Palo Alto | Hiding in plain sight

  • Palo Alto | Hiding in plain sight
  • Palo Alto | Hiding in plain sight
  • Palo Alto | Hiding in plain sight
  • Palo Alto | Hiding in plain sight
  • Palo Alto | Hiding in plain sight
  • Palo Alto | Hiding in plain sight
Opdrachtgever:Palo Alto
Type campagne:Infosecurity.nl
Doelgroep:IT Managers
Doelstelling:Leadgeneration
Team:Roselle

Eventive ontwikkelde voor Palo Alto het beursconcept Hiding in Plain Sight.

Eind oktober vond in de Jaarbeurs in Utrecht Infosecurity.nl plaats, de grootste IT-beurs in Nederland op het gebied van IT-security. Ook Palo Alto Networks (PANW), één van onze klanten, nam deel aan deze beurs. Hoofddoel was, zoals voor velen, het genereren van nieuwe leads en dus business.

Wat ons betreft is lead generation alleen niet voldoende om je standconcept op te baseren. Hoe zorg je ervoor dat je de 8.000 bezoekers van de beurs aanspreekt en naar je stand trekt? Hoe kom je erachter wie je voor je hebt en wie er interessant is voor jouw business? Hoe onderscheid je je van je concurrenten?

Vertaalslag

Terwijl de klant startte met het bepalen van de praktische eisen voor de stand zoals een centrale desk en plekken om demo's te geven, gingen wij op zoek naar een vertaling van de usp's en subdoelstellingen van de klant. Voor PANW werd de bestaande slogan Hiding in Plain Sight voor deze beurs het uitgangspunt. Deze slogan betreft actuele bedreigingen voor bedrijfsnetwerken die zich in het zicht verstoppen. PANW is gespecialiseerd in het opsporen van deze bedreigingen, en vooral ook in het voorkomen ervan.

In het kader van Hiding in Plain Sight ontwikkelden we een concept waarin optische illusies dit gegeven illustreerden. Iedereen kent de bekende mind triggering afbeeldingen waar in eerste instantie niks bijzonders aan te zien is. Als je echter iets langer kijkt, lijkt het alsof de vorm begint te bewegen of draaien. Met deze ludieke kwinkslag zorgden we voor stopping power op de stand. Een leuke opening met een link naar de business.

De getrainde hostesses stelden vervolgens drie korte vragen aan de gast. Deze 'two-minute strategy' is hoogst effectief: binnen twee minuten zijn de kernwaarden van het bedrijf duidelijk en is de bezoeker gescand op potentie. De optische illusies kwamen ook terug in de giveaway, een leparello ofwel een serie geschakelde ansichtkaarten met de op maat gemaakte afbeeldingen erop.

Joint effort

Palo Alto Networks droeg zelf bij aan het succes van de beursdeelname door klanten en prospects vooraf actief te benaderen en uit te nodigen voor live demo's en interactieve workshops op de stand. Een goed beursconcept bestaat namelijk uit een totaalcampagne met communicatie en activiteiten voor, tijdens én na de beurs.

Het resultaat van deze joint effort: een bomvolle stand met zeven demo-areas die continu gebruikt werden. Elk uur een gevulde workshop en duizenden bezoekers die weten wat Palo Alto Networks doet en voor ze kan betekenen. Daar houden we van. Een goed doordacht eventscenario dat zijn werk heeft gedaan!

Roselle

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair