Eventive

Kom uit je filterbubbel! 3 manieren om je als marketingcommunicatie-professional te laten inspireren, en dat cross industry.

12 oktober 2017
  • 33995467_m.jpg

We zitten allemaal in onze eigen filterbubbel of informatieluchtbel. Zoekmachines bepalen wat jij op dit moment relevant vindt door eerder klikgedrag en je zoekgeschiedenis (check Eli Pariser bij TEDx voor meer info). Daardoor krijg je telkens gelijke producten en resultaten te zien. Je persoonlijke ideeënontwikkeling wordt daardoor beïnvloed. Zo ontstaat je eigen persoonlijke filterbubbel dus.

In jouw persoonlijke filterbubbel vind je niet alleen je voorkeur voor vakantiebestemmingen, mode, routes en politieke voorkeur. Ook je zakelijke voorkeuren zijn onderdeel van jouw bubbel. Je wordt sterk beïnvloed door wat je als bedrijf altijd doet. En je houdt ook in de gaten wat je concurrenten doen. En hopelijk ook de overige spelers in jullie verkoopkanaal. Maar heb je wel eens verder gekeken? Doorbreek je filterbubbel en laat je inspireren door andere industrieën. Hierbij geef ik je drie manieren om je filterbubbel te doorbreken:

Snelle Cross Industry Search

Ondanks dat Google je filterbubbel juist kan veroorzaken, kan het je ook helpen deze te doorbreken. Zoek maar eens op logo overzicht Nederlandse top merken of automerken overzicht. Een snelle en makkelijke manier om je door andere succesvolle bedrijven te laten inspireren als je op zoek bent naar nieuwe oplossingen voor je marcom- of businessvraagstukken. Google is your best friend :)

Cross Industry Inspiration

Onderzoek een drietal branches die zich bezighouden met de thema's die voor jou relevant zijn. Als je het hebt over klantbeleving, dan is de hospitality-industrie interessant. En bekijk dan ook alle kanten van deze industrie. Een mooi voorbeeld werd onlangs gegevens door Doug Kessler in MarketingTribune. Hij verwees naar de campagne van het Budget Hotel hoe je van je gebreken gebruik kan maken.

Bij de keuze voor innovatieve branches, kijk dan ook verder dan de gebaande paden naar industrieën waar je normaliter misschien niet aan zou denken. Bijvoorbeeld de uitvaartbranche, ook die kan heel inspirerend zijn. Echt waar. En voilà: je hebt je filterbubbel doorbroken!

Cross century innovation

Ga eens terug naar de kern van echte innovaties die de wereld hebben veranderd. Prikkel je creatieve brein met inspirerende innovaties. En dat kan van alles zijn. Van een paperclip of de toevallige uitvinding van de post-it tot wereldveranderende uitvindingen zoals de boekdrukkunst. Maar er zijn natuurlijk ook recentere en technology driven bedrijven en voorbeelden te bedenken. Start-ups zijn natuurlijk om te smullen, dus check Tech Crunch voor recente innovaties en laat je inspireren.

En dit zijn slechts nog maar een paar tips. Buiten de kaders denken en de wereld inkijken, nieuwsgierig zijn, blijven onderzoeken en in gesprek blijven met vakgenoten uit andere industrieën; dat zijn de ingrediënten voor een creatieve kijk op je eigen business.

Boost Your Concept is dé plek om uit je bubbel en in contact met vakgenoten uit andere branches te komen. Als je het hebt over some serious cherry picking, kom dan snel in actie en schuif aan!

Kim

PS. Kijkje nemen in onze keuken van cross industry inspiratie? Wij lieten entertainment, horeca en kwaliteitscontrole samenkomen in de case Masterchef by QbD.

Gelijk al buiten je filterbubbel aan de slag?
Bij Eventive kijken we elke dag buiten onze filterbubbel. En het goede nieuws is dat we jou kunnen helpen hetzelfde te doen, door samen te brainstormen en out-of-the-box-ideeën te bedenken. Nog mooier: je krijgt het eerste idee gratis! Klinkt dat goed? Neem contact op via onderstaande button.

wat
doen
we

wat doen we

cases

DearBytes | Interactie in IT-security

Interactie in IT-security Wat is het toppunt van een interactief evenement? Misschien wel bezoekers die hun eigen dagprogramma samenstellen. Dat kon bij D3NH4CK, het interactieve evenement...

Lees meer
Alle cases

DearBytes | Interactie in IT-security

Interactie in IT-security

Wat is het toppunt van een interactief evenement? Misschien wel bezoekers die hun eigen dagprogramma samenstellen. Dat kon bij D3NH4CK, het interactieve evenement georganiseerd door Eventive – in opdracht van DearBytes en gesponsord door KPN. Als toonaangevende IT security-specialist wil DearBytes niets liever dan thought leadership claimen op het gebied van security. Een vrij én veilig internet is namelijk de missie van DearBytes, en die boodschap wil het bedrijf graag verspreiden onder klanten. Een inhoudelijk evenement is een van de middelen die je, als onderdeel van je marketingstrategie, hiervoor kunt inzetten. In dit geval was dat een securityconferentie in Den Haag.

