Bosch Power Tools en Accessoires | Dag van de Bouwprofessional

  • Bosch Power Tools en Accessoires | Dag van de Bouwprofessional
Opdrachtgever:Bosch Power Tools en Accessoires
Type campagne:Activatie
Doelgroep:Bouwprofessionals en dealers
Doelstelling:Relatiemarketing
Team:Kim en Chantal

Bosch Power Tools en Accessoires, Bosch' tak voor bouwprofessionals, organiseerde in 2016 voor het eerst de Dag van de Bouwprofessional. Deze dag is in het leven geroepen om de doelgroep eens extra in het zonnetje te zetten, en zo de bouwprofessional het gevoel te geven gewaardeerd te worden. Dit door middel van complimenten uit allerlei hoeken: van collega-bouwprofessionals tot familie, partners en vrienden, en van de offline dealers tot en met online via de Bosch Power Tools en Accessoires Facebookpagina. Voor de 2017-editie van de Dag van de Bouwprofessional klopte Bosch aan bij LVTPR en Eventive met de vraag een aantrekkelijk online communicatie-idee te bedenken voor het laden van deze dag.

 

De Bouwheld
Voor dit idee faciliteerde Eventive een brainstorm in samenwerking met het marketingteam van Bosch Power Tools en Accessoires. Binnen een dagdeel bedachten we tientallen ideeën, die LVTPR en Eventive vervolgens gezamenlijk uitwerkten tot een on- en offline campagne. Dit resulteerde in een acht weken durende campagne met een focus op online, ondersteund door offline activiteiten: De Bouwheld. Bosch Power Tools en Accessoires was hierbij dus al vanaf het beginstadium betrokken bij de ideevorming. Dat is nog eens succesvolle co-creatie!

Pay It Forward
Een van de onderdelen van de Bouwheld-campagne bestaat uit de Pay It Forward-campagne: een serie video's waarin teamleden van een bouwproject, van projectmanager tot stagiair, en zelfstandige vakmannen aan het woord komen en vertellen waarom hun collega-bouwprofessionals hun Bouwheld zijn. Vervolgens vertelt die Bouwheld wat hun tofste project of klus is geweest, en nomineert hij de volgende held. Eventive verzorgde hiervoor de locatiescout en begeleidde de filmproductie. LVTPR plaatste de video's op de Bosch Power Tools en Accessoires Facebookpagina en boostte ze onder de relevante doelgroep.

Offline activatie
Naast de online Pay It Forward-campagne, liep er ook offline een activatie voor de Bouwheld-campagne. Op deze manier wilden we ook de dealer betrekken bij de Dag van de Bouwprofessional. Hoe dat eruitzag? We plaatsten in verschillende Bosch-dealers een kartonnen plaat waarop twee bouwmannen stonden – met als onderschrift 'Jij bent mijn Bouwheld!' en een uitsparing op de plek van beide gezichten. Zo konden klanten in de winkel hun Bouwheld in levende lijve nomineren en deze delen via de hashtag #mijnbouwheld op de Facebookpagina van Bosch Power Tools en Accessoires. De tofste inzending won een Power Tools-set ter waarde van 1.000 euro. Het resultaat? User-generated content in de vorm van foto's en video's. Die niet alleen gedeeld werd op de Facebookpagina van Bosch Power Tools en Accessoires zelf, maar ook op de Facebookpagina van de dealers.

 

Tijdens de hele campagne draaide het om co-creatie. De betrokken partijen – Eventive, LVTPR én opdrachtgever Bosch Power Tools en Accessoires – vormden al vanaf de eerste fase van conceptontwikkeling een team. En door iedereen al vanaf de start te betrekken bij de brainstorm en het ontwikkelen van de campagne, haal je de meeste creativiteit uit het hele team.

Eventive - Bureau voor Eventmarketing - 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost - KvK: 34183170 - BTW: NL8117.78.344.B01 - Privacyverklaring
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102
1101 AA Amsterdam Zuidoost
KvK: 34183170
BTW: NL8117.78.344.B01
Privacyverklaring