KARWEI | Cosy Cabin – het kleinste en gezelligste huisje

  • KARWEI | Cosy Cabin – het kleinste en gezelligste huisje
Opdrachtgever:KARWEI
Type campagne:Merkactivatie
Doelgroep:Consumenten
Doelstelling:Het genereren van meer bekendheid voor KARWEI en de vier woonstijlen
Team: Frederike en Charlotte

Er zijn consumenten die KARWEI nog altijd zien als bouwmarkt. Maar KARWEI is tegenwoordig veel meer dan dat, want de klusketen positioneert zich steeds meer als inspirerende woonwinkel. KARWEI weet niet alleen alles van klussen, maar ook van inrichten. De bouwmarkt volgt de laatste woontrends op de voet en maakt deze bereikbaar voor iedereen.
Om deze positionering van KARWEI als dé winkel voor wooninspiratie verder uit te dragen en onder de aandacht te brengen, vroeg KARWEI Eventive om ondersteuning bij een activatie voor de wooncampagne (najaar 2017). Tijdens deze campagne introduceerde KARWEI vier verschillende woonstijlen. Eén van de woonstijlen was Cosy Cabin. Een stijl die met zijn zachte plaids, warme tinten en knusse hoekjes perfect past bij het najaar. Aan KARWEI en Eventive de taak om deze woonstijl op een ludieke manier tot leven te brengen.

 

Cosy Cabin; het kleinste huisje van Nederland
De Cosy Cabin-woonstijl kwam tot leven in een piepklein huisje. Om zo'n kleine woonruimte leefbaar te maken, onderstreept KARWEI het belang van warme kleuren, comfortabele meubelen en goed gevulde ruimtes. Daarmee speelt KARWEI in op de trend 'klein wonen' en laat de bouwmarkt zien hoe je klein, stijlvol en gezellig kunt wonen. Om de Cosy Cabin-stijl vorm te geven – en en passant te laten zien dat dit niet heel kostbaar hoeft te zijn – ontwierp KARWEI 'het kleinste en gezelligste huisje van Nederland': een tiny house dat geheel is ingericht met producten die daadwerkelijk verkrijgbaar zijn bij KARWEI. Misschien heb je hem wel voorbij zien komen, toen hij in november en december 2017 door Nederland trok. In Amersfoort, 's-Hertogenbosch, Zwolle, Groningen en Breda kon je 'het kleine huisje' in levenden lijve bekijken, bezoeken, beleven. Om wooninspiratie op te doen, een kop warme chocolademelk te drinken of om een gezellige familiefoto te maken.

De rol van Eventive
Een tof idee, zo'n volledig aangekleed klein huisje, maar – waar te beginnen? Dit is waar Eventive om de hoek komt kijken. Dankzij onze jarenlange ervaring met dit soort projecten, weten wij precies wat er allemaal bij een dergelijke activatie komt kijken en beschikken we over een netwerk om dit ook snel te kunnen realiseren. Van het aanvragen van vergunningen en het indienen van tekeningen, tot aan het briefen van het activatieteam en zorgen dat er steeds een betrokken actie-promoteam ter plekke was. Maar we verzorgden ook on-site ondersteuning, verbonden alle betrokken partijen zodat er op effectieve wijze gecommuniceerd kon worden, en zorgden voor een eenduidige leiding in het geheel. Kortom: we namen voor KARWEI het projectmanagement uit handen. Zo ontzorgden we onze klant en had KARWEI in Eventive één partij voor het samenbrengen van alle afzonderlijke partners en zo te zorgen voor het beste resultaat.

Next steps?
Ook in 2018 heeft het kleinste huisje van Nederland niet stilgestaan. Op 10 en 17 maart jongstleden was het huisje te bewonderen in Hoogvliet en Spijkenisse ter introductie van de vernieuwde KARWEI in deze steden. Dit betekende ook een volledig nieuw interieur en exterieur geïnspireerd op het aankomende tuinseizoen. Uiteraard was ook alles weer te koop bij de dichtstbijzijnde winkel van KARWEI. Benieuwd wat KARWEI het komende jaar nog meer gaat doen? Zie: www.karwei.nl

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - Privacyverklaring
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - Privacyverklaring