JBL Splashproof portable speaker of een headphone… niet zomaar, maar voor een green wall in de JBL-tent, waar je in foto in een zomerse setting werd geshopt. De tent was geheel in  JBL-stijl zodat ook de bezoekers die niet op de foto gingen, niet om het merk heen konden. Uiteraard klonk er muziek op een flink volume, zodat ook de kwaliteit van de Xtreme en E50 werd ervaren.

#SUMMERPROOF

Bij de green wall kozen bezoekers uit diverse zomerse achtergronden, neem daarbij de JBL-producten en een grote hoeveelheid aan props en een Summerproof-foto is het resultaat.

Eentje waarop je op een surfboard hoge golven trotseert met de Xtreme splashproof in je handen bijvoorbeeld, of eentje van een poolparty met al je vrienden. Muziek aan op de Xtreme en het feest barst los! Maar ook chillen op een luchtbed met de E50 headphone op je oren, terwijl de JBL-dames je een massage geven, was een populair thema.

Online

En online gingen we verder. Je kreeg je foto mee, samen met flyer met de actie: Tag, share en maak kans op…  En ook een coupon voor korting bij aanschaf van een JBL splashproof portable speaker of een headphone. Deze coupons werden ook los geflyerd. 

Al met al drie actiedagen, en elke dag werden de foto’s van de avond ervoor gepost op de JBL Facebookpagina om zo de traffic naar de site te genereren.

Het resultaat

Tijdens de actiedagen werden er gemiddeld 100 foto’s per dag gemaakt met in totaal 1.000 bezoekers van de JBL-tent. Het totale social media engagement was zes procent (een gemiddeld resultaat bij organische posts tussen de drie en zes procent). 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair