Vier herkenbare uitspraken waar de klant Eventive niet bij nodig heeft…

29 februari 2016
  • unique_twitter.png

Een goed bureau inschakelen is een bewuste keuze. Dat versterkt je event: niet alleen in het proces ernaartoe, maar ook op de dag zelf. Toch onderschatten sommige mensen de meerwaarde van eventmanagers regelmatig, met als gevolg dat wij pas later in het (denk)proces betrokken worden en we veel meer hadden kunnen neerzetten dan uiteindelijk is gebeurd. Zij denken: wij hebben geen evenementenbureau nodig; de realiteit schreeuwt van wel. Waar gaat het mis? Wij zetten de meest voorkomende uitspraken voor je op een rij. Lees en leer!

Ik wil een origineel idee, echt iets unieks

Dat begrijpen we! Wie wil dat nou niet? Maar een goed idee ontstaat niet zomaar. Concept en strategie, dat is waar we bij Eventive goed in zijn. Met het oog op doelstelling en doelgroep gaan we aan de slag met een campagne of concept. Voor een optimaal concept gaan we in het voortraject rond de tafel met de klant. We bespreken de strategie van het bedrijf en de doelstelling van het event. We bedenken niet in één middag ‘iets leuks’. Er gaat een heel traject aan vooraf: een voorgesprek met de klant, een debriefing om zeker te weten dat we elkaar goed begrepen hebben, een brainstormsessie en uiteindelijk een concept of campagne – het creatieve haakje waar we alle items van een event gaan ophangen. Onderschat dus zeker de tijd niet die het bedenken van een idee met zich meebrengt.

Een nieuwe huisstijl? We hebben er toch al een?

Dat is waar. Maar hoe zorg je er dan voor dat je het onderscheidende karakter van het event laat opvallen in je al bestaande huisstijl? Een eigen huisstijl voor een event laat het event nog meer in het oog springen. Van je save the date of uitnodiging tot de communicatie-uitingen op de dag zelf – door één lijn te brengen in alle uitingen, herkent je doelgroep elke boodschap als onderdeel van het concept. Wij hebben de tools in huis om de huisstijl en boodschap door te voeren in de meest geschikte online systemen. Denk hierbij aan een mailsysteem om je gehele database een bericht te sturen, met een passende vormgeving en teksten met daarin de kernwoorden van het event. Deze content ontwikkelen we samen met onze collega’s aan de schrijftafel en in de studio.

Het event is voorbij – op naar de volgende…

Dat had je gedacht – na het event begint het pas! Als de laatste gast naar huis is, begint direct de follow-up. Uitnodigen van de doelgroep en het evenement zelf zijn belangrijk, maar de follow-up (de nazorg) is minstens zo belangrijk. De verkregen leads op een beurs, de bezoekers van een kennissessie en de partners die je kantoor bewonderd hebben bij de opening – elk van hen is, zoals wij dat noemen, ‘low hanging fruit’: een warm contact dat je niet verloren wil laten gaan. De schone taak voor Eventive? De klant begeleiden bij de opvolging van dit contact. Denk aan een bedankmail die binnen 24 uur na een event verstuurd wordt of de leads nabellen nu de contacten nog warm zijn.

Ach, die kleine dingetjes kunnen we zelf wel doen

De bedachte campagne of het concept moet terugkomen in alle onderdelen van het event. Natuurlijk in de standaard communicatie – van uitnodigingen tot de presentatieslides en hand-outs. Maar ook in de kleinere dingen, zoals lunchpakketten en badges, die klanten vaak zelf doen. De basic items worden vaak onderschat en soms zelfs totaal geschrapt. De kracht van Eventive is ontzorgen. Dankzij onze goede relaties met leveranciers, weten we wie we moeten bellen voor welke klus. Je hoeft het wiel dus niet opnieuw uit te vinden. Wij verzorgen alles tot in de puntjes – zowel voorafgaand, tijdens en na afloop van het event. Zo ligt bij aankomst alles op alfabet klaar en maken wij met onze badgeprinter ook voor de extra aanwezigen op locatie een naambadge. Op het event zelf zorgen we dat de boodschap in alle details terugkomt – van verzorgd ontvangst en aandacht in catering en aankleding tot passende giveaways. Na het event leveren we de registratielijsten met aan- en afwezigen op.

Ondertussen ben je natuurlijk nu wel benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen.  Stel jouw uitdagende vraag door te klikken op de onderstaande link! We zien jouw uitdaging graag tegemoet.

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost