Pijn aan m’n ogen! 5 onnodige eventmissers op een rij

Nederlands | 11 april 2017

Van het organiseren van de langste lopende waslijn op Koningsdag tot het opzetten van een 'Tour de Vervoer' in Tesla's: als eventmanager werk je aan de mooiste projecten en kom je op veel plekken. Eén ding is me inmiddels duidelijk: waar je ook komt, als je eenmaal in de branche zit dan bekijk je een event met hele andere ogen. En soms zie je dingen die met recht pijn doen aan je ogen....

Lees meer

Eventive, Sniper-X en Contentbureau organiseren samen Boost Your Concept

Nederlands | 7 april 2017

Kosteloze creativiteitssessies voor marcommers met als doel: #spreadthecreativity

Amsterdam, 6 april 2017 – Eventive | Eventmarketing, Sniper-X en Contentbureau bundelen hun krachten in Boost Your Concept. Gezamenlijk hebben zij de missie om meer creativiteit te verspreiden in het vakgebied marketingcommunicatie. Want met een creatieve mindset bereik je meer,...

Lees meer

Wat zwangere vrouwen gemeen hebben met mannen in pak

Nederlands | 30 maart 2017

Afgelopen februari was ik op de Negenmaandenbeurs, een soort zusje van de Huishoudbeurs. Niet alleen qua publiek (koopjesjagers) zag ik overeenkomsten tussen deze beurzen, maar vooral qua interactie. Alle stands waren gericht op absolute verkoop. Eigenlijk waren het tijdelijke winkeltjes in een beurshal. Toch waren er maar weinig partijen die wisten over te brengen waarin zij het verschil...

Lees meer

Vijf trends en ontwikkelingen in live communicatie

Nederlands | 19 februari 2017

Als je kijkt naar de ontwikkelingen in live communicatie gebeurt er van alles en tegelijkertijd niets nieuws. Het lijkt erop dat de trends die in de branche al een paar jaar spelen, nu steeds meer in de praktijk worden toegepast. Vijf interessante ontwikkelingen die we bij Eventive zien op een rij.

Lees meer

Zo breng je meer bezoekers naar je stand – onze 5 best practices op gebied van activatie!

Nederlands | 19 februari 2017

Stand out in the crowd. Dat is wat je wilt voor jouw stand op beurzen, zodat je meer bezoekers mag verwelkomen. Eventive kan daarbij helpen. Wij zorgen onder meer voor eventconcepten boordevol creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. Daarom stellen wij ons bij elke opdracht voor beursconcepten de vraag: "Waar moeten de beursbezoekers straks aan de keukentafel over praten?".

Lees meer

Inter-actie!

Nederlands | 19 februari 2017

Interactie met de doelgroep willen we allemaal. Echt met elkaar in gesprek gaan en zo jouw boodschap tussen de oren krijgen. Want om jouw boodschap écht over te brengen, is effectieve interactie nodig. En om dat te bereiken, zorg je ervoor dat de conversatie telkens gaat over jouw boodschap. Bij Eventive hebben we een aantal bewezen effectieve manieren om interactie te bewerkstelligen....

Lees meer

Toegepaste creativiteit

Nederlands | 20 december 2016

Onze klanten vragen ons vaak om meer leads, likes, gesprekken, verkoop... Ze vragen ons mee te denken, omdat wij met ideeën komen die het verschil maken. Hoe we daartoe komen? We zetten toegepaste creativiteit in.

Lees meer

Hoe zet je een event in als contentgenerator? Drie tips.

Nederlands | 20 november 2016

Wie regelmatig op evenementen rondloopt moet het ook zijn opgevallen: on- en offline communicatie wordt nog regelmatig los van elkaar gezien. Dat is gek, zeker als je je bedenkt dat een event toch ook voortkomt uit een bepaalde doelstelling. Je wilt tenslotte een doelgroep bereiken. En door alle communicatiemiddelen op elkaar aan te sluiten, bereik je uiteindelijk het meest. Echter, veel...

Lees meer

No stress! 4 tips voor het meest stressvolle (maar o zo leuke) beroep: de eventmanager

Nederlands | 14 november 2016

De stress begon al een paar weken geleden... met het schrijven van dit blog. Oké, misschien een beetje overdreven, het schrijven van blogs is natuurlijk maar een klein onderdeel van de vele dingen die wij als eventmanager bij Eventive doen. Het zit hem voornamelijk in de strakke deadlines, lange event- en werkdagen, pittige klantaanvragen en ad-hoc-klusjes die ervoor zorgen dat het leven van...

Lees meer

De BrandBazaar: een perfect PR-evenement voor een evenementenbureau

Nederlands | 25 oktober 2016

Zoals je wellicht weet – of niet – zijn we als evenementenbureau onderdeel van een groep met zes communicatiebureaus. Een daarvan is PR-bureau LVTPR. Groot voordeel daarvan: marketingcommunicatieprojecten met een evenement komen al snel op ons bord. De jaarlijkse meesterproef wat dat betreft is de BrandBazaar. Bedacht door het Consumer & Brands-team van LVTPR, inmiddels een evenement...

Lees meer

Eventmarketing: We practice what we preach!

Nederlands | 12 september 2016

Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dat vinden wij belangrijk. Daarom houden wij ons continu bezig met het naleven van onze merkwaarden: creatief, effectief en interactief. Ze zijn bepalend voor onze diensten en hoe wij binnen eventmarketing een verschil willen maken. Ik vertel je graag hoe wij dit in de praktijk uitwerken.

Lees meer

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

Nederlands | 29 augustus 2016

Met een creatieve mindset verschil maken in marketingcommunicatieconcepten. Dat is in ieder geval niet brainstormen totdat je erbij neervalt. Het gaat verder dan brainstormen. Als je je bewust bent van hoe het brein verbindingen legt, kan het zomaar zijn dat je creativiteit direct toeneemt.

Lees meer

Waarom moeilijk doen als het samen kan?

Nederlands | 29 juli 2016

Samenwerken, dat is waar het om draait bij eventmarketing. Eventive werkt meestal projectmatig, maar hanteert wel een langetermijnfocus voor de klant. Samen met de klant gaan we om de tafel zitten om te kijken naar de doelstellingen. Zowel op de korte, als de lange termijn. We planten een zaadje met een concept dat doorgetrokken kan worden in het marketingcommunicatieplan van de klant. Op...

Lees meer

Extra creativiteit? Ga voor deze vijf inspiratiebronnen

Nederlands | 20 juni 2016

Spread the creativity. Dat is onze missie. Waarom? Omdat je met een creatieve mindset meer bereikt, het verschil maakt en anderen raakt. En dat geldt vooral voor het marketingcommunicatievakgebied, waar we continu op zoek zijn naar vernieuwende invalshoeken om op te vallen bij onze doelgroepen. Traditionele en conventionele formats springen niet in het oog en zorgen daarom...

Lees meer

Eventmarketing: think about it

Nederlands | 12 mei 2016

Toch af en toe weer die verbazing. Dat mensen een evenement zien als een doel op zich. Of dat er makkelijk over het doel heen wordt gestapt. Op de een of andere manier kriebelt het vaak om meteen in de organisatiemodus te schieten. Niet geheel onbelangrijk. Maar wil je het middel event gebruiken waarvoor het bedoeld is – een marketingcommunicatiemiddel om in contact te komen met je doelgroep...

Lees meer

Conceptontwikkeling en eventmarketing: de kracht van het stellen van de juiste vragen

Nederlands | 3 mei 2016

Hoe doe je tijdens de ontwikkeling van een eventconcept niet alleen wat de klant wil, maar ook wat de klant nodig heeft? Je zou denken dat die twee overeenkomen, maar dat is niet altijd het geval. De uitdaging zit ’m niet in het sec realiseren van het event dat de klant voor ogen heeft; voor een eventmarketingbureau gaat het om de essentie van de boodschap. Hoe kun je deze boodschap...

Lees meer

Drie onmisbare onderdelen van een succesvol channelmarcomplan

Nederlands | 14 maart 2016

Hoe zorg je voor verandering van aankoopgedrag bij verschillende doelgroepen die allemaal op een andere manier benaderd willen worden? De sleutel tot succes is interactie met de doelgroep. En dat bereik je door creatieve marketingcommunicatie in te zetten. Oftewel: bedenk toffe dingen om groepen mensen uit alle onderdelen van het verkoopkanaal (leveranciers, distribiteurs, resellers en...

Lees meer

Eventive|Eventmarketing versterkt Concept & Eventteam met Charlotte Bakkers

Nederlands | 9 maart 2016

Amsterdam, 09 maart 2016 – Eventive|Eventmarketing breidt het team uit met een nieuwe Concept & Eventmanager. Per 1 februari 2016 is Charlotte Bakkers (26) aan de slag gegaan bij het bureau voor eventmarketing in Amsterdam. Ze gaat zich hier voor diverse opdrachtgevers bezighouden met alle facetten van eventmarketing. 

Lees meer

Vier herkenbare uitspraken waar de klant Eventive niet bij nodig heeft…

Nederlands | 29 februari 2016

Een goed bureau inschakelen is een bewuste keuze. Dat versterkt je event: niet alleen in het proces ernaartoe, maar ook op de dag zelf. Toch onderschatten sommige mensen de meerwaarde van eventmanagers regelmatig, met als gevolg dat wij pas later in het (denk)proces betrokken worden en we veel meer hadden kunnen neerzetten dan uiteindelijk is gebeurd. Zij denken: wij hebben geen...

Lees meer

Vier basisprincipes voor een optimale samenwerking

Nederlands | 1 september 2015

Dagelijkse kost voor elke eventmanager: samenwerken. Elk project kent vele stakeholders: de opdrachtgever zelf (vaak bestaande uit verschillende personen), leveranciers voor AV, catering, decoratie, inrichting, gadgets, etc., workshopleiders en sprekers, collega's binnen het projectteam en soms externe bureaus voor bijvoorbeeld communicatie. Als eventmanager ben je de spin in het web en ben...

Lees meer

Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Nederlands | 5 augustus 2015

Om via eventmarketing resultaat te halen, draait het om een aantal vragen: hoe zorg je ervoor dat je eventconcept tot uiting komt, zodat het zijn doel dient? En hoe gaat jouw gekozen thema leven? Daarvoor creëer je een of meer live ontmoetingen met je doelgroep. Hierin communiceer je je boodschap helder in tekst en beeld. Maar ook je eigen collega’s dragen bij aan de uitvoer van je concept....

Lees meer

Weer of geen weer, altijd relatiemarketingweer

Nederlands | 21 juli 2015

‘Hoe krijg ik meer leads?’ Dat is een van de vragen waarmee onze klanten bij ons aankloppen. Wij zien een evenement als een live ontmoeting met de doelgroep. Leads kunnen we niet op een presenteerblaadje aanreiken, maar we kunnen wel de middelen bieden om leadgeneratie te realiseren. Eventive biedt toegevoegde waarde door je event/live-ontmoeting te upgraden. Op een human manier, live...

Lees meer

Creativiteit is een must

Nederlands | 12 juni 2015

Ons dagelijks leven bestaat voor 95 procent uit logisch denken. Dat betekent dat we vijf procent overhouden om vooral niet logisch te denken. Dat noemen we ons creatief denkvermogen. En zou het niet mooi zijn daar een beroep op te doen wanneer jij dat nodig hebt? Dat is nou precies wat mij drijft. Het doorbreken van vaste denkpatronen – de vergadersetting, of beter gezegd; discussiesetting –...

Lees meer

Regelen of communiceren? Communiceren én regelen!

Nederlands | 5 juni 2015

Een goede website is tegenwoordig geen online brochure meer. Een website vertelt jouw verhaal: waar je voor staat, wie je bent, wat je doet. En dat moet kloppen, want voor een bezoeker kan het beeld van wat hij ziet bepalend zijn om je te benaderen. Of het kan de bevestiging zijn van de reden waarom hij met je werkt. Pasgeleden lanceerden wij met Eventive onze nieuwe website, waarop we meer...

Lees meer

Beurzen hot or not: watskebeurt met deze vijf tips?

Blog | 12 mei 2015

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: of beurzen nou hot of not zijn, daar zijn de meningen over verdeeld. Hoe je het ook wendt of keert, dit is anders voor elke markt en voor elk bedrijf. Een flinke investering is het in ieder geval wel – zowel in budget als in manuren. Daarom ben ik van mening dat een beursdeelname een goeddoordachte keuze moeten zijn. En dus geen snel genomen...

Lees meer

Drie tips: events als marketing-powerboost

Blog | 7 april 2015

'We willen nieuwe klanten' of 'we willen meer omzet'. Deze doelstellingen hebben onze klanten vaak als ze een evenement gaan organiseren. Opvallend daarbij is dat nog best veel klanten dat aantal vervolgens niet kwantificeren. Ze verwachten puur met een van deze of beide doelstellingen volle zalen te trekken. En een gaaf en perfect georganiseerd evenement als gevolg natuurlijk. Maar zonder...

Lees meer

Eventmarketing: de gekleurde brillen van een concept- & eventmanager

Blog | 31 maart 2015

Iets door een roze bril bekijken, wie kent die uitdrukking niet? In zeker zin is dat precies wat een eventmanager doet. Met het grote verschil dat de bril niet alleen roze is, het hele kleurenspectrum staat op onze neus. Wat de functie is van deze brillen? Outside-in denken in je eventmarketingstrategie!

Lees meer

Eventive | Eventmarketing lanceert nieuwe website: nog meer nadruk op marketingcommunicatiegedreven eventconcepten

Nieuws | 31 maart 2015

Amsterdam, 31 maart 2015 – Eventive | Eventmarketing, het marketingcommunicatiegedreven evenementenbureau voor de Benelux, vernieuwt zijn website om de visie van het bureau nog meer kracht bij te zetten. De nieuwe look & feel laat zien wat Eventive is: een eventmarketingbureau voor creatieve, effectieve en interactieve eventmarketingconcepten. Alle diensten die het bureau biedt – van...

Lees meer

Drie elementen waar je jouw beursstand op kunt toetsen

Nederlands | 20 februari 2015

Het hele jaar door zijn er flink wat bedrijven die deelnemen aan een beurs. Dat vergt behoorlijk wat organisatie, maar wat mij betreft ben je er niet alleen met een checklist en een draaiboek. Elke beurs, klant, behoefte, doelgroep en doelstelling is anders. Eén ding is zeker: je wilt wat bereiken met je standpresentatie. Te beginnen bij het toetsen van je beursstand op drie elementen:...

Lees meer

Eventive breidt team uit met Concept & Event Manager Kim Camman

Nederlands | 3 februari 2015

Met benoeming Kim Camman komt Eventive tegemoet aan toenemende vraag naar eventmarketingconcepten.

Eventive, het marketingcommunicatiegedreven evenementenbureau voor de Benelux, stelt Kim Kim Camman (33) aan als Event & Concept Manager. Het bureau komt met deze uitbreiding tegemoet aan de toenemende vraag naar conceptontwikkeling en realisatie van eventmarketingvraagstukken.

Lees meer

Upgrade jouw eventmarketing in 3 stappen

Nederlands | 2 februari 2015

Evenementen zijn een perfect middel om live met je doelgroep in contact te treden en je marketingcommunicatiedoelstelling te behalen. Maar hoe laat je het middel eventmarketing voor je werken? Upgrade jouw eventmarketing in drie praktische stappen.

Lees meer

Van een Fiat500 tot een stranddiner: uitleg van een effectieve brainstormtechniek

Blog | 30 januari 2015

Anders denken om zo creatiever te denken. Dat kan! Door te associëren...

Lees meer

Eventmanagers: liever een leger dan één superheld

Nederlands | 27 januari 2015

Een echt goede eventmanager heeft zeven onmisbare eigenschappen. Dat schreef Eventbranche.nl onlangs in een artikel., gebaseerd op een sterke blog van de Bulgaarse eventmanager Valeria...

Lees meer

MSN, wie kent het niet?

Blog | 20 november 2014

Veel van mijn Generatie Y-genoten denken bij de naam MSN meteen aan het chatprogramma waarmee wij inmiddels ruim vijftien jaar geleden online contact hadden. Maar anno 2014 is MSN veel meer dan dat.

Vandaag de dag stelt Microsoft je met MSN in staat één webpagina te creëren met daarop alle content die je interessant vindt en gekoppeld is aan meerdere Microsoft-programma's en sociale...

Lees meer

Een cadeautje!

Blog | 2 september 2014

Bij Eventive faciliteren we regelmatig creatieve sessies om nieuwe antwoorden te bedenken op complexe strategische vragen. Bijvoorbeeld, bedrijven zijn op zoek naar nieuwe producten om te vermarkten of naar manieren om zich effectief te onderscheiden van hun concurrent. Onlangs echter, hielden we een creatieve sessie om een cadeau te bedenken voor alle medewerkers van een bedrijf.

Lees meer

Een kleurrijke opening voor NBD Biblion

Blog | 15 juli 2014

Op 27 juni opende Eventive het nieuwe, duurzame pand van NBD Biblion aan de Huygenstraat in Zoetermeer. NBD Biblion is de dienstverlenende organisatie voor openbare bibliotheken en mediatheken in Nederland. Aan Eventive de vraag om hier een leuk openingsconcept te bedenken. Een concept waarbij ook het publiek ziet wat NBD Biblion in huis heeft.

Lees meer

Bad thinking: een creativiteitstechniek om tot echt onverwachte ideeën voor jouw eventconcept te komen

Nederlands | 2 maart 2014

Bad thinking is een van de technieken waarmee je het brein op een andere manier prikkelt dan normaal. Het gaat vooral om het omdraaien van je vragen en deze in het extreme trekken. Leuk om te doen en nog nuttig ook.

Lees meer
Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost