Kingspan | More Space for Everyone-campagne

  • Kingspan | More Space for Everyone-campagne
Opdrachtgever:Kingspan Insulation
Type campagne:Productlancering
Doelgroep:medewerkers, verschillende doelgroepen binnen de bouwkolom
Doelstelling:de Kooltherm K115 Vliesgevelplaat introduceren op een – voor de isolatiebranche – onconventionele wijze
Team:Frederike (projectmanager), Kirsten en Tessa (LVTPR), Michelle (Contentbureau), Trevor (social media)

Van contentplatform tot roadshow – Campagne More Space for Everyone Kingspan Insulation

Onder leiding van Eventive bundelde de LVT Group zijn verschillende disciplines – content, events, grafische vormgeving, PR en social media – om een multi-inzetbaar totaalconcept te realiseren voor Kingspan Insulation. De marktleider op het gebied van innovatieve isolatie lanceerde zijn gloednieuwe, innovatieve isolatiemateriaal – de Kooltherm K115 Vliesgevelplaat. Aan LVT Group de taak om de productlancering tot een succes te maken.

More Space for Everyone: 'buzz' in de markt creëren

Het doel van Kingspan Insulation was duidelijk: de Kooltherm K115 introduceren op een wijze die voor de isolatiebranche onconventioneel is. Daarbij was het belangrijk het imago van Kingspan Insulation als innovator en marktleider binnen de isolatiebranche te versterken. De vraag waarmee wij aan de tekentafel schoven was dan ook: hoe creëren we impact en 'buzz' binnen de markt? Na uitgebreide online en offline analyse van de markt en de doelgroepen van Kingspan Insulation, ontstond een concept om de diverse doelgroepen binnen de bouwkolom te prikkelen – elk op hun eigen wijze.

Het 'More Space for Everyone'-concept vormt een creatieve vertaling van de grootste USP van Kingspan Insulation. Als innovatieve kennispartner biedt het bedrijf zijn doelgroepen – waaronder architecten, aannemers en projectontwikkelaars – namelijk meer ruimte. Letterlijk, door zijn dunst gangbare isolatieoplossingen op de markt. Maar ook figuurlijk, want Kingspan Insulation ondersteunt doelgroepen met kennis en tools, om hen werk uit handen te nemen en meer ruimte te bieden om hun werk te kunnen doen.

Elke doelgroep een eigen verhaal

Met zijn productlancering wilde Kingspan Insulation verschillende doelgroepen bereiken. De eigen werknemers, om hen te informeren over de More Space-campagne en hen te motiveren het verhaal van Kingspan te verspreiden. Maar ook de (vak)media en diverse partijen binnen de bouwkolom, waarbij architecten uiteindelijk als hoofddoelgroep werden gedefinieerd. Onder het overkoepelende More Space-concept hingen we dan ook meerdere fases om elke doelgroep op de juiste wijze te benaderen. Virtual reality speelde daarbij een belangrijke rol: dé manier om het innovatieve karakter van Kingspan Insulation en zijn producten te benadrukken en doelgroepen letterlijk de voordelen van 'More Space' te laten zien.

Fase 1 - Interne kick-off
We wierven interne ambassadeurs en lieten hen het verhaal achter Kingspan Insulation vertellen. Tijdens de kick-off hoorden werknemers meer over de Kooltherm K115-lancering en de More Space-campagne.

Fase 2 - Teasing-campagne
Om 'buzz' te creëren binnen de isolatiebranche moet je zorgen dat er over je wordt gepraat en dat je verhaal de ronde doet. Met anonieme stickers en online banners met #MoreSpace wekten we de nieuwsgierigheid van Kingspan Insulation's belangrijkste doelgroep: architecten.

Fase 3 - Mediaroadshow
Met een mediaroadshow boden we journalisten een exclusieve preview van de More Space-campagne. In de Kingspan-branded truck konden journalisten de voordelen van More Space met eigen ogen zien: met virtual reality!

Fase 4 - Lancering
Na het creëren van de nodige 'buzz' was het zaak de More Space-boodschap verder te verspreiden onder de doelgroep. Met branded More Space-visuals op relevante plaatsen (dearchitect.nl, cobouw.nl) en een direct mailing naar het klantenbestand van Kingspan en de More Space-nieuwsbriefabonnees nodigden we de doelgroep uit de nieuwe More Space-website te bezoeken.

Fase 5 - Contentplatform & social media
Gedurende de hele campagne kwam alle communicatie samen op één platform: www.morespaceforeveryone.com. Daar biedt Kingspan Insulation zijn doelgroep tips & tricks, inspiratie en informatie. Om het campagnemateriaal onder de aandacht van de doelgroep te brengen, werd een mix van socialmediakanalen ingezet in combinatie met gerichte nieuwsbrieven.

Met de More Space-campagne creëerde de LVT Group een totaalconcept dat eenvoudig te vertalen is naar andere Kingspan Insulation-producten en naar de diverse doelgroepen. Eén overkoepelende boodschap om de identiteit van Kingspan Insulation op continue wijze neer te zetten en zijn verhaal op meerdere manieren, via meerdere communicatiemiddelen, te laten landen bij de doelgroep. Wat begon als productlancering, groeide uit tot een duidelijke propositie voor het gehele bedrijf en zijn communicatie.

 

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost