NEXUS | Freerunners promoten NEXUS op Zorg & ICT-beurs

  • NEXUS | Freerunners promoten NEXUS op Zorg & ICT-beurs
  • NEXUS | Freerunners promoten NEXUS op Zorg & ICT-beurs
Opdrachtgever:NEXUS
Type campagne:beursconcept
Doelgroep:managers zorgafdeling, IT-managers
Doelstelling:imago versterken en kwalitatieve leads verzamelen
Team:Romanée Nieuwland en Mariëlle van der Zouwen

Opvallen, het imago versterken en leads genereren. Met deze doelstellingen kwam NEXUS Nederland B.V. – een toonaangevende solution provider van IT-oplossingen voor de zorg – bij Eventive terecht. Hun concrete vraag? Het ontwerp en de uitvoer van een beursconcept dat hun 'Next Generation'-aanpak weerspiegelde voor de Zorg & ICT-beurs die plaatsvond van dinsdag 17 t/m donderdag 19 april 2018.

Next Generation
Alles wat NEXUS creëert is ontwikkeld vanuit relevantie voor de gebruiker. NEXUS noemt dit 'A new perspective to use software'. Zo krijg je alle relevante informatie die je nodig hebt op een bepaald moment en een bepaalde plek in één oogopslag. Alles draait om de gebruikerservaring, of user experience. Zij hebben hiervoor onder andere verschillende Apps ontwikkeld om dit voor de gebruiker zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te maken.

Creatief beursconcept
Daarom ontwikkelde Eventive een communicatieconcept voor de totale beursdeelname met de boodschap 'Next generation – It's all about your experience'. Deze boodschap was de rode draad in alle uitingen rondom de beurs: van de uitnodiging tot de activiteiten op de stand en de follow-up-mail. Alles draaide erom om inzicht te krijgen in de 'experiences', oftewel momenten en situaties, waar de doelgroep dagelijks mee te maken heeft. Want daar biedt NEXUS uiteraard oplossingen voor. De boodschap werd in alle touchpoints voor, tijdens en na de beurs verwerkt.

Sprekerslots
Naast dat NEXUS met een stand op de beurs aanwezig was, hebben zij ervoor gekozen drie sprekerslots te gebruiken om sprekers te laten vertellen over onderwerpen die erg belangrijk zijn op het moment. De eerste spreker vertelde over hoe NEXUS betrokken is in de radiologiemarkt. De tweede spreker sprak over de wens van patiënten om meer regie in het eigen herstelproces te krijgen, met als doel zelfstandig te wonen. De derde spreker(s) informeerde het publiek over het te lijf gaan van ondervoeding en hoe dit met NEXUS/FoodCare kan worden gecontroleerd.

2-minutenstrategie
Om zoveel mogelijk kwalitatieve leads te genereren, ontwikkelden wij de 'two-minute strategy'. Dit houdt in dat het activatieteam binnen twee minuten een bezoeker kan scannen op potentie. Daarna koppelen ze hem of haar aan de juiste persoon in de stand. Deze persoon kan weer dieper ingaan op de vraag van deze persoon. Hiervoor schrijft Eventive een script wat bestaand uit 3 korte gerichte vragen wat het activatieteam kan helpen de bezoeker te scannen op potentie. In dit geval waren de vragen gericht op de 'experiences' van de doelgroep: 'Met hoeveel en welke 'experiences' heb je op een dag te maken?'.

Met deze 2-minutenstrategie vergrootten we de kans op een waardevol gesprek en een kwalitatieve lead. Het activatieteam bestond op de beurs uit 2 freerunners. Naast het scannen van de bezoekers zorgden de freerunners ook voor stopping power: bezoekers bleven staan om de trucs te bekijken wat uiteindelijk resulteerde in bezoekers die meededen met de trucs. Zo zorgden we dat de stand van NEXUS opviel en de aandacht trok van bezoekers.

Vertaling van de boodschap - Freerunners en graffiti
'Next Generation – It's all about your experience' deed ons denken aan vernieuwing en dit wilden wij op verschillende manieren uiten naar de doelgroep. Ons activatieteam bestond daarom uit de twee freerunners. Freerunning is een vrij nieuwe sport waarvan het idee is dat je totale vrijheid hebt in je omgeving en je niet laat tegenhouden door obstakels. Beide freerunners stonden op een andere hoek van de stand zodat ze vanuit elke aanloop mensen konden aanspreken.
Omdat freerunning vooral op straat wordt uitgeoefend, wilden we dat element terugbrengen in het uiterlijk van de stand. Een betonlook stand met een grote graffiti wall waar een videowall aan bevestigd was. Een mobiele bar in het midden van de stand waar bezoekers drie demo's konden uitproberen, ook aangekleed met graffitikunst. Op de kleding van de medewerkers van NEXUS stond 'What's your experience?', omdat het allemaal draait om de gebruikerservaring van de bezoeker. Verder bestonden de goodiebags uit een webcamcover en een anti-skim-kaarthouder om aan te tonen dat bij NEXUS naast de gebruikerservaring veiligheid ook belangrijk is.
Uiteindelijk zijn er tijdens de beurs veel kwalitatieve gesprekken gevoerd. Ook kreeg NEXUS complimenten over de opvallende beursstand. NEXUS zelf prees Eventive voor de creatieve vertaalslag van de boodschap en de uitvoering op de beursdagen zelf. Kortom: een geslaagde dag voor NEXUS en een mooie case voor Eventive.

Ook een interactieve stand realiseren? Creativiteit is hét toverwoord. We denken graag met je mee.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - Privacyverklaring
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - Privacyverklaring