TransIP | Activatie én interactie op Belgische stations

  • TransIP | Activatie én interactie op Belgische stations
Opdrachtgever:TransIP
Doelgroep:Consumenten
Doelstelling:Leadgeneration en zichtbaarheid TransIP vergroten in de Belgische markt
Team:Frederike (Eventive), Julie en Céline (Progress België)

'Alles kan altijd beter.' Dat is de belangrijkste gedachte achter TransIP: dé expert in hosting, domeinen en VPS. Door continu te innoveren en producten en diensten te verbeteren, is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot de grootste web hosting company van Nederland. Daarom was het tijd om ook België te veroveren.

TransIP op de kaart zetten
TransIP is nieuw in België, en wilde zichzelf daarom zo goed mogelijk op de kaart zetten. Geen probleem voor ons! Met een activatieconcept in maar liefst drie grote Belgische steden speelden we TransIP in de kijker. Online opslag stond hierbij centraal. TransIP biedt iedereen namelijk 1.000 gigabyte gratis online opslag in de vorm van STACK. En dat is het melden waard!

Persoonlijk contact
Voor TransIP is persoonlijk contact met klanten van groot belang. Daarom ontwikkelden we een concept om persoonlijk en rechtstreeks met de consument in gesprek te gaan op de stations Antwerpen Centraal, Gent en Brugge. Het aanspreken van mensen op stations is de perfecte manier om veel verschillende soorten mensen te bereiken en de doelstellingen van TransIP – namelijk de zichtbaarheid van TransIP vergroten en het verrijken van zijn database in België – te bereiken. Het team – van tevoren opgeleid en gebriefd – sprak elke doelgroep op eigen wijze aan. Studenten van universiteiten en hogescholen in de buurt werden bijvoorbeeld gewezen op de opslagmogelijkheden voor studiedoeleinden, ouderen kregen uitleg over online opslag en professionals konden bij de teams terecht met vragen over beroepsmatig gebruik.

Activeren kun je leren
Met vier teams van 'runners' en een team 'standers' startten we de activatiecampagne. Bezoekers van de stations werden aangesproken door een runner met een korte introductie van TransIP en het aanbod van een gratis STACK-account. Enige vereiste hiervoor was het invullen van een e-mailadres, waardoor TransIP direct de gewenste leads verzamelde. Efficiënt en effectief dus! Ook gehaaste reizigers kregen de mogelijkheid tot een eigen STACK-account en ontvingen een flyer. Het team van standers was actief bij het Green Screen. Hier konden reizigers op de foto gaan met diverse achtergronden, waarna ze een e-mail met foto en persoonlijke STACK-code ontvingen. Pluspunt: de rij voor de foto bood een extra contactmoment om in gesprek te gaan met de doelgroep. Zo verwierven we kwalitatieve feedback van gebruikers relevant voor TransIP.

Creatief, effectief, én interactief
Een activatiecampagne is één ding, maar op creatieve en interactieve wijze in gesprek gaan met je doelgroep en je activatie effectief aanpakken is een tweede. Op creatieve wijze zorgden we dat de doelgroep niet om ons heen kon: een grote stand, een ware optocht van maar liefst twintig mensen (activators, TransIP'ers en ons eigen team) in opvallende paarse truien en een fotostand trokken flink de aandacht. Dat maakte het mogelijk om vervolgens de interactie aan te gaan. Oftewel, niet simpelweg informatie zenden, maar in gesprek gaan met de doelgroep zodat je eventuele vragen direct kunt beantwoorden. Leuk detail: op deze manier ontmoetten we veel gebruikers die reeds fan van STACK waren. Tot slot betekende de locatie op stations dat we ook effectief te werk moesten gaan: mensen hebben haast en moeten vaak een trein of bus halen. Onze oplossing spitste we toe op twee typen reizigers. De mensen met haast konden zich direct inschrijven via een iPad, waardoor we het de doelgroep zo makkelijk mogelijk maakten. De reiziger met minder haast boden we een leuk extraatje in de vorm van een persoonlijke foto, waarmee we direct e-mailadressen verzamelden. Twee vliegen in een klap dus.

Het resultaat? We verzamelden maar liefst 2.000 relevante e-mailadressen. Maar wat misschien nog wel belangrijker is: we hebben de zichtbaarheid van TransIP in België flink vergroot door écht met doelgroepen in gesprek te gaan. Dat vergrootte niet alleen de directe visibility van het bedrijf, maar leverde ook nog eens een hoop mond-tot-mondreclame op. Kortom: de kennismaking met TransIP is geslaagd!

Je zichtbaarheid vergroten, dat doe je door de interactie aan te gaan in plaats van enkel te zenden. Dat kan ook TransIP beamen. Onze vraag aan jou: 'Hoe ga jij in gesprek met je doelgroep? We zijn benieuwd naar jouw lessons learned!'

Eventive - Bureau voor Eventmarketing T 020 409 4787 - info@eventive.nl - Burgemeester Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost
Eventive - Bureau voor Eventmarketing
T 020 409 4787
info@eventive.nl
Burg. Stramanweg 102, 1101 AA Amsterdam Zuidoost