Quality by Design | MasterChef designed by QbD

  • Quality by Design | MasterChef designed by QbD
  • Quality by Design | MasterChef designed by QbD
  • Quality by Design | MasterChef designed by QbD
  • Quality by Design | MasterChef designed by QbD
  • Quality by Design | MasterChef designed by QbD
Opdrachtgever:Quality by Design
Type campagne:Klant- en medewerkerevent
Doelgroep:klanten en medewerkers
Doelstelling:met medewerkers en warme relaties het vijfjarig bestaan van QbD vieren en benadrukken waar QbD voor staat
Team:Kim, Charlotte en Evelien

Het lustrum van Quality by Design: dat smaakte naar meer
Een hapje, een drankje en een praatje, daar zijn ze bij Quality by Design (QbD) niet vies van. Dé expert in het onder controle houden van kwaliteitsrisico's voor klanten – gevestigd in België en Nederland – helpt klanten in de life sciences-, healthcare- en cosmeticasector om hun kwaliteit in het ontwikkelingsproces, de productie en distributie te bewaken. En met succes! Het bedrijf met bijna honderd medewerkers groeit enorm, en vierde dit jaar zijn vijfde verjaardag.

MasterChef, designed by QbD
Vanwege de warme band met medewerkers én klanten zijn live ontmoetingen voor QbD essentieel. Daarom bestond bij QbD de wens om het eerste lustrum op feestelijke wijze te vieren. QbD koos voor Eventive vanwege het creatieve concept dat we bedachten. In dit concept kwamen de voorliefde van het bedrijf voor gastronomie en de business van QbD samen in het thema: MasterChef, designed by QbD. Dit verhaal kwam terug in alle eventonderdelen, waaronder alle communicatie voor, tijdens en na het event, het programma in de vorm van een walking dinner, het lustrumreceptenboek, de aankleding van het event en de branding.

De link tussen mise en place en go-to-market
Al vijf jaar ondersteunt QbD klanten bij hun quality management, zodat zij goed voorbereid aan de slag gaan met ontwerp, productie en lancering van hun product. Het resultaat? Een snellere go-to-market. Bij MasterChef kent men als geen ander het belang van een goede voorbereiding. Het tafellinnen strijken, zilver poetsen, sauzen en bouillons maken en vis fileren: alles om snel te kunnen uitserveren. Daarom legden we in alle communicatie rondom het lustrumevent van QbD de link tussen een goede mise en place en een snellere go-to-market, oftewel de business van QbD en MasterChef. Zo maak je van je business een verhaal.

Een meesterlijk dessert
Voordat het tijd was voor een walking dinner maakten de gasten kennis met sterrenchef en meester patissier Roger van Damme. Hij lichtte toe welke invloed een goede mise en place heeft op het uitserveren van een van zijn beroemde desserts, en wist zo als geen ander de link te leggen met de business van QbD. Uiteraard bereidde de chef-kok ter plekke zijn dessert zodat men het resultaat met eigen ogen kon zien en natuurlijk proeven.

Dé smaak van QbD
Vervolgens was het tijd om de smaken van QbD te proeven. Traditiegetrouw maakt QbD jaarlijks voor goede relaties en partners een huisgemaakte likeur, zoals limoncello of kersenlikeur. Tijdens het dessert kon men proeven van vier typische QbD-likeuren in combinatie met bijpassende desserts, waaronder het meesterlijke dessert van Roger van Damme. En dat was niet alles. Toen het na een feestelijke avond tijd was om huiswaarts te keren, ontving iedereen een houten kistje met de vier likeuren van QbD, inclusief een bijpassend boekje. Dit boekje – speciaal gemaakt ter gelegenheid van het lustrum, vol grappige en mooie gebeurtenissen – vormt een blijvende herinnering aan het spetterende lustrumfeest en de eerste vijf succesvolle jaren van QbD als bedrijf. Overigens vonden de gasten in het boekje ook de recepten van de likeuren en bijpassende desserts, zodat zij thuis de smaken van QbD én MasterChef nogmaals kunnen beleven.

Het resultaat van de campagne? Eventive wist de boodschap van QbD optimaal te laden in het eventconcept MasterChef. Dit met name dankzij het feit dat het concept verspreid was over een langere campagneperiode. Zo kreeg QbD de mogelijkheid zijn boodschap op verschillende manieren en momenten te communiceren. Bijvoorbeeld tijdens het uitnodigingstraject, maar ook binnen het culinaire eventformat op de dag van het lustrumfeest zelf. En natuurlijk middels het feestelijke geschenk, om achteraf na te genieten en de verhalen van QbD opnieuw te lezen. Met dit concept vertaalde Eventive de punten waar QbD al vijf jaar voor staat – en waar het zo succesvol mee is – naar de praktijk. De doelstelling van tweehonderd personen op het event werd ruimschoots gehaald en ook de weken na het event stonden bol van de positieve reacties. Al met al heeft QbD bij klanten en medewerkers een 'positieve indruk achter gelaten en staat het in een beter blaadje', aldus een tevreden CEO Bart van Acker.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost