NL | EN

Eventive zoekt een Concept & Eventmanager

Nederlands | 3 mei 2019

Ben jij onze nieuwe

Concept & Eventmanager?

Voel jij soms de beleving niet als je op een event binnenkomt en zou je het zelf heel anders hebben gedaan als jij de regie had? Of spot je juist ontzettend veel gemiste kansen in het eventconcept als het gaat om het doortrekken van de boodschap die de doelgroep na afloop zou moeten...

Lees meer

Meten is weten: hoe bepaal je het succes van een eventmarketingstrategie?

Nederlands | 3 april 2019

Een event organiseren, als exposant deelnemen aan een beurs of het opzetten van een campagne doe je niet zomaar. De tijd en kosten die gaan zitten in je eventstrategie, de communicatie er omheen en in het event, de actie of campagne zelf – die moeten natuurlijk wel wat opleveren. Een versterking van je merkpositionering bijvoorbeeld. Of een bijdrage aan het behalen van je...

Lees meer

Eventmarketing waar je écht wat uithaalt, onze top 4-artikelen

Nederlands | 28 maart 2019

Hoe breng je je merk onder de aandacht van je doelgroep? Hoe haal je meer uit je business? Hoe breng je je merkwaarde op de juiste manier tot uiting?
Een goede eventstrategie is erop gericht om duidelijke doelstellingen te behalen. Om je merkwaarden over te brengen bijvoorbeeld. Om gedragsveranderingen onder je doelgroep te realiseren. Of gewoon om je sales te boosten.
In dit...

Lees meer

Hoe je een event in vijf stappen rendabel maakt (ROI)

Nederlands | 26 februari 2019

Om te weten wat een event heeft opgeleverd, berekenen we voor onze klanten de Return On Investment (ROI). Maar kan je een evenement eigenlijk wel meten? Ja! Je moet alleen wel nét even weten hoe en wat je precies kan meten. En belangrijker nog, wat je daarmee wil bereiken. Wij helpen je in vijf stappen.

1. Stel meetbare eventmarketingdoelstellingen op
Maak je...

Lees meer

Top 10 out-of-the-box-eventconcepten van 2018

Nederlands | 20 december 2018

Ben je bezig met je eventmarketingstrategie voor het nieuwe jaar? En kun je wel wat extra inspiratie gebruiken? We delen graag tien van onze tofste, out-of-the-box-projecten van 2018 met je. Het gezelligste tiny house van Nederland voor Karwei, een knallende roadshow voor Tableau Software, een cursus hacken met DearBytes/KPN en een innovatie-event met de grootste merken van Nederland voor...

Lees meer

Stage vacature - per 1 februari 2019

Nederlands | 29 oktober 2018

Eventive | Event Marketing is een bureau dat gebeurtenissen creëert. Deze gebeurtenissen creëren wij in lijn met de marketingcommunicatie-doelstelling van deze opdrachtgever. Een event staat niet op zichzelf, het is een totaalcampagne – daar gaat iets vooraf en daar komt iets achteraan. Een middel dat je voor je moet laten werken. Op de juiste manier. Marketing met als doel live ontmoetingen...

Lees meer

Live communicatie? Denk eerst na over een goede merkactivatiestrategie

Nederlands | 15 oktober 2018

Live communicatie is een van de krachtigste middelen om interactie te bewerkstelligen tussen een merk en de doelgroep. Allereerst ben je in de gelegenheid om direct écht contact te maken en een wisselwerking te bewerkstelligen. En dus om gedrag en perceptie direct te beïnvloeden. Daarbij kun je ook meteen meer van je doelgroep te weten te komen, zodat je direct inzicht hebt of je relevant...

Lees meer

Hoge ogen gooien op de beurs? De 6 belangrijkste pijlers van een succesvol beursconcept

Nederlands | 5 oktober 2018

Als eventmarketingbureau krijgen wij niet zelden de vraag: "Ik heb een beursstand van dertig vierkante meter, en nu?" En dat terwijl het aantal vierkante meters niet leidend is bij een succesvolle beursdeelname. Wij denken liever vanuit het doel dan vanuit het middel. En dat doel vraagt om een creatief concept. Oftewel: wat wil je met je beursdeelname bereiken en hoe kunnen we jouw boodschap...

Lees meer

‘Hoe zorg ik voor een creatief concept?’ Laat je cross-industry inspireren!

Nederlands | 26 september 2018

Iedereen wil de tofste campagne bedenken, enorme zichtbaarheid en de allerbeste resultaten. Toch? Voor velen blijft het echter knap lastig om een creatief concept te bedenken dat ook nog eens strategisch onderbouwd is. Je blijft al gauw hangen in dezelfde handelingen die je al jarenlang doet – en soms ook gewoon 'redelijk oké' voor je werken – of komt niet zo snel op nieuwe ideeën. Hoe zorg...

Lees meer

In vijf stappen naar een effectieve channelmarketingcampagne met co-creatie

Nederlands | 4 juli 2018

Vendoren, distribiteurs en resellers die samen verantwoordelijk zijn voor de marketing van een product in de ICT-branche. In theorie een prima model, aangezien ze een gezamenlijk belang hebben bij een succesvolle promotie. In de praktijk leidt het echter al snel tot losse marketingactiviteiten die geen sluitend geheel vormen. En die daarom niet tot het gewenste effect leiden. Terwijl het wel...

Lees meer

Vier tips om je doelgroep te leren kennen met eventmarketing

Nederlands | 3 mei 2018

Bij het verzamelen van data of het verrijken van de database, denken veel marketeers al snel aan online activiteiten. Maar juist in deze tijd waarin veel communicatie online gebeurt, is een offline ontmoeting een uitgelezen kans om echt in contact te komen met je doelgroep. Zo leer je die beter kennen en je verzamelt inzichten waarmee je betekenis geeft aan ruwe data die je digitaal...

Lees meer

De drie belangrijkste trends in eventmarketing van dit moment

Nederlands | 6 maart 2018

Events worden steeds vaker strategischer ingezet als een volwaardig onderdeel van de marketing- en communicatiemix. Bedrijven denken bovendien steeds beter na over de boodschap die ze als merk willen overdragen, en zien in dat een live-event hier het ideale middel voor is. Mooie ontwikkelingen, alhoewel er met dat strategische denken ook een valkuil op de loer ligt. Lees verder voor de drie...

Lees meer

Top 10 creatieve eventconcepten 2017

Nederlands | 21 december 2017

Dat ons werk divers en veelzijdig is, daar kun je haast niet omheen. Creatief? Ja, dat moet wel. En dat onze evenementen onderdeel zijn van een merkstrategie en de marketingcommunicatiemix, dat is een must. Geen eventformat is hetzelfde; zo geven we onze klanten met hun verhalen echt hun eigen podium. Het is dus zeker geen plug-and-play. Daarnaast moet iedere doelgroep net weer op een andere...

Lees meer

De gouden eventtip? Focus op persoonlijk contact

Nederlands | 6 november 2017

Evenementen zijn de meest groeiende middelen binnen de marcommix. Waarom? Stel je die vraag bijvoorbeeld aan marketing- en salesprofessionals, die events initiëren en organiseren, maar ook aan dé bezoeker van een evenement, dan krijg je meestal de volgende...

Lees meer

Kom uit je filterbubbel! 3 manieren om je als marketingcommunicatie-professional te laten inspireren, en dat cross industry.

Nederlands | 12 oktober 2017

We zitten allemaal in onze eigen filterbubbel of informatieluchtbel. Zoekmachines bepalen wat jij op dit moment relevant vindt door eerder klikgedrag en je zoekgeschiedenis (check Eli Pariser bij TEDx voor meer info). Daardoor krijg je telkens gelijke producten en resultaten te zien. Je persoonlijke ideeënontwikkeling...

Lees meer

Jubileumjaar? Van concept naar live-ontmoeting!

Nederlands | 12 oktober 2017

Stel: je bedrijf bestaat dit jaar maar liefst tachtig jaar, en je wilt dit op passende wijze vieren. Het liefst met een aansprekend overkoepelend thema dat als een rode draad door alle festiviteiten, evenementen en acties heen loopt. En waarbij bovendien ook maatschappelijke relevantie een belangrijke rol speelt. Het was de vraag waarmee Gielissen aanklopte bij Eventive. Aan ons de taak om...

Lees meer

Versterk je boodschap. Drie tips om je marcom-doelstellingen te behalen met jouw event

Nederlands | 8 augustus 2017

Wat wij veel zien is dat events een naam of een thema krijgen. Dat kan heel handig zijn en daarom juichen wij het ook zeker toe. Maar wat we ook veel zien, is dat een naam of een thema niet als boodschap, of ter versterking van een boodschap, wordt gebruikt. Sterker nog, vaak zien we dat de naam van een event of een thema heel generiek is; andere bedrijven uit dezelfde branche gebruiken...

Lees meer

Mag ik één evenement zonder budget, alstublieft?

Nederlands | 12 juni 2017

Ondanks dat de markt aantrekt en de marketingbudgetten ons werk steeds leuker maken, blijven we de 'budgetloze' evenementaanvragen tegenkomen. Oké, misschien niet letterlijk budgetloos, maar vaak wel heel krap berekend. Logisch? Misschien. Toch zou je verwachten dat bedrijven voor bepaalde marketingactiviteiten ruimte willen maken in hun budget. Want op die manier zorg je er juist voor dat...

Lees meer

LVT Group genomineerd voor Benelux PR-consultancy of the Year 2017

Nederlands | 12 mei 2017

De LVT Group – de communicatiegroep waar Eventive onderdeel van is – behoort tot de vier beste Benelux PR-consultancies van 2017. Dat maakte Holmes Report bekend, een van de belangrijkste nieuwssites voor de PR-sector.

Lees meer

Heb jij een slaapverwekkend merk of verhaal?

Nederlands | 9 mei 2017

Laatst was ik op een bijeenkomst voor marketeers. Een evenement waar je in plenaire opstelling luistert naar iemand die op het podium zijn verhaal staat te doen. Je kent dit soort events wel. Als je geluk hebt, stelt diegene een paar vragen aan de zaal en komt er misschien ook wel een reactie. En in het allerbeste geval ben je niet in slaap gevallen voor de eerste pauze. Herkenbaar? Vast...

Lees meer

Pijn aan m’n ogen! 5 onnodige eventmissers op een rij

Nederlands | 11 april 2017

Van het organiseren van de langste lopende waslijn op Koningsdag tot het opzetten van een 'Tour de Vervoer' in Tesla's: als eventmanager werk je aan de mooiste projecten en kom je op veel plekken. Eén ding is me inmiddels duidelijk: waar je ook komt, als je eenmaal in de branche zit dan bekijk je een event met hele andere ogen. En soms zie je dingen die met recht pijn doen aan je ogen....

Lees meer

Eventive, Sniper-X en Contentbureau organiseren samen Boost Your Concept

Nederlands | 7 april 2017

Kosteloze creativiteitssessies voor marcommers met als doel: #spreadthecreativity

Amsterdam, 6 april 2017 – Eventive | Eventmarketing, Sniper-X en Contentbureau bundelen hun krachten in Boost Your Concept. Gezamenlijk hebben zij de missie om meer creativiteit te verspreiden in het vakgebied marketingcommunicatie. Want met een creatieve mindset bereik je meer,...

Lees meer

Wat zwangere vrouwen gemeen hebben met mannen in pak

Nederlands | 30 maart 2017

Afgelopen februari was ik op de Negenmaandenbeurs, een soort zusje van de Huishoudbeurs. Niet alleen qua publiek (koopjesjagers) zag ik overeenkomsten tussen deze beurzen, maar vooral qua interactie. Alle stands waren gericht op absolute verkoop. Eigenlijk waren het tijdelijke winkeltjes in een beurshal. Toch waren er maar weinig partijen die wisten over te brengen waarin zij het verschil...

Lees meer

Vijf trends en ontwikkelingen in live communicatie

Nederlands | 19 februari 2017

Als je kijkt naar de ontwikkelingen in live communicatie gebeurt er van alles en tegelijkertijd niets nieuws. Het lijkt erop dat de trends die in de branche al een paar jaar spelen, nu steeds meer in de praktijk worden toegepast. Vijf interessante ontwikkelingen die we bij Eventive zien op een rij.

Lees meer

Zo breng je meer bezoekers naar je stand – onze 5 best practices op gebied van activatie!

Nederlands | 19 februari 2017

Stand out in the crowd. Dat is wat je wilt voor jouw stand op beurzen, zodat je meer bezoekers mag verwelkomen. Eventive kan daarbij helpen. Wij zorgen onder meer voor eventconcepten boordevol creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. Daarom stellen wij ons bij elke opdracht voor beursconcepten de vraag: "Waar moeten de beursbezoekers straks aan de keukentafel over praten?".

Lees meer

Pagina 1 van 3  > >>

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.