Zo breng je meer bezoekers naar je stand – onze 5 best practices op gebied van activatie!

19 februari 2017
  • Untitled design (3).png
  • Untitled design (2).png
  • img-365c0cacb50a459ecb34d1076f034bd3.jpg
  • Untitled design.jpg

Stand out in the crowd. Dat is wat je wilt voor jouw stand op beurzen, zodat je meer bezoekers mag verwelkomen. Eventive kan daarbij helpen. Wij zorgen onder meer voor eventconcepten boordevol creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. Daarom stellen wij ons bij elke opdracht voor beursconcepten de vraag: "Waar moeten de beursbezoekers straks aan de keukentafel over praten?".

Een leuke stand is één ding, maar natuurlijk blijven bezoekers wel het allerbelangrijkste. Daarvoor is er de tweeminutenstrategie. Hoor je het nu donderen in Keulen? Kort door de bocht is het een denkwijze met verhaal, boodschap en concept waardoor de hele standcrew makkelijk een gesprek kan aanknopen met de bezoekers in het gangpad. In de daaropvolgende twee minuten worden de bezoekers gescand en bepaald of ze tot de doelgroep van de klant horen, en eventueel doorverwezen naar de stand. Voor elke stand is de tweeminutenstrategie met bijhorende openingszinnen natuurlijk verschillend, afhankelijk van het concept.

Hoe zit dat in de praktijk? Zie hier vijf van onze best practices van de tweeminuten-strategie.

  • The flavours van Kingspan

Kingspan, actief in de isolatie-industrie, wilde op een Belgische beurs hun vier nieuwste ontwikkelingen tonen aan het grote publiek. Nu zijn isolatiematerialen niet meteen het meest sexy onderwerp. Hoe trigger je dan bezoekers om jouw stand toch een bezoekje te brengen? Met bier natuurlijk! We kozen vier typisch Belgische bieren uit en voorzagen elk flesje van een speciaal etiket. Elk biertje refereerde naar één van de vier nieuwigheden van Kingspan. Zo konden de bezoekers Kingspan écht proeven. Met de vraag 'Welke smaak van Kingspan past bij u?' ging ons activatieteam aan de slag. En met succes, want op de beurs zelf werden veel gesprekken gevoerd. Op de koop toe waren de bieren ook nog eens een mooie aftersales, want de pakketjes met vier bieren werden ook naar klanten gestuurd.

  • What's your story?

Als LVT Group vertellen we continu verhalen over onze klanten. Maar als we zelf op een beurs staan, grijpen we die kans om ons eigen verhaal te vertellen met beide handen. Voor LVT Group bestond er dus geen beter concept dan What's your story? Voor elke expertise binnen de groep – PR, content, design en events – creëerden we bierviltjes. Daarop vertelde elke specialiteit zijn eigen verhaal. De vraag 'What's your story' was meteen een goede opener richting de beursbezoekers. Zij deden hun verhaal, wij – aan de hand van de bierkaartjes – het onze. De ideale manier om heel wat over elkaar te weten te komen.

  • Smullen met Veeam

Veeam is actief in de IT-sector en kleurt vol-le-dig groen. De stand, de polo's van de crew en de vele giveaways: groener werd het absoluut niet. Voor de activatie richting de stand bleven we trouw aan het groene thema, maar gingen nog net een stapje verder. Met eten en drinken krijg je sowieso de aandacht van bezoekers. Want een hapje en een drankje, dat gaat er altijd in. Als activatie bedachten we dat een dame, uitgedost in groene rok, heel de beurs kon afschuimen. Die rok was natuurlijk niet zomaar een gewone rok, maar fungeerde ook als dienblad waarop de bezoekers 7UP, Ice Tea Green en hartige ijsjes met groene bolletjes konden afnemen. Resultaat? Bezoekers over de hele beurs werden aangesproken en in grote getale doorverwezen naar de stand van Veeam.

  • Weg met stress!

Data Management Professionals (DMP) profileert zich als hét kennishuis voor 'Store, Manage, Protect' en wilde op Storage Expo nieuwe leads binnenhalen. De absolute blikvanger van de stand was een grijpautomaat in onvervalste DMP-stijl: oranje met grijs en een hoop knipperende lampjes. De activatie gebeurde via een promotiedame die bezoekers aansprak met de vraag 'of ze een balletje wilden opgooien'. De grijpautomaat was namelijk gevuld met stressballen, volledig in lijn met de slogan 'Knowledge is time, is money, is no stress'. Het idee erachter? Met zijn kennis ontstresst DMP zijn klanten. Nadat de voorbijgangers een stressbal uit de grijpautomaat hadden gevist, werden ze aangesproken door een van de DMP-accountmanagers. En of het een geslaagde activatie was! Al na één van de twee beursdagen was het aantal ten doel gestelde leads behaald.

  • Voor ware snelheidsduivels

Competitiedrang is menselijk. En met een activatie waarbij iets te winnen valt, scoor je altijd. Dat was ook het geval bij een stand voor Microsoft Devices. Aan de stand installeerden we een racesimulator. Voorbijgangers werden aangespoord om een ritje te racen en de tijden van de racers werden real-time bijgehouden op een groot scherm. Zo kon iedereen zien wie de snelste tijd realiseerde. De drie snelste racers werden gehuldigd en kregen een Microsoft device mee naar huis. Als snel stond er een flinke rij voor de racesimulator, waardoor de wachtenden op een natuurlijke manier meer uitleg kregen over de producten van Microsoft.

Op welke beurs sta jij dit jaar en hoeveel bezoekers wil je er graag verwelkomen? Laat het ons weten. We plannen graag een creatieve koffiesessie in!

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost