NL | EN

Bosch | Dag van de Bouwprofessional

  • Bosch | Dag van de Bouwprofessional
Opdrachtgever:Bosch Professional Power Tools and Accessoires
Type campagne:Online videocampagne
Doelgroep:Bouwprofessionals
Doelstelling:Merkactivatie én aandacht genereren voor de Dag van de Bouwprofessional
Team:Chantal David Richard en Nikki Hulsbosch (Eventive), Debbie Smits en Roos Eversdijk (Contentbureau) en Trevor Leslie (LVTPR)

Eventive zet Dag van de Bouwprofessional op de kaart
Hoe betrek je je huidige doelgroep bij je merk en hoe maak je dan gebruik van een goede merkactivatie en hoe geef je hier invulling aan? Het belangrijkste voor Bosch is om te laten zien hoe zij hen waarderen. En daarom worden zij jaarlijks in het zonnetje gezet met de Dag van de Bouwprofessional.
Om zijn eindgebruikers in de bouwwereld in het zonnetje te zetten riep Bosch een aantal jaar geleden de Dag van de Bouwprofessional in het leven. Maar zo'n dag werkt natuurlijk pas echt goed als er bekendheid voor is. Het bedrijf schakelde het Bosch-team van de LVT Group, LVTPR, Contentbureau en Eventive,in, om samen de dag op de kaart te zetten. Eventive was in deze samenstelling verantwoordelijk voor het totale projectmanagement. En met succes.

In 2018 was het derde jaar op rij waarin Bosch de Dag van de Bouwprofessional viert, zoals altijd op de derde vrijdag van de maand. Na twee opstartjaren was dit bovendien het jaar dat de echte grote doorbraak van de dag moest betekenen, met een grote zichtbaarheid onder een relevante Nederlandse en Belgische doelgroep. Naast het uitspreken van de waardering voor verschillende bouwprofessionals, was het Bosch' doelstelling om de interactie met de doelgroep aan te gaan en betrokkenheid onder potentiële en daadwerkelijke eindgebruikers te verhogen.

Online videocampagne

Eventive Eventmarketing bedacht samen met de social- en contentexperts van zusterbureaus Contentbureau en LVTPR een concept dat resulteerde in een online videocampagne. Op verschillende online kanalen verspreidden we in aanloop naar de derde vrijdag van november acht Facebookvideo's – een mix van komische, geacteerde video's en van interviews met echte bouwprofessionals. Op de Dag van de Bouwprofessional publiceerden we de negende video, waarin duidelijk werd dat de video's een verband hadden dat verder ging dan alleen een eerbetoon aan de bouwprofessional.

Janine heeft een speciale boodschap voor Aart

Collectief Soepel biedt een kijke in de keuken

Een gefrituurde verrassing

Was de campagne een succes? Reken maar. De verspreiding van de video's zorgde ervoor dat de Facebook-pagina van Bosch Power Tools en Accessoires meer dan 850.000 keer werd bekeken en resulteerde in maar liefst 500 nieuwe volgers. Vooral de grappige video's zorgden bovendien voor veel interactie met de doelgroep, waardoor het bereik van de video's werd vergroot. De online campagne resulteerde verder in media-spin-off, met een NPO Radio 2-uitzending gewijd aan de Dag van de Bouwprofessional. En dat is allemaal nog maar het begin. Dankzij de campagne werd de Dag van de Bouwprofessional opgenomen in verschillende Nederlandse en Belgische kalenders, waardoor het event de komende jaren nu letterlijk bij een groot publiek op de agenda staat.

Samen met LVTPR en Contentbureau was Eventive verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, online strategie, scripting, set dressing, regie, advertising en monitoring.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.