Microsoft FutureProef | Beleven is interactie

  • Microsoft FutureProef | Beleven is interactie
  • Microsoft FutureProef | Beleven is interactie
  • Microsoft FutureProef | Beleven is interactie
  • Microsoft FutureProef | Beleven is interactie
  • Microsoft FutureProef | Beleven is interactie
  • Microsoft FutureProef | Beleven is interactie
Opdrachtgever:Microsoft
Type campagne:publiek en zakelijk
Doelgroep:consumenten en zakelijke relaties
Doelstelling:veertig jaar Microsoft in beeld brengen, met een blik op de toekomst
Team:Frederike en Mariëlle

Veertig jaar Microsoft en de lancering van een aantal nieuwe devices: dat vraagt om een serieuze aanpak. Met in ons achterhoofd de kernwoorden die we samen met Microsoft formuleerden: (mogelijk) maken, (uit)proberen, smaak/proeven, technologie, innovatie, ontwikkelen, zintuigen en interactieve beleving, ontwikkelden we een 10 daagse interactieve expositie met events voor alle doelgroepen: FutureProef.

Om zowel aandacht te besteden aan de geschiedenis als het heden en de toekomst van Microsoft, kozen we voor een experience waarin de zintuigen geactiveerd werden. We bedachten verschillende scenario’s, waaronder ideeën over ‘opslaan door de jaren heen’ en ‘de ontwikkeling van de mobiele telefoon’. Aan ons de creatieve taak om deze scenario’s visueel te realiseren. Het resultaat was een reis door de geschiedenis: van de eerste computer tot Clippy, van de harddisk tot de cloud en van de mobiele telefoon van toen naar nu. Ook ging de route verder door het heden en de toekomst. Zo creëerden we mogelijkheden om ringtones van diverse telefoons door de jaren heen te beluisteren en te spelen met Xbox-games en een racesimulator. Ook konden bezoekers een kijkje nemen in de ‘winkel van morgen’. De kernboodschap bij alle activiteiten? Beleven is interactie! 

Resultaat was het tiendaagse FutureProef-event. In het M-Lab in Amsterdam-Noord, ontvingen we zowel de publieke als zakelijke bezoekers. En die kwamen in grote getalen: in totaal ontvingen we ongeveer vierduizend zakelijke bezoekers en andere geïnteresseerden. Dat begon al tijdens de fan-avond – de kick-off van FutureProef – waar fans uit het hele land op afkwamen voor een preview. Ook de persdag – die de officiële start van het event vormde – was een succes met 120 journalisten en bloggers. 

Het concept FutureProef werd doorgevoerd in het gehele traject. Van de socialmediapagina’s van Microsoft tot de aangegeven route op de vloer van de locatie, en van de bierviltjes en servetjes tot de campagnebeelden die op locatie waren geplaatst. Zodat de gasten wisten: Microsoft is al 40 jaar ‘future proof’.

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost