Evalueren van uw evenement

Iedereen wil iets met zijn evenement of actie bereiken. En we willen ook weten of we dat op de juiste manier doen. Wat wil je en kán je meten? Met de Event(ive) evaluatie kunt u uw concept toetsen. Dit doen we via een online enquête en telefonisch.

Volgens de Event(ive) evaluatie kom je er niet alleen achter of de catering goed was, maar vooral of de organisator de doelgroep op de juiste manier benadert en informeert voor, tijdens en na het evenement. Belang daarbij is om niet alleen feedback te vragen aan bezoekers, maar ook aan niet bezoekers. U gaat dus echt uw concept toetsen, zodat u leert en uw marketingmiddelen boodschappen kunt scherp stellen.

Je vraagt feedback aan je doelgroep op twee niveaus:

1)    Gedragsverandering:

Wat heeft het middel toegevoegd aan de doelgroep dat het nu anders (positiever is het uitgangspunt) over de organiserende partij denkt. Welk beeld heeft de doelgroep van de organiserende partij? Is dat veranderd door de organisatie van dit evenement? Heeft het evenement ertoe bijgedragen in de toekomst de organiserende partij de benaderen voor…

Dit laat je nadenken over wat je wilt overbrengen aan de doelgroep (positionering).

Gaat de bezoeker naar huis met wat hij/zij beoogd heeft?

  • Informatie
  • Contacten
  • Inspiratie
  • Vaardigheden

2) Totale evenement beleving:

  • Sprak de uitnodiging aan?
  • Werd er uit de uitnodiging duidelijk dat…
  • Werd ik goed ontvangen door de organiserende partij?
  • Werd ik goed verzorgd door de organiserende partij?
  • enzovoorts.

Wilt u meer informatie over het meten van een evenement en hoe Eventive te werk gaat? Graag vertellen we u meer, info@eventive.nl