DearBytes | Interactie in IT-security

  • DearBytes | Interactie in IT-security
  • DearBytes | Interactie in IT-security
  • DearBytes | Interactie in IT-security
  • DearBytes | Interactie in IT-security
  • DearBytes | Interactie in IT-security
Opdrachtgever:Dearbytes sponsored by KPN
Type campagne:Conferentie
Doelgroep:Klanten: beslissers en beïnvloeders
Doelstelling:Thought leadership in security claimen
Team:Frederike Rollerman en Kim Camman

Interactie in IT-security

Wat is het toppunt van een interactief evenement? Misschien wel bezoekers die hun eigen dagprogramma samenstellen. Dat kon bij D3NH4CK, het interactieve evenement georganiseerd door Eventive – in opdracht van DearBytes en gesponsord door KPN. Als toonaangevende IT security-specialist wil DearBytes niets liever dan thought leadership claimen op het gebied van security. Een vrij én veilig internet is namelijk de missie van DearBytes, en die boodschap wil het bedrijf graag verspreiden onder klanten. Een inhoudelijk evenement is een van de middelen die je, als onderdeel van je marketingstrategie, hiervoor kunt inzetten. In dit geval was dat een securityconferentie in Den Haag.

D3NH4CK in Den Haag

Op 13 juni 2017 werden IT-professionals uit het hele land welkom geheten bij D3NH4CK – inderdaad, een speelse verwijzing naar The Hague oftewel Den Haag. Het doel? Samen in gesprek gaan over security. De basis hiervoor was de ervaring en kennis van DearBytes als security-expert. Wij ontwikkelden een eventformat om dit alles in een interactief en creatief jasje te gieten, waarbij de kernwoorden interactie, verbinden, delen en humor centraal stonden.

Live vragen stellen met de event-app

Om te beginnen stelden bezoekers hun eigen dagprogramma samen via een speciaal platform. Zo was het voor iedereen mogelijk om alles uit het evenement te halen wat erin zat. Naast de plenaire sessies koos iedereen zijn eigen interactieve momenten. Bezoekers konden in de pauzes een-op-een met vendoren aan tafel voor een goed gesprek. Liever van gedachten wisselen met meerdere mensen? Ook dat was mogelijk tijdens de ronde-tafelsessie met tien deelnemers. Bezoekers werden daarnaast verrast met onderdelen als D3NH4CK Draait Door, waar een host en zes experts discussieerden over hot topics binnen de markt. De interactiviteit trokken we echt overal door. Zo kon men via een event-app live vragen stellen tijdens verschillende sessies. Ook de sprekers maakten gebruik van deze app, om mensen aan te moedigen mee te praten en om ingezonden onderwerpen te bespreken.

Om de effectiviteit van het eventformat te meten, peilden we achteraf de reacties van bezoekers. Met een gemiddelde beoordeling van een 7,9 prezen zij de open setting en laagdrempeligheid van het event, net als de praktische voorbeelden en up-to-date onderwerpen. Men gaf aan veel nieuwe dingen gehoord en geleerd te hebben, en ging met een voldaan gevoel weer naar huis.

Een geslaagd evenement? Interactie is toch echt hét toverwoord. Hoe verhoog jij de interactie tijdens jouw event? Wij zijn benieuwd!

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost