In vijf stappen naar een effectieve channelmarketingcampagne met co-creatie

Nederlands | 4 juli 2018

Vendoren, distribiteurs en resellers die samen verantwoordelijk zijn voor de marketing van een product in de ICT-branche. In theorie een prima model, aangezien ze een gezamenlijk belang hebben bij een succesvolle promotie. In de praktijk leidt het echter al snel tot losse marketingactiviteiten die geen sluitend geheel vormen. En die daarom niet tot het gewenste effect leiden. Terwijl het wel...

Lees meer

Vier tips om je doelgroep te leren kennen met eventmarketing

Nederlands | 3 mei 2018

Bij het verzamelen van data of het verrijken van de database, denken veel marketeers al snel aan online activiteiten. Maar juist in deze tijd waarin veel communicatie online gebeurt, is een offline ontmoeting een uitgelezen kans om echt in contact te komen met je doelgroep. Zo leer je die beter kennen en je verzamelt inzichten waarmee je betekenis geeft aan ruwe data die je digitaal...

Lees meer

De drie belangrijkste trends in eventmarketing van dit moment

Nederlands | 6 maart 2018

Events worden steeds vaker strategischer ingezet als een volwaardig onderdeel van de marketing- en communicatiemix. Bedrijven denken bovendien steeds beter na over de boodschap die ze als merk willen overdragen, en zien in dat een live-event hier het ideale middel voor is. Mooie ontwikkelingen, alhoewel er met dat strategische denken ook een valkuil op de loer ligt. Lees verder voor de drie...

Lees meer

Top 10 creatieve eventconcepten 2017

Nederlands | 21 december 2017

Dat ons werk divers en veelzijdig is, daar kun je haast niet omheen. Creatief? Ja, dat moet wel. En dat onze evenementen onderdeel zijn van een merkstrategie en de marketingcommunicatiemix, dat is een must. Geen eventformat is hetzelfde; zo geven we onze klanten met hun verhalen echt hun eigen podium. Het is dus zeker geen plug-and-play. Daarnaast moet iedere doelgroep net weer op een andere...

Lees meer

De gouden eventtip? Focus op persoonlijk contact

Nederlands | 6 november 2017

Evenementen zijn de meest groeiende middelen binnen de marcommix. Waarom? Stel je die vraag bijvoorbeeld aan marketing- en salesprofessionals, die events initiëren en organiseren, maar ook aan dé bezoeker van een evenement, dan krijg je meestal de volgende...

Lees meer

Kom uit je filterbubbel! 3 manieren om je als marketingcommunicatie-professional te laten inspireren, en dat cross industry.

Nederlands | 12 oktober 2017

We zitten allemaal in onze eigen filterbubbel of informatieluchtbel. Zoekmachines bepalen wat jij op dit moment relevant vindt door eerder klikgedrag en je zoekgeschiedenis (check Eli Pariser bij TEDx voor meer info). Daardoor krijg je telkens gelijke producten en resultaten te zien. Je persoonlijke ideeënontwikkeling...

Lees meer