NL | EN

Bosch Professional Power Tools | You’ve got the power!

  • Bosch Professional Power Tools | You’ve got the power!
Opdrachtgever:Robert Bosch Power Tools Benelux
Type campagne:Beurs
Doelgroep:Bouwprofessionals
Doelstelling:Aanmeldingen genereren, bezoekers op stand trekken en zichtbaarheid online doortrekken
Team:Nikki & Chantal (EV), Roos & Debbie (CB), Trevor (LVT Group), Christina & Lukas (LVTPR)

Duidelijk maken aan bouwprofessionals dat Bosch Professional Power Tools het krachtige gereedschap is om veilig en efficiënt te werken. En persoonlijk het gesprek aangaan met zowel resellers als eindgebruikers om zijn nieuwste innovaties onder de aandacht te brengen. Dat waren voor het merk de belangrijkste redenen om deel te nemen aan de 2019-edities van de Nederlandse BouwBeurs en het Belgische BATIBOUW. Met zijn content- en pr-partners Contentbureau en LVTPR rolde Eventive Eventmarketing de mouwen op om die doelstellingen te realiseren.

Een succesvolle beurscampagne begint met meetbare targets. Samen met Bosch Professional Power Tools stelden we daarom van te voren kwantificeerbare doelstellingen vast, zowel op de kwalitatief als kwantitatief niveau. Zo creëerden we een beursconcept om zoveel mogelijk gesprekken – en dus leads – te genereren en bedachten we een manier om met coupons inzichtelijk te maken hoeveel sales de campagne zou genereren. Omdat de beursdeelnames onderdeel waren van een grotere marketing- en communicatiestrategie, bepaalden we bovendien targets op het gebied van online zichtbaarheid en welke boodschappen moesten aankomen bij de doelgroep.

Concept: You've got the power!
Gebaseerd op de positionering van Bosch Professional Power Tools bedachten we voor de campagne het concept 'You've got the power!'. Power zit hem in de kracht en snelheid van de tools en accessoires. Maar power is ook het feit dat de bouwprofessional in staat is om de klus te klaren – welke klus en met welk materiaal dan ook. Én power zit hem erin dat de pro de keuze heeft om op een veilige manier te werken.
Het concept trokken we door in een geïntegreerd communicatietraject met zowel online als offline contactmomenten. Om iedereen te laten weten dat Bosch op beide beurzen stond, nodigden we bezoekers van te voren uit via directe uitnodigingen en advertentieposts op Facebook en Instagram. Hierin toonden we de innovaties en lieten we zien hoe deze de doelgroep de power gaven om elke klus te klaren.

Tijdens de beurs stond ons productieteam bovendien klaar om alles vast te leggen en via dezelfde socialmediakanalen te delen met de doelgroep. Ook maakten we een aftermovie van alle beelden die we tijdens de beurzen verzamelden, die op Facebook en Instagram nog eens voor een extra breed bereik zorgde. In de stories en aftermovie legden we de innovaties vast alsof de kijker de innovaties zelf persoonlijk op de beurs aan het testen was. Zo ervaarden de bouwprofessionals die de beurs niet konden bezoeken ook dat de innovaties van Bosch hen in staat stellen elke klus te klaren. Dus alles om de power van de tools en accessoires te ervaren. Dáár gaat het om.


Interactief
Om de drie belangrijkste innovaties van Bosch Professional Power Tools op de beurzen zelf in de spotlight te zetten, voegden we daarnaast een interactief spelelement toe aan de stand. In de Xperience Zone – drie afzonderlijke glazen game rooms – konden bezoekers de nieuwste powertools van het merk zélf proberen. Bosch-experts begeleidden geïnteresseerden daarbij, om er zeker van te zijn dat de voordelen van de innovatieve tools optimaal werden belicht. Als aanvulling op de Xperience Zone was er de Demo Zone, waar bezoekers uitleg kregen en vragen stelden aan productexperts.

Het concept maakten we modulair, zodat de stands voor beide beurzen op een andere manier ingericht konden worden naar de doelstellingen van de beurs. Omdat BouwBeurs vooral draaide om de ervaring, stonden de Xperience en de Demo Zone op voorgrond en kregen de belangrijkste tools een prominente, zichtbare plek aan de bar. Op BATIBOUW draaide het juist meer om korting en vouchers en lag de nadruk juist op de acties. Beide beurzen hanteerden wel hetzelfde concept en dezelfde look-and-feel. Zo kozen we voor een open stand, omdat de voorgaande jaren bleek dat bezoekers de stand vrijwel niet op durfden te komen. Dat was nu wel anders!


Meetbare resultaten
Medewerkers van Bosch Professional Power Tools stonden op de stands klaar om de badges van deelnemers aan de Xperience en de Demo Zone te scannen. Om inzichtelijk te maken hoeveel live-interactie de campagne opleverde, maar ook om ná de beurs contact met ze te kunnen opnemen. Daarnaast hielp een aantrekkelijk kortingsactie voor standbezoekers om te meten in hoeverre de beursdeelname bijdroeg aan extra verkopen. En om te kunnen meten of de campagne had bijgedragen aan de juiste merkbeleving, stuurden we na afloop een enquêtemailing uit.

Uit de eerste resultaten blijkt dat de campagne zeer effectief was. Tijdens de beurzen voerde Bosch Professional Power Tools inhoudelijke en informatieve gesprekken met een relevante doelgroep van resellers én eindgebruikers. Het nieuwe concept bleek effectief te zijn bij het in contact komen met beide doelgroepen en om dieper in te gaan op eventuele samenwerkingen of juist de waardevolle eigenschappen van de tools.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring- Vacature: eventstagiair
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring
Vacature: eventstagiair

Zullen we samen je marketing naar een hoger niveau tillen?

Wil je meer halen uit je events, acties en campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op, dan geven we je drie gratis tips om meer uit je eventstrategie te halen. Geheel vrijblijvend en afgestemd op jouw uitdaging. Waar wacht je nog op?

nu inschrijven
Akkoord
Koekje erbij? Om onze website creatief, effectief en interactief te houden, maken we gebruik van cookies. Soms ook van derden (zie ook onze privacyverklaring). Vind je dat goed?
Nee, ik wil geen cookies en begrijp dat ik daardoor niet de volledige functionaliteiten van deze website kan benutten.