NL | EN

Ferney | Verbinding door inspiratie

  • Ferney | Verbinding door inspiratie
  • Ferney | Verbinding door inspiratie
  • Ferney | Verbinding door inspiratie
Opdrachtgever:Ferney
Doelgroep:Leden en leveranciers
Doelstelling:Leden en leveranciers informeren over de toekomst en relatie – accountmanagement
Team:Anouk (EV)

Hoe inspireer je leden en bind je ze aan je merk? Dat vroeg Ferney – dé inkooporganisatie op het gebied van ijzerwaren voor ondernemingen actief in de renovatie – zich af. Ferney biedt zijn leden voordeel aan door middel van inkoopcondities, marketing, IT- en logistieke diensten. Om deze leden betrokken en actief te houden, organiseert het bedrijf elk jaar de Ferney Insperience Dag: een dag voor leden en leveranciers om te inspireren. Eventive werd gevraagd invulling aan deze dag te geven.

De focus lag op de toekomst en innovaties, met het thema 'bouwlogistiek en circulariteit', een hot topic in de branche. Omdat we weten dat de kern van de boodschap tijdens een event het beste binnenkomt bij een doelgroep door een zo hoog mogelijk mate van engagement te realiseren, ontwikkelden we een interactief programma, waarin innovatie en visie werden gedeeld door aandacht te brengen naar het faciliteren van ontmoetingen door middel van een goed doordachte netwerksettingnetwerken waardoor verbinding ontstaat. En door expertise over te brengen vanuit een visionaire context ontstaat er een experience met een merkversterkende werking. Een aantal relevante sprekers deelden zo hun kennis over de veranderingen in de markt. Als gastspreker vertelde Marc van der Heijden, founder van Everuse, over het recyclen van afval materialen om dit te hergebruiken in de bouw vanuit ondernemersperspectief. Omdat innovatie centraal stond, kozen we voor de Bouwcampus op de TU in Delft, een organisatie die onderzoek en bedrijven aan elkaar koppelt, met als doel innovatie.

Inspirerend en interactief programma
Dagvoorzitter Herman van Bolhuis, oprichter van de 3D Makers Zone en het Bouwlab in Haarlem en het Bouwlab, begeleidde de dag. Met zijn scherpe blik deelde hij zijn visie op de veranderingen in de bouwmarkt aan de hand van verschillende thema's. Na elk thema legde hij een dilemma voor, waarover de deelnemers met elkaar over in gesprek gingen. De bistrosetting om het podium heen, zorgde ervoor dat er vanzelf op ongedwongen conversaties tot stand kwamen. Goede gesprekken over de impact van nieuwe technologieën op hun eigen business.

Inspireren gebeurt door iets te zien wat je nog niet eerder hebt gezien of geleerd. Het grootste effect heb je als je dat kan realiseren door in beweging te zijn. Daarom kozen we voor een rondleiding op de Green Village – het kloppende hart van innovatie binnen de bouw. TU Delft-studenten begeleidden de gasten langs de twee jaren 60-woningen waarmee wordt geëxperimenteerd op het gebied van isolatie, design en duurzaamheid. Ook namen ze een kijkje op de TU Campus – onder andere bij de NUNA solar auto, het Waterlab, de dode kamer en de sleeptank.

Uiteindelijk gaat het bij een eventexperience om het aantal verbindingen, conversaties die er gevoerd zijn over het onderwerp waar het over gaat. En waar de deelgroep concreet door geïnspireerd is. Dáár zit namelijk de impact van je event en je investering. Dáárdoor vindt er merkassociatie plaats.

Jouw klanten of leveranciers binden? Wij denken graag met je mee voor een passend contactmoment.

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.