AVAYA | Een geïntegreerd klantevent en partnerprogramma voor Avaya: zo deden we dat

  • AVAYA | Een geïntegreerd klantevent en partnerprogramma voor Avaya: zo deden we dat
  • AVAYA | Een geïntegreerd klantevent en partnerprogramma voor Avaya: zo deden we dat
  • AVAYA | Een geïntegreerd klantevent en partnerprogramma voor Avaya: zo deden we dat
  • AVAYA | Een geïntegreerd klantevent en partnerprogramma voor Avaya: zo deden we dat
Opdrachtgever:Avaya & PCC
Type campagne:internationaal event en congres
Doelgroep:klanten en businesspartners
Doelstelling:klanten en partners kennis laten maken met het nieuwe Avaya
Team:Charlotte Bakkers en Frederike Rollerman

Een event organiseren is één ding, maar hoe zet je op succesvolle wijze een geïntegreerd klantevent en partnerprogramma op? En dat op een unieke locatie? Het was de uitdaging die Eventive vol enthousiasme aanging voor Avaya, gespecialiseerd in zakelijke communicatieoplossingen, in de Benelux en Nordics. En dat leverde een mooie samenwerking op.

Op 16 en 17 april 2018 stond het Grand Hotel Huis ter Duin in het teken van een internationaal klantevent van Avaya en een internationaal partnerevent vanuit de partnercommunity PCC. De aanwezigen? Vierhonderd businesspartners en klanten van Avaya. Met het Avaya Experience-event wilde Avaya laten zien dat het bedrijf nauw samenwerkt met zijn klanten en partners om samen toekomstgerichte digitale oplossingen op het gebied van customer experience en customer engagement te creëren. Daarbij stond dan ook een van de speerpunten van Avaya centraal: blijven innoveren om zakelijk succes voor klanten te realiseren.

Om de focus op samenwerking met klanten en partners kracht bij te zetten, kregen deze partijen de kans om zichzelf te presenteren tijdens het event. In de Partner Exhibition Area konden klanten en partners, maar ook Avaya zelf, gedurende twee dagen hun producten en diensten tentoonstellen door middel van demo's. Een mooie gelegenheid om in contact te komen met interessante partijen. En omdat de Partner Exhibition zich te midden van alle congreszalen bevond, konden bezoekers eenvoudig in en uit lopen en met elkaar in gesprek gaan.

Het opdoen van nieuwe kennis en informatie is een belangrijke sleutel tot een succesvol evenement. Maar ook netwerken stond centraal tijdens het evenement van PCC en Avaya, bijvoorbeeld in de Partner Exhibition Area en tijdens de netwerkborrel. Ook op de eerste avond was hier alle mogelijkheid toe, gedurende een sit-down-diner voor alle genodigden. Het hoogtepunt? Voormalig autocoureur en spreker Robert Doornbos bracht de nodige inspiratie met zijn ervaringen over formule 1, snelheid en innovatie.

Een geïntegreerd klant- en partnerevent vraagt om optimale communicatie en coördinatie. Het draait niet alleen om het organiseren van een event, het programma moet ook aansluiten op het programma van de partnercommunity, in dit geval PCC. Een mooie uitdaging, waarbij we Avaya alle organisatorische zaken uit handen namen: van coördinatie en ondersteuning van het uitnodigingstraject tot het boeken van hotels, de coördinatie en afstemming met leveranciers en het on-site eventmanagement. Het resultaat was een succesvolle integratie van het Avaya Experience-klantevent en het (partner)programma van PCC, met ruim 180 genodigden vanuit Avaya. En de gasten? Die gaven het event een gemiddelde score van 4,8 uit 5 in de deelnemersenquête.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair