Nutanix | Zo bracht Eventive bier en IT-infrastructuren samen

  • Nutanix | Zo bracht Eventive bier en IT-infrastructuren samen
Opdrachtgever:Nutanix
Type campagne:Beursconcept Data & Cloud Expo Brussel, België
Doelgroep:ICT-managers
Doelstelling:Leadgeneratie
Team:Kim Camman en Nikki Hulsbosch

In een ontspannen omgeving, zoals een bierbrouwerij, praten over IT-oplossingen. Dat doet Nutanix, leverancier van zakelijke-cloudoplossingen, met zijn concept 'Brewtanix'. Om dit concept tot leven te laten komen op de Data & Cloud Expo in Brussel op 14 en 15 maart 2018, klopte het databedrijf aan bij Eventive – speciaal voor de creatieve conceptuele ontwikkeling.

 

Brouw je eigen IT-infrastructuur
Geïnspireerd door het concept van Nutanix gingen we aan de slag en ontwikkelden een stand die het gevoel van Brewtanix en een brouwerij combineerde. De hamvraag: Hoe 'brouw' jij jouw IT-infrastructuur?' Het resultaat was een bierbar waar bezoekers uit verschillende Belgische speciaalbieren konden kiezen. Elk gelinkt aan de verschillende 'ingrediënten' die Nutanix biedt, zoals dataoplossingen en bedrijfsapplicaties.

Onder het genot van een bierproeverij over IT praten
Op de beurs stond alles in het teken van interactie. Het activatieteam was getraind om interessante bezoekers te scannen, met de doelstelling van zoveel mogelijk leads in het achterhoofd. Het team opende het gesprek met de vraag hoe bezoekers hun IT-infrastructuur zouden 'brouwen'. Geïnteresseerden werden op deze effectieve wijze gekoppeld aan de standbemanning voor een advies op maat over hoe je het best een flexibele IT-infrastructuur samenstelt. De Nutanix-medewerkers lieten demo's zien op hun laptop of legden zaken uit op de krijtborden aan de wand. Allemaal onder het genot van een bierproeverij in een echte 'Brewtanix-beleving'.

Extra opvallen
De stand stond op een plek waar weinig bezoekers langskwamen. Aan ons de taak om de Brewtanix-bar op te laten vallen. Om een extra creatieve en interactieve touch te geven, tekende een kunstenaar tijdens de gesprekken karikaturen van de bezoekers op een bierviltje. Zo kregen ze direct iets persoonlijks mee naar huis met de gegevens van Nutanix erop. Kortom: de interactie met het activatieteam en de karikaturist maakten de stand aantrekkelijk voor de bezoekers om een lekker biertje te komen drinken en tegelijkertijd advies in te winnen over de beste IT-oplossingen.

Ook een interactief beursconcept realiseren? Creativiteit is hét toverwoord. We denken graag met je mee.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - Privacyverklaring
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - Privacyverklaring