Lees meer
Alle cases

team

Mariëlle van der Zouwen
Manon van Ree
Frederike Rollerman
Kim Camman
Chantal David Richard
Charlotte Bakkers
Trevor Leslie
Tessa ter Hoeven
Ellen Enthoven

Mariëlle van der Zouwen

Managing Director - Strategie & creatie | Brainstormfacilitator

Waarom doe je wat je doet? Wat is het EFFECT van je concept? Wat is de mate van INTERACTIE? Wat wil je dat je doelgroep over je zegt, doet, vindt na je campagne? Dat is waar ik mijzelf graag in vastbijt. Ik zie mezelf als strategische partner en een echte conceptontwikkelaar. Ik begeleid mijn klanten door de concept- en strategiefase heen. Hoe? Door co-creatie met klanten en mijn team. Met creativiteitstechnieken om tot nog meer, betere en nieuwe ideeën te komen. Creativiteit gebruiken om tot het uiterste te gaan.

Dus als je ooit op zoek bent naar iemand die jouw vraagstuk een boost kan geven, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Laat het me weten, dan (brain)storm ik je kant op.

 
 
 

Manon van Ree

Operations Manager

Dagelijks hebben we bij Eventive te maken met zeer uiteenlopende (aan)vragen. Er is voor mij niets leukers dan een door ons uitgedacht, sterk, kloppend en EFFECTIEF concept uit te voeren. Perfectionistisch? Tot op zekere hoogte, maar zeker niet tot in het ongezonde.

Ook het intensieve contact met mensen, zowel opdrachtgevers als toeleveranciers, is een belangrijk onderdeel in ons werk. Het bouwen aan een EFFECTIEVE langdurige relatie is iets waar ik graag aan meehelp.

Niet wat we doen maakt wie we zijn. Maar wie we zijn maakt wat we doen.

manon@eventive.nl

 

Frederike Rollerman

Concept & Eventmanager

Bij Eventive zijn we altijd bezig een doel te bereiken door middel van een live ontmoetingsmoment met de doelgroep. Elk project bij Eventive is anders, op mijn manier laat ik verschillende partijen samenwerken om het gewenste resultaat te halen. 

Het is prettig om samen met de collega’s te sparren en te brainstormen over nieuwe concepten. De intensieve samenwerking met de klant maakt het mogelijk om gezamenlijk een uniek concept neer zetten. Ook het samenwerken met de leveranciers om het gewenste eindresultaat te behalen waar de klant blij van wordt, zorgen ervoor dat ik bij Eventive helemaal op mijn plek zit.

 
 
 

Kim Camman

Concept & Eventmanager

Zowel zakelijk als privé krijg ik energie van lijstjes. Inzichtelijk maken wat er moet gebeuren en dit goed en snel realiseren, daar word ik blij van. Tijdverspilling vind ik zonde, liever besteed ik mijn tijd effectief en efficiënt. Alleen weet je nooit zoveel als met meerderen. Uit samenwerken en samen creëren komen de beste resultaten en dit vind ik ook het fijnst om te doen. Samen met collega’s en samen met klanten. Daarnaast is de interactie met klanten voor mij een essentieel onderdeel van mijn vak. Zaken doe je met mensen. Persoonlijk relaties opbouwen vind ik het leukste wat er is!

 
 
 

Chantal David Richard

Concept & Eventmanager

Hospitality is waar ik voor sta. Ik ontzorg en ga voor nét dat beetje extra, waardoor het eindresultaat de verwachtingen overtreft. Hoe bereik je zo effectief mogelijk het gestelde doel? Dat is steeds weer een puzzel die mij intrigeert en energie geeft. Ik ga altijd graag de uitdaging aan om een doelstelling te bereiken die de belangen van zowel de opdrachtgever als de doelgroep behartigt. Creativiteit speelt hierin een hoofdrol.

In onze brainstormsessies krijgen mijn creatieve ideeën de ruimte. Van grote objecten tot de kleinste details, ik ga voor een unieke totaalbeleving en dat vind ik een van de leukste aspecten van het vak. Doordat we bij Eventive samenwerken, kunnen we keer op keer bijzondere belevenissen bedenken en realiseren.Ik schakel graag met je om te kijken welke marketingtool het beste bij je vraag past. Of het nu gaat om een go-to-market-plan of een rondetafelsessie – waarmee kan ik je ontzorgen? 

chantal@eventive.nl

Charlotte Bakkers

Concept & Eventmanager

Ik heb een passie voor gastvrijheid en beleving – en sinds mijn studie aan de Hotel Management School Maastricht is dat alleen maar gegroeid. Dit wil ik dan ook graag toevoegen in alles wat ik doe! Ik geloof in het event als onderdeel van de marketingmix, waar alles samenkomt; mens en merk, inhoud en beleving. Evenementen met impact, die mensen bij elkaar brengen en bijdragen aan doelstellingen.
Ik ga dan ook graag met verschillende uitdagingen aan de slag waarin ik concepten kan ontwikkelen met nét dat beetje extra. Een totaalbeleving waarbij over elk aspect is nagedacht – tot in de kleinste details. Ik vind het leuk om over marketing- of communicatiegerelateerde vraagstukken na te denken en te kijken hoe een event hier een onderdeel in kan spelen. En dit doe ik niet alleen, maar samen met een enthousiast team waarin we het beste uit elkaar naar boven halen om tot mooie concepten en belevenissen te komen. Waar ik het meest gelukkig van word? Wanneer het wow-effect bereikt is bij mijn klant en verwachtingen zijn overtroffen. Ik ga graag met je aan de slag om te zoeken naar dit wow-effect binnen eventmarketing – wanneer zullen we er samen voor gaan zitten?

Charlotte@eventive.nl



Trevor Leslie

Online & digital consultant

"Het online en offline evenementenpubliek zijn tegenwoordig onlosmakelijk met elkaar verbonden. Van deze ontwikkeling maken we bij Eventive gretig gebruik. Ik ondersteun hierbij het team én de andere bureaus van de LVT Group. Kortom, ik ben dagelijks met plezier bezig op het kruispunt waar events, pr, online en social media samenkomen."

 
 
 

Tessa ter Hoeven

Officemanager

Afwisseling en uitdaging, dat zijn de keywords van mijn werkdag bij Eventive. Als daaraan is voldaan, voel ik mij als een vis in het water.

Ik hou ervan de omstandigheden zo te creëren dat iedereen in het team zijn of haar werk het allerbeste kan doen. Zo kan het team het beste onze klanten ondersteunen. En daarbij draai ik volledig op de achtergrond maar met 100% beschikbaarheid voor iedereen.  

Ellen Enthoven

Controller

Al jaren zorg ik voor alle administratie van Eventive. Ik vind het leuk om met het team samen te werken en ervoor te zorgen dat zij zo min mogelijk administratieve last hebben.          

Vroeger had ik niet gedacht dat ik zo’n cijfertjestype zou zijn en nu doe ik dat dagelijks!

In mijn vrije tijd ben ik een hartstochtelijk Ajax fan, geniet ik van heerlijk eten (om de rest van de week weer te lijnen) en ben ik graag met mijn gezin.

blog

De gouden eventtip? Focus op persoonlijk contact

6 november 2017
Blog Marielle.jpg

Evenementen zijn de meest groeiende middelen binnen de marcommix. Waarom? Stel je die vraag bijvoorbeeld aan marketing- en salesprofessionals, die events initiëren en organiseren, maar ook aan dé bezoeker van een evenement, dan krijg je meestal de volgende antwoorden. 'Vanwege het contact met de mensen', 'dan kan je iemand eens echt goed spreken' of 'mensen ontmoeten die ik anders niet ontmoet'. Mensen hebben behoefte aan persoonlijk contact. Ook – en misschien wel júíst – op zakelijk gebied. Als je het hebt over een goede eventmarketingstrategie, dan gaat het om het in contact komen met je doelgroep om een bepaalde reden. Bijvoorbeeld om relatiebeheer, lead generation, sales of merkbeleving. Hoe dan ook: je wilt je doelgroep ergens toe bewegen. En daar hoort een doelstelling bij, die echt te maken heeft met het ontmoeten van je doelgroep.

Lees meer

Kom uit je filterbubbel! 3 manieren om je als marketingcommunicatie-professional te laten inspireren, en dat cross industry.

12 oktober 2017
33995467_m.jpg

We zitten allemaal in onze eigen filterbubbel of informatieluchtbel. Zoekmachines bepalen wat jij op dit moment relevant vindt door eerder klikgedrag en je zoekgeschiedenis (check Eli Pariser bij TEDx voor meer info). Daardoor krijg je telkens gelijke producten en resultaten te zien. Je persoonlijke ideeënontwikkeling wordt daardoor beïnvloed. Zo ontstaat je eigen persoonlijke filterbubbel dus.

Lees meer

Jubileumjaar? Van concept naar live-ontmoeting!

12 oktober 2017
Gielissen 80 jaar - logo rond.jpg

Stel: je bedrijf bestaat dit jaar maar liefst tachtig jaar, en je wilt dit op passende wijze vieren. Het liefst met een aansprekend overkoepelend thema dat als een rode draad door alle festiviteiten, evenementen en acties heen loopt. En waarbij bovendien ook maatschappelijke relevantie een belangrijke rol speelt. Het was de vraag waarmee Gielissen aanklopte bij Eventive. Aan ons de taak om een concept te creëren waarin al deze wensen verenigd waren. Maar waar begin je dan?

Lees meer

Eventive zoekt een Concept & Eventmanager

25 september 2017
EV1709 Facebook_Medior.jpg

Eventive zoekt een Concept & Eventmanager! Eentje die zorgt voor conceptontwikkeling en -begeleiding van campagnes, evenementen en marketingactiviteiten. Waarom? Omdat we groeien, zowel wat betreft expertise als klantenkring. Wie we zoeken? Een enthousiaste en ondernemende collega, met ervaring op het gebied van conceptontwikkeling en projectmanagement.

Lees meer

Versterk je boodschap. Drie tips om je marcom-doelstellingen te behalen met jouw event

8 augustus 2017
Blog Kim aug.jpg

Wat wij veel zien is dat events een naam of een thema krijgen. Dat kan heel handig zijn en daarom juichen wij het ook zeker toe. Maar wat we ook veel zien, is dat een naam of een thema niet als boodschap, of ter versterking van een boodschap, wordt gebruikt. Sterker nog, vaak zien we dat de naam van een event of een thema heel generiek is; andere bedrijven uit dezelfde branche gebruiken dezelfde insteek voor een dergelijk event. Kortom, waar te beginnen als je gaat communiceren over je event?

Lees meer

De gouden eventtip? Focus op persoonlijk contact

6 november 2017

Kom uit je filterbubbel! 3 manieren om je als marketingcommunicatie-professional te laten inspireren, en dat cross industry.

12 oktober 2017

Jubileumjaar? Van concept naar live-ontmoeting!

12 oktober 2017

Eventive zoekt een Concept & Eventmanager

25 september 2017

Versterk je boodschap. Drie tips om je marcom-doelstellingen te behalen met jouw event

8 augustus 2017
Meer blogs

lvt
group

LVT Group
Progress Communications
LVTPR
Contentbureau.nl
SjansenDesign

LVT Group

Eventive is onderdeel van de LVT Group. Een communicatiegroep met vestigingen in de Benelux, elk met hun eigen discipline. Zo streven we met elkaar naar de hoogste kwaliteit in communicatie. In PR, eventmarketing, design en contentproductie.

www.lvtgroup.nl

Progress Communications

Eventive is samen met Progress Communications gehuisvest in Amsterdam. Samen werken wij met hen aan projecten met een consistente boodschap die landt bij de gewenste doelgroep met het gewenste effect. Of het nu gaat om de complete communicatiestrategie of de dagelijkse uitvoering ervan. Waarbij Progress Communications zorg draagt voor de PR-strategie en mediarelaties, tuigt Eventive de eventconcepten op voor media en influencers. Dat is pas samenwerken.

www.progresscommunications.nl

LVTPR

LVTPR is ons moederbedrijf. Samen met LVTPR werken we aan totale Go-to-market strategieën door middel van directe en indirecte communicatie met de doelgroep. LVTPR is een full service PR en communicatiebureau in de benelux en heeft de afgelopen 20 jaar een bewezen trackrecord opgebouwd.

www.lvtpr.nl

Contentbureau.nl

Samen met Contentbureau.nl ontwikkelen we in lijn met de eventmarketingkalender een contentkalender voor on- en offline boodschappen, allemaal SEO-driven, die we vullen met een mix van blogs, persberichten, nieuwsflashes. Zo waarborgen we consistentie in boodschappen, tone of voice en creëren we met elkaar het bereik dat nodig is. Dat betekent overtuigende en foutloze teksten, creativiteit en proactiviteit. Content met maximaal rendement.

www.contentbureau.nl

SjansenDesign

Een nieuwe huisstijl, brochure, beurswand of iets heel anders. SjansenDesign is onze in-house designstudio. Samen met SjansenDesign verzorgen we de grafische vormgeving voor onze campagnes. Van de event- of campagnewebsite, de uitnodiging, eventbranding, routing, facebookcampagnes, tot de badges en menukaarten. SjansenDesign heeft ook de huisstijl en website van Eventive ontwikkeld.

www.sjansendesign.nl 

get in
touch

Eventive - Bureau voor Eventmarketing

Amsterdam
Gebouw Londen
Burg. Stramanweg 102 B
1101 AA Amsterdam Zuidoost
Nederland
T +31 (0)20 4094787
E info@eventive.nl

Navigeer naar Eventive Amsterdam


Brussel
Baalhoek 44A
1853 Strombeek-Bever
België
T +31 (0)20 4094787
E info@eventive.nl

Navigeer naar Eventive Brussel

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost