Eventive

Een evenement is een gebeurtenis. En wij creëren zo'n gebeurtenis in lijn met de marketingcommunicatie­doelstelling van onze opdrachtgever in de vorm van een totaalcampagne. Want een gebeurtenis staat niet op zich. Daar gaat iets aan vooraf en daar komt iets achteraan. Een middel dat je voor je moet laten werken. Op de juiste manier. Marketing met als doel live ontmoetingen te bewerkstelligen. Eventmarketing noemen we dat.

Hoe wij dat doen? Door het ontwikkelen van creatieve, effectieve en interactieve concepten. In co-creatie: van de conceptontwikkeling tot en met de realisatie. Alleen zo haal je alles eruit wat erin zit.

 

Laatste blogs november 2016:
- Hoe zet je een event in als contentgenerator? Drie tips
- No stress! 4 tips voor het meest stressvolle (maar o zo leuke) beroep: de eventmanager

 

BOOST YOUR CONCEPT

Spread the creativity! Dat is onze missie. Hiervoor organiseren we creatieve netwerksessies in onze Creativity Room. Met als doel zoveel mogelijk creativiteit te verspreiden in het marketingcommunicatievakgebied. Wanneer schuif jij aan? #spreadthecreativity

 

 

wat
doen
we

wat doen we

cases

Microsoft FutureProef | Beleven is interactie

Alle cases

team

Mariëlle van der Zouwen
Manon van Ree
Frederike Rollerman
Kim Camman
Chantal David Richard
Charlotte Bakkers
Evelien Helder
Trevor Leslie
Tessa ter Hoeven
Ellen Enthoven

Mariëlle van der Zouwen

Managing Director - Strategie & creatie | Brainstormfacilitator

Waarom doe je wat je doet? Wat is het EFFECT van je concept? Wat is de mate van INTERACTIE? Wat wil je dat je doelgroep over je zegt, doet, vindt na je campagne? Dat is waar ik mijzelf graag in vastbijt. Ik zie mezelf als strategische partner en een echte conceptontwikkelaar. Ik begeleid mijn klanten door de concept- en strategiefase heen. Hoe? Door co-creatie met klanten en mijn team. Met creativiteitstechnieken om tot nog meer, betere en nieuwe ideeën te komen. Creativiteit gebruiken om tot het uiterste te gaan.

Dus als je ooit op zoek bent naar iemand die jouw vraagstuk een boost kan geven, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Laat het me weten, dan (brain)storm ik je kant op.

 
 
 

Manon van Ree

Operations Manager

Dagelijks hebben we bij Eventive te maken met zeer uiteenlopende (aan)vragen. Er is voor mij niets leukers dan een door ons uitgedacht, sterk, kloppend en EFFECTIEF concept uit te voeren. Perfectionistisch? Tot op zekere hoogte, maar zeker niet tot in het ongezonde.

Ook het intensieve contact met mensen, zowel opdrachtgevers als toeleveranciers, is een belangrijk onderdeel in ons werk. Het bouwen aan een EFFECTIEVE langdurige relatie is iets waar ik graag aan meehelp.

Niet wat we doen maakt wie we zijn. Maar wie we zijn maakt wat we doen.

manon@eventive.nl

 

Frederike Rollerman

Concept & Eventmanager

Bij Eventive zijn we altijd bezig een doel te bereiken door middel van een live ontmoetingsmoment met de doelgroep. Elk project bij Eventive is anders, op mijn manier laat ik verschillende partijen samenwerken om het gewenste resultaat te halen. 

Het is prettig om samen met de collega’s te sparren en te brainstormen over nieuwe concepten. De intensieve samenwerking met de klant maakt het mogelijk om gezamenlijk een uniek concept neer zetten. Ook het samenwerken met de leveranciers om het gewenste eindresultaat te behalen waar de klant blij van wordt, zorgen ervoor dat ik bij Eventive helemaal op mijn plek zit.

 
 
 

Kim Camman

Concept & Eventmanager

Zowel zakelijk als privé krijg ik energie van lijstjes. Inzichtelijk maken wat er moet gebeuren en dit goed en snel realiseren, daar word ik blij van. Tijdverspilling vind ik zonde, liever besteed ik mijn tijd effectief en efficiënt. Alleen weet je nooit zoveel als met meerderen. Uit samenwerken en samen creëren komen de beste resultaten en dit vind ik ook het fijnst om te doen. Samen met collega’s en samen met klanten. Daarnaast is de interactie met klanten voor mij een essentieel onderdeel van mijn vak. Zaken doe je met mensen. Persoonlijk relaties opbouwen vind ik het leukste wat er is!

 
 
 

Chantal David Richard

Concept & Eventmanager

Hospitality is waar ik voor sta. Ik ontzorg en ga voor nét dat beetje extra, waardoor het eindresultaat de verwachtingen overtreft. Hoe bereik je zo effectief mogelijk het gestelde doel? Dat is steeds weer een puzzel die mij intrigeert en energie geeft. Ik ga altijd graag de uitdaging aan om een doelstelling te bereiken die de belangen van zowel de opdrachtgever als de doelgroep behartigt. Creativiteit speelt hierin een hoofdrol.

In onze brainstormsessies krijgen mijn creatieve ideeën de ruimte. Van grote objecten tot de kleinste details, ik ga voor een unieke totaalbeleving en dat vind ik een van de leukste aspecten van het vak. Doordat we bij Eventive samenwerken, kunnen we keer op keer bijzondere belevenissen bedenken en realiseren.Ik schakel graag met je om te kijken welke marketingtool het beste bij je vraag past. Of het nu gaat om een go-to-market-plan of een rondetafelsessie – waarmee kan ik je ontzorgen? 

chantal@eventive.nl

Charlotte Bakkers

Concept & Eventmanager

Ik heb een passie voor gastvrijheid en beleving – en sinds mijn studie aan de Hotel Management School Maastricht is dat alleen maar gegroeid. Dit wil ik dan ook graag toevoegen in alles wat ik doe! Ik geloof in het event als onderdeel van de marketingmix, waar alles samenkomt; mens en merk, inhoud en beleving. Evenementen met impact, die mensen bij elkaar brengen en bijdragen aan doelstellingen.
Ik ga dan ook graag met verschillende uitdagingen aan de slag waarin ik concepten kan ontwikkelen met nét dat beetje extra. Een totaalbeleving waarbij over elk aspect is nagedacht – tot in de kleinste details. Ik vind het leuk om over marketing- of communicatiegerelateerde vraagstukken na te denken en te kijken hoe een event hier een onderdeel in kan spelen. En dit doe ik niet alleen, maar samen met een enthousiast team waarin we het beste uit elkaar naar boven halen om tot mooie concepten en belevenissen te komen. Waar ik het meest gelukkig van word? Wanneer het wow-effect bereikt is bij mijn klant en verwachtingen zijn overtroffen. Ik ga graag met je aan de slag om te zoeken naar dit wow-effect binnen eventmarketing – wanneer zullen we er samen voor gaan zitten?

Charlotte@eventive.nl



Evelien Helder

Event Manager

Ik ben een initiatiefnemer met een aanpakkersmentaliteit. Als ik ergens voor ga, dan doe ik dat ook met volle overgave. Het actief bezig zijn en het bijdragen aan een onvergetelijke ervaring binnen een project is waar ik voor ga.

Ik krijg energie van nieuwe avonturen: uiteenlopende evenementen, intensieve contact met mensen, inspirerende collega’s en creatieve brainstormsessies ’s. Binnen Eventive zijn deze elementen allemaal terug te vinden. Daarom is het een geweldige organisatie om voor te mogen werken! Als lid van het Eventive-team streef ik er dan ook naar om elke dag van een effectieve en creatieve toegevoegde waarde te zijn - elke dag weer op een andere manier.

evelien@eventive.nl

Trevor Leslie

Online & digital consultant

"Het online en offline evenementenpubliek zijn tegenwoordig onlosmakelijk met elkaar verbonden. Van deze ontwikkeling maken we bij Eventive gretig gebruik. Ik ondersteun hierbij het team én de andere bureaus van de LVT Group. Kortom, ik ben dagelijks met plezier bezig op het kruispunt waar events, pr, online en social media samenkomen."

 
 
 

Tessa ter Hoeven

Officemanager

Afwisseling en uitdaging, dat zijn de keywords van mijn werkdag bij Eventive. Als daaraan is voldaan, voel ik mij als een vis in het water.

Ik hou ervan de omstandigheden zo te creëren dat iedereen in het team zijn of haar werk het allerbeste kan doen. Zo kan het team het beste onze klanten ondersteunen. En daarbij draai ik volledig op de achtergrond maar met 100% beschikbaarheid voor iedereen.  

Ellen Enthoven

Controller

Al jaren zorg ik voor alle administratie van Eventive. Ik vind het leuk om met het team samen te werken en ervoor te zorgen dat zij zo min mogelijk administratieve last hebben.          

Vroeger had ik niet gedacht dat ik zo’n cijfertjestype zou zijn en nu doe ik dat dagelijks!

In mijn vrije tijd ben ik een hartstochtelijk Ajax fan, geniet ik van heerlijk eten (om de rest van de week weer te lijnen) en ben ik graag met mijn gezin.

blog

Hoe zet je een event in als contentgenerator? Drie tips.

20 november 2016
Untitled design (64).png

Wie regelmatig op evenementen rondloopt moet het ook zijn opgevallen: on- en offline communicatie wordt nog regelmatig los van elkaar gezien. Dat is gek, zeker als je je bedenkt dat een event toch ook voortkomt uit een bepaalde doelstelling. Je wilt tenslotte een doelgroep bereiken. En door alle communicatiemiddelen op elkaar aan te sluiten, bereik je uiteindelijk het meest. Echter, veel bedrijven zien een event nog te veel als een 'one day fly'. Oftewel: een volledig op zichzelf staand communicatie-moment. Dat is zonde. Door het event te gebruiken als contentgenerator communiceer je ook online met dezelfde boodschap en maak je optimaal gebruik van het event. Drie tips om echt geïntegreerd te denken.

Lees meer

No stress! 4 tips voor het meest stressvolle (maar o zo leuke) beroep: de eventmanager

14 november 2016
Untitled design (62).png

De stress begon al een paar weken geleden... met het schrijven van dit blog. Oké, misschien een beetje overdreven, het schrijven van blogs is natuurlijk maar een klein onderdeel van de vele dingen die wij als eventmanager bij Eventive doen. Het zit hem voornamelijk in de strakke deadlines, lange event- en werkdagen, pittige klantaanvragen en ad-hoc-klusjes die ervoor zorgen dat het leven van een eventmanager niet altijd over rozen gaat. De stresslevels kunnen aardig omhoog schieten met uitschieters naar nachtelijke overwerksessies. En ja, toch zijn wij verliefd op deze baan!

Lees meer

De BrandBazaar: een perfect PR-evenement voor een evenementenbureau

25 oktober 2016
AK8A2451 LVTpr Brandbazaar Amsterdam.jpg

Zoals je wellicht weet – of niet – zijn we als evenementenbureau onderdeel van een groep met zes communicatiebureaus. Een daarvan is PR-bureau LVTPR. Groot voordeel daarvan: marketingcommunicatieprojecten met een evenement komen al snel op ons bord. De jaarlijkse meesterproef wat dat betreft is de BrandBazaar. Bedacht door het Consumer & Brands-team van LVTPR, inmiddels een evenement waaraan alle onderdelen van de groep een bijdrage leveren. We vertellen je er graag meer over.

Lees meer

Eventmarketing: We practice what we preach!

12 september 2016
photo-1471666875520-c75081f42081.jpg

Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dat vinden wij belangrijk. Daarom houden wij ons continu bezig met het naleven van onze merkwaarden: creatief, effectief en interactief. Ze zijn bepalend voor onze diensten en hoe wij binnen eventmarketing een verschil willen maken. Ik vertel je graag hoe wij dit in de praktijk uitwerken.

Lees meer

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

29 augustus 2016
Post-29aug2.png

Met een creatieve mindset verschil maken in marketingcommunicatieconcepten. Dat is in ieder geval niet brainstormen totdat je erbij neervalt. Het gaat verder dan brainstormen. Als je je bewust bent van hoe het brein verbindingen legt, kan het zomaar zijn dat je creativiteit direct toeneemt.

Lees meer

Hoe zet je een event in als contentgenerator? Drie tips.

20 november 2016

No stress! 4 tips voor het meest stressvolle (maar o zo leuke) beroep: de eventmanager

14 november 2016

De BrandBazaar: een perfect PR-evenement voor een evenementenbureau

25 oktober 2016

Eventmarketing: We practice what we preach!

12 september 2016

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

29 augustus 2016
Meer blogs

Hoe zet je een event in als contentgenerator? Drie tips.

20 november 2016

Wie regelmatig op evenementen rondloopt moet het ook zijn opgevallen: on- en offline communicatie wordt nog regelmatig los van elkaar gezien. Dat is gek, zeker als je je bedenkt dat een event toch ook voortkomt uit een bepaalde doelstelling. Je wilt tenslotte een doelgroep bereiken. En door alle communicatiemiddelen op elkaar aan te sluiten, bereik je uiteindelijk het...

Lees meer
Meer blogs

lvt
group

LVT Group
Progress Communications
LVTPR
Contentbureau.nl
SjansenDesign

LVT Group

Eventive is onderdeel van de LVT Group. Een communicatiegroep met vestigingen in de Benelux, elk met hun eigen discipline. Zo streven we met elkaar naar de hoogste kwaliteit in communicatie. In PR, eventmarketing, design en contentproductie.

www.lvtgroup.nl

Progress Communications

Eventive is samen met Progress Communications gehuisvest in Amsterdam. Samen werken wij met hen aan projecten met een consistente boodschap die landt bij de gewenste doelgroep met het gewenste effect. Of het nu gaat om de complete communicatiestrategie of de dagelijkse uitvoering ervan. Waarbij Progress Communications zorg draagt voor de PR-strategie en mediarelaties, tuigt Eventive de eventconcepten op voor media en influencers. Dat is pas samenwerken.

www.progresscommunications.nl

LVTPR

LVTPR is ons moederbedrijf. Samen met LVTPR werken we aan totale Go-to-market strategieën door middel van directe en indirecte communicatie met de doelgroep. LVTPR is een full service PR en communicatiebureau in de benelux en heeft de afgelopen 20 jaar een bewezen trackrecord opgebouwd.

www.lvtpr.nl

Contentbureau.nl

Samen met Contentbureau.nl ontwikkelen we in lijn met de eventmarketingkalender een contentkalender voor on- en offline boodschappen, allemaal SEO-driven, die we vullen met een mix van blogs, persberichten, nieuwsflashes. Zo waarborgen we consistentie in boodschappen, tone of voice en creëren we met elkaar het bereik dat nodig is. Dat betekent overtuigende en foutloze teksten, creativiteit en proactiviteit. Content met maximaal rendement.

www.contentbureau.nl

SjansenDesign

Een nieuwe huisstijl, brochure, beurswand of iets heel anders. SjansenDesign is onze in-house designstudio. Samen met SjansenDesign verzorgen we de grafische vormgeving voor onze campagnes. Van de event- of campagnewebsite, de uitnodiging, eventbranding, routing, facebookcampagnes, tot de badges en menukaarten. SjansenDesign heeft ook de huisstijl en website van Eventive ontwikkeld.

www.sjansendesign.nl 

get in
touch

Eventive - Bureau voor Eventmarketing

Gebouw Londen
Burg. Stramanweg 102 B
1101 AA Amsterdam Zuidoost

T +31 (0)20 4094787
E info@eventive.nl

Niet alle navigatiesystemen leiden naar bovenstaand adres. Download hier de routebeschrijving

Download
Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost