MSN, wie kent het niet?

20 november 2014
  • Het nieuwe msn - presentatie.jpg

Veel van mijn Generatie Y-genoten denken bij de naam MSN meteen aan het chatprogramma waarmee wij inmiddels ruim vijftien jaar geleden online contact hadden. Maar anno 2014 is MSN veel meer dan dat.

Vandaag de dag stelt Microsoft je met MSN in staat één webpagina te creëren met daarop alle content die je interessant vindt en gekoppeld is aan meerdere Microsoft-programma's en sociale platforms als Facebook en Twitter. Deze content rangschik je vervolgens op basis van je voorkeurscategorieën, zoals Sport, Eten & Drinken, Reizen en Nieuws – en dat op elk denkbaar apparaat. Voor adverteerders ligt hier een grote kans: zij zijn zo in staat altijd passende advertenties op het juiste moment aan hun doelgroep te tonen.

Microsoft Nederland schakelde ons in voor de lancering van het compleet vernieuwde MSN. Het doel was om het vernieuwde contentplatform onder de aandacht te brengen bij gebruikers, mediaplanners en adverteerders via een live experience. Aan Eventive de taak om een creatief concept te ontwikkelen en dit uiteraard ook te realiseren en uit te voeren. Belangrijk hierbij was dat er een perceptieverandering zou ontstaan.

De bezoekers konden vier van de acht MSN-categorieën live ervaren. In vier – in de uitstraling van een voorkeurscategorie gedecoreerde – conceptrooms waren demo´s te zien op diverse Microsoft Devices. De bezoeker stapte daar in de wereld van zijn persoonlijke voorkeurscategorie om te ervaren hoe het nieuwe MSN eruit ziet.

MSN-event De Hallen Studios

De beleving van een persoonlijk op categorieën in te richten MSN voerden we tijdens deze launchparty tot in de puntjes door: van de aankleding van de locatie en de conceptrooms tot de catering. En van tenniskauwgombal in lijn met categorie 'Sport' tot lettersoep behorend bij 'Nieuws'. Bovendien viel in alle hapjes een link met een categorie te ontdekken. De presentatie van hapjes en drankjes vond ook plaats op herkenbare elementen, zoals een wereldkaart, cloche en diverse sportattributen zoals een tennisracket.

Door de combinatie van een nieuwe hotspot (De Hallen Studio's in Amsterdam), de conceptrooms met MSN-demo's en de subtiele doorvertaling van de categorieën in kleine details in een compacte launchparty wisten we de doelgroep volledig onder te dompelen in het nieuwe MSN.

Generatie X, Y of Z – het is voor iedereen zeker de moeite waard om het vernieuwde MSN te ervaren via www.msn.nl.

 

Britt

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